האם המירוץ של הילארי לנשיאות החל?
לא מסיימים | צילום:
אנשים לא אוהבים לדבר על זה, אבל רובנו התחלנו בעבר ספר נחשב עם כוונות לסיים אותו ולבסוף הנחנו אותו בצד אחרי פחות מחצי הדרך. פרופסור למתמטיקה בשם ג'ורדן אלנברג בדק אילו ספרים אנחנו הכי נוטים לעזוב באמצע. המחקר התבצע לאחר שאלנברג החל לחקור את הציטוטים הכי מסומנים בקינדל. מכיוון שבקינדל ישנה אפשרות לסמן משפטים שאהבנו, ניחש הפרופסור שלפי המיקום של אותם ציטוטים אפשר לדעת מה ההתקדמות של הקוראים בספר. הוא הניח שקורא שסימן משפטים בעיקר בעמודים הראשונים של הספר, לא המשיך הרבה מעבר לכך. כלומר, ספרים שרוב הציטוטים הכי אהובים בהם נמצאים בהתחלה, הם ספרים שרוב הקוראים לא התמידו לקרוא עד הסוף.

סטיבן הוקינג (צילום: Bruno Vincent, GettyImages IL)
מדד הוקינג | צילום: Bruno Vincent, GettyImages IL
במאמר שכתב ל"וול סטריט ג'ורנל" מספר אלנברג שהוא בחר לכנות את המדד כ"מדד הוקינג", על שם סטיבן הוקינג שכתב את אחד הספרים המובילים ברשימת הספרים שננטשו באמצע – "קיצור תולדות הזמן". המדידה התבצע כדלקמן: אלנברג לקח את העמודים בהם מופיעים חמשת הציטוטים הכי אהובים בספר, עשה להם ממוצע וחילק במספר העמודים בספר. את התוצאה הוא ביטא באחוזים: 0.1 אחוז אם כל הציטוטים מופיעים בעמוד הראשון בספר ו-100 אם כולם מופיעים בעמוד האחרון. אלנברג גילה שמרבית הספרים מחזיקים במדד נמוך מ-50 אחוזים, מה שאומר שהציטוטים האהובים בהם מופיעים כולם בחצי הראשון של הספר.

את המקום הראשון ברשימת הספרים הכי פחות נקראים תפס ספרה של הילארי קלינטון "Hard Choices" עם 1.9%. הספר, שמתאר את דרכה הפוליטית של קלינטון, יצא השנה ומכיל 656 עמודים. מיד אחריו מופיע ספרו של הכלכלן תומאס פיקטי "הקפיטל במאה ה-21" (2.4%) שהציטוט הכי פופולרי ממנו נמצא כבר בעמוד 26, למרות שהספר עצמו מכיל כמעט 700 עמודים. שני הספרים שסוגרים את הרשימה המפוקפקת הם "Infinite Jest" של דיוויד פוסטר וואלס (6.4%) וקיצור תולדות הזמן (6.6%).

סוזן קולינס - משחקי הרעב (צילום: Alberto E. Rodriguez, GettyImages IL)
סוזן קולינס. הציטוט הכי פופולרי בקינדל | צילום: Alberto E. Rodriguez, GettyImages IL
הספר שקיבל את המדד הכי גבוה הוא " The Goldfinch" של דונה טארט. הספר זוכה הפוליצר קיבל ציון של 98.5%. עוד ספר בעל ציון גבוה הוא "התלקחות" מסדרת "משחקי הרעב" של סוזן קולינס. הציטוט מתוכו 'Because sometimes things happen to people and they're not equipped to deal with them' ("לפעמים דברים קורים לאנשים אבל הם לא מצוידים להתמודד איתם") נבחר למסומן ביותר בכל הזמנים.