mako
פרסומת

אמריקן איגל מגיבה לסערת סידני סוויני: "זה תמיד היה על ג'ינס"

הסערה סביב הקמפיין החדש של אמריקן איגל והכוכבת שמובילה אותו סידני סוויני נמשכת, עם טענות קשות לגזענות והאדרת מודל יופי ספציפי. אלא שמותג האופנה מגיב כעת לראשונה לביקורות אבל לא מתקפל - ולא מתנצל. "ג'ינסים טובים נראים טוב על כולם", נמסר בהצהרה מטעמו

mako תרבות
mako
פורסם: | עודכן:
סידני סוויני בקמפיין ל"אמריקן איגל"
סידני סוויני בקמפיין ל"אמריקן איגל" | צילום: Instagram
הקישור הועתק

רשת האופנה האמריקאית אמריקן איגל עומדת מאחורי הקמפיין החדש והשנוי במחלוקת שלה בכיכובה של השחקנית סידני סוויני, שהצית זעם ברשתות בעקבות הסלוגן המוביל שבו, Sydney Sweeney Has Great Jeans. הביטוי, שיוצר משחק עם צמד המילים "גנים מעולים" (great genes), הוביל לסערה של ממש ולטענות לפיהן החברה מפיצה מסרים גזעניים (שאף הושוו לתעמולה נאצית), ומאדירה מודל יופי ספציפי: רזה ולבן. התגובות הזועמות ברשתות הובילו השבוע אפילו את הבית הלבן להידרש לסוגיה ולצאת נגד הטענות על סוויני והחברה ("צורת חשיבה ליברלית מעוותת"), שכאמור לא חוזרת בה כעת חרף הביקורות.

בהצהרה שפורסמה אמש (ו') בחשבון האינסטגרם של אמריקן איגל, נמסר כי "Sydney Sweeney Has Great Jeans הייתה ותמיד תהיה סיסמה שמתייחסת לג'ינסים, הג'ינסים שלה. הסיפור שלה. נמשיך לחגוג את הדרך שבה כל אחד לובש את הג'ינסים של אמריקן איגל בביטחון ובאופן האישי שלו. ג'ינסים טובים נראים טוב על כולם".

הגב שמעניק כעת מותג האופנה לקמפיין החדש שלו ולשחקנית בת ה-27, מגיע כאמור אחרי שלל ביקורות ברשתות שהובילו גם לתגובה מצד הבית הלבן. סגן נשיא ארה"ב, ג'יימס דייוויד ואנס, לעג להיסטריה סביב הקמפיין ואמר בפודקאסט Ruthless: "העצה הפוליטית שלי לדמוקרטים היא להמשיך להגיד שכל מי שחושב שסידני סוויני מושכת הוא נאצי. זו כנראה האסטרטגיה האמיתית שלהם". עוד הוסיף סגן נשיא ארה"ב: "זה דווקא חושף משהו מעניין לגבי הדמוקרטים; שיש בחורה יפה, אמריקאית טיפוסית, שעושה פרסומת נורמלית לג'ינסים, כן? מנסים למכור ג'ינסים לנוער באמריקה והם מצליחים לאבד את זה לגמרי בגלל זה. כאילו, חבר'ה, לא למדתם כלום מבחירות נובמבר 2024? באמת חשבתי שאחת המסקנות שלהם תהיה 'בואו ננהג בפחות טירוף', אבל נראה שהמסקנה שלהם היא 'בואו נתקוף אנשים כנאצים רק כי הם חושבים שסידני סוויני יפה'".

גם סטיבן צ'אנג, מנהל התקשורת בבית הלבן התייחס השבוע לעניין תוך שהוא מציין כי מדובר בדוגמה מובהקת ל"תרבות הביטול שיצאה משליטה". בפוסט שפרסם בחשבון ה-X שלו הוא כתב בחריפות:  "צורת החשיבה הליברלית המעוותת, המטומטמת והאטומה הזאת היא סיבה מרכזית לכך שאמריקאים הצביעו כפי שהצביעו ב-2024. נמאס להם מהשטויות האלה".

פרסומת

אלא שהקולות בעד סוויני והקמפיין החדש בכיכובה הגיעו לא רק מצד תומכי טראמפ, אלא גם ממי שנוהגים לבקר אותו, כמו הקומיקאי סטיבן קולבר, שנוהג למתוח ביקורת על נשיא ארה"ב והבית הלבן באופן תדיר בתוכנית שלו The Late Show. השבוע טען קולבר כי העניין יצא מפרופורציה והגן על סוויני, שטרם הגיבה לסערה, ואמר: "לדעת חלק מהאנשים, מדובר במסר אפל, שאומר שלשחק עם המילים 'genes' ו-'jeans' כשמדובר באישה בלונדינית ולבנה, זה קידום של תורת הגזע, עליונות לבנה ותעמולה נאצית".

בעוד שרבים מהגולשים האשימו את אמריקן איגל בחוסר רגישות וניסו להביא לחרם צרכנים, מרגע פרסום הקמפיין זינקה מניית המותג בכ-20 אחוז ושווי השוק של החברה עלה ביותר מ-200 מיליון דולר, כך לפי דיווחים.