חואקין פיניקס הוא אחד השחקנים המדוברים של הזמן האחרון. על פי המבקרים, לשחקן, שהיה מועמד לאוסקר כבר שלוש פעמים, יש סיכוי ממשי לאחוז בפסלון על תפקידו ב"הג'וקר". בנאום שנשא בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו, חשף שהקרדיט על קריירת המשחק שלו מגיע בכלל לאחיו המנוח - ריבר פיניקס.

"כשהייתי בן 15 או 16, אחי ריבר הגיע הביתה עם קלטת של סרט בשם 'השור הזועם'", פתח פיניקס את נאומו. "הוא הושיב איתי יחד איתו והכריח אותי לצפות בסרט. למחרת הוא העיר אותי והכריח אותי לצפות בו שוב, הוא אמר 'אתה תתחיל לשחק מתישהו, זה מה שאתה הולך לעשות'. הוא לא שאל אותי, הוא אמר לי. ואני חייב לו, כי המשחק העניק לי חיים כל כך מדהימים".

ריבר פיניקס הוא אחיו הגדול של חואקין, ועסק במשחק הרבה לפניו. הוא הופיע בסרט "אני והחבר'ה", "אהבה במלכוד", "איידהו שלי" וגילם את אינדיאנה ג'ונס הצעיר ב"אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון". בגיל 23, מת ריבר ממנת יתר.

"אני מוצף ברגשות, אני חושב על כל האנשים שהשפיעו עלי", המשיך פיניקס. "אני חושב על המשפחה, ועל האחיות שלי שעד היום הן החברות הכי טובות שלי". הוא הודה לאביו, ושיבח אותו על כך שהחדיר בו מוסר עבודה. בנוסף, פיניקס הודה לאמו על כך שהייתה "מקור להשראה, כל מה שאני עושה זה בשבילה".

"הג'וקר", בכיכובו של פיניקס, זכה בפרס אריה הזהב היוקרתי בפסטיבל ונציה. באחד מהציוצים צוטט מי שצפה בסרט, שהתנבא גם כי פיניקס יועמד על תפקידו לפרס אוסקר, ובאתר Awards Ace, שמרכז את המועמדים הפוטנציאליים לאוסקר של 2020, מופיע כבר עכשיו שמו של פיניקס, אם כי כמובן שעוד מוקדם לדעת או אפילו להמר בביטחון. "הג'וקר" בוים על ידי טוד פיליפס ("בדרך לחתונה עוצרים בווגאס"), ובינתיים נראה שהוא זוכה לתגובות חיוביות גורפות, וככל הנראה יספק את המעריצים שהתעלפו על טרילוגיית "האביר האפל" של כריסטופר נולאן.