בעקבות החזית הקרה, הסערה, השלג, הברד, או עוד וריאציות מפתיעות על חורף שחלפו עלינו השנה, ביקשו ממני לא אחת להמליץ על ספר שמתאים למזג האוויר. למעשה, אני שוקלת להקים עסק משלי לספרות מטאורולוגית. על כל פנים, זה הגיוני לחלוטין. בילויים שמגיעים עם יציאה מהבית נדחים בימים קרים כאלה לטובת בילוי ביתי, וגם אם לקחת ספר ולהתכרבל בפוך זו קצת קלישאה, יש קלישאות שנוצרו מסיבה טובה. הנה כמה ספרים שמתאימים במיוחד ליישומה. וגילוי נאות: מה שלא מגלים לכם על קריאה בפוך זה שהאצבעות קופאות. אבל זה שווה את זה.

אין תמונה
ערבי קונספט בטייסטינג רום
סופו של מיסטר
Y / סקארלט ת'ומאס

אריאל, דוקטורנטית בריטית לספרות, יוצאת למסע בעקבות המנחה שלה שנעלם. היא מגיעה אל הספר שאותו חקר הפרופסור ומוצאת את עצמה בסחרחרה מותחת של שאלות קיומיות. כל זה, כמובן, קורה כשאריאל העניה קופאת מקור בחורף הבריטי. למי שאוהב את ספרי המתח שלו אינטליגנטיים במיוחד.

אין תמונה
ערבי קונספט בטייסטינג רום
המתנקש העיוור / מרגרט אטווד

הרומן הכי טוב של אטווד. סיפורן של האחיות לורה ואייריס צ'ייס, כשאייריס מספרת לנו כישישה את קורותיה הלא-יאומנו של לורה המתה. רומנטיקה, מתח, סיפור פנטסטי, כתיבה נהדרת וקנדה הקרה הופכים את הספר העב-כרס הזה לכזה שמתאים בדיוק לקריאה חורפית.

אין תמונה
ערבי קונספט בטייסטינג רום
והיום איננו כלה / צ'ינגיס אייטמטוב

בערבות המושלגות של קזחסטן מוביל ידגיי, עובד מסילה, את גופת חברו קזנגפ לקבורה. המסע של ידגיי לא אורך זמן רב, אבל במהלכו הוא הוגה בכל מהלך חייו, בטלטלות שעברה קזחסטן בדרך הלא גמורה מחברה מסורתית לחברה מודרנית ועוד. לא רחוק משם, יוצרים קוסמונאוט אמריקאי וקוסמונאוט סובייטי קשר עם כוכב רחוק. ספר נפלא.

אין תמונה
ערבי קונספט בטייסטינג רום
משפחת המומינים - חורף קסום / טובה ינסון

למי שמעדיף את קריאת החורף שלו עם ניקוד, משפחת המומינים בהרפתקה חורפית במיוחד שידועה גם בשמה הישן, "עמק החיות המוזרות". כל המומינים שקועים עמוק בשנת החורף שלהם, אבל מומינטרול מתעורר. העמק שהוא מכיר שונה לגמרי בחורף ומומינטרול בודד בתחילה, אבל הוא מחליט לצאת למסע חורפי. במהרה הוא יפגוש את יצורי החורף החדשים וגם את מאי ידידתו, ובסופו של המסע הוא לא יהיה אותו מומין.

אין תמונה
ערבי קונספט בטייסטינג רום
הסיפור שאינו נגמר / מיכאל אנדה

למי שזקוק למעט נוסטלגיה, אין כמו קריאה מחודשת בקלאסיקות נוער שלא נס ליחן כדי לשקוע בספר כמו שצריך. בקלאסיקה האהובה מאוד הזו, בסטיאן, ילד אומלל, מוצא בחנות הספרים ספר שכתוב עליו "הסיפור שאינו נגמר". הספר שואב אותו להרפתקה בארץ פנטסיה שזקוקה להצלה מפני החידלון שמפורר אותה.  

אין תמונה
ערבי קונספט בטייסטינג רום
בעולם נהדר ואכזר / אנדריי פלטונוב

מי מכיר את נפשו של האדם הקפוא טוב יותר מהסופרים הרוסיים? פלטונוב, הסופר האחרון שהותר לפרסום בברית המועצות, כותב על בני אדם. "בעולם נהדר ואכזר" הוא ספר סיפורים קצרים שבסופו נובלה, ובכולם מנסים הגיבורים הילדותיים של פלטונוב לשרוד בעולם הקפוא והיפה שסביבם. גם אם מי שקרא את המקור ברוסית יגחך ויגיד שבלתי אפשרי לתרגם את השפה שלו, אל יאוש, מדובר בספר נפלא.

אין תמונה
ערבי קונספט בטייסטינג רום
גנבת הספרים / מרקוס זוסאק

עוד רומן נהדר לשקוע בו. מנקודת מבטו של מלאך המוות אנחנו מקבלים את סיפורה של ליזל, ילדה שהוריה הפקידו אותה בתקופת מלחמת העולם השניה אצל משפחה אומנת בעיירה גרמנית קטנה. ליזל חייבת לגנוב ספרים, המלחמה משתוללת ברקע, האנשים שמקיפים את ליזל ברומן מתוארים מצוין ובכלל, הספר הזה כתוב באופן מענג. בקרוב הסרט, ותוכלו להנהן בהתנשאות ולטעון שהספר הרבה יותר טוב.

>> בואו לפייסבוק שלנו