"הוא הומו? זו בעיה"
בעקבות הסערה שהתחוללה סביב הופעתו של עברי לידר באלקנה, החלטנו לבדוק אילו הופעות יסכימו יישובים דתיים בכל זאת לארח. איזה יישוב סירב לקבל קוסם שנשוי לגויה, מי סיים את השיחה כשהוצע שחקן הומו, מי לא חושב ששחקן ערבי יכול לספר על קבלת שבת – ומי דווקא לא מצא כל בעיה כל עוד הערכים חינוכיים?
אנימציה ועריכה: רחלי רוטנר
הבהרה: האיורים הם להמחשה בלבד
איילת יפרח, רכזת התרבות של קרית ארבע, מסרה בתגובה: "אני עליתי על זה שהכתבת שלכם פנתה אליי בצורה לא ישרה וזה לא הגון. היא הזדהתה כמפיקת אירועים. אני עומדת מאחורי הדברים שאמרתי לה ומוסיפה שקודם כל חשוב לנו תוכן ההצגה עוד לפני מי השחקן, השחקן הוא הגורם המשני, החיים הפרטיים שלו הם החיים הפרטיים שלו".
ממחלקת התרבות של בית אל נמסר: "התכנים שהמחלקה מביאה לישוב ולקהילה מותאמים לערכים לתרבות ולצרכים של תושבי בית אל. מתוך כבוד לציבור התושבים שהוא ברובו ככולו שומר תורה ומצוות, אנו משתדלים לקיים פעילויות או מופעים שאינם מייצגים בפומבי דברים שהם נגד דעת התורה המקובלת".
שלום הורביץ, מנהל היישוב מבוא חורון, מסר: "נגיב לאחר שנבדוק את הדברים".
אסתר אלוש, דוברת המועצה האזורית שומרון, מסרה בשם פדואל: "הישוב פדואל הוא ישוב דתי בעל אופי תורני. הישוב הוא ישוב פתוח המזמין את כולם אליו. באופן טבעי אירועי התרבות מותאמים לאופי הקהילה ומנסים להציע פעילויות שהתושבים יבחרו לבוא אליהן. למותר לציין שראיון המושג בדרכי רמייה, תוך הסתרת המניע וזהות המראיין – הוא רחוק מהגינות עיתונאית מינימלית".