סערת סידני סוויני והג'ינס: התגובה החריפה של הבית הלבן
מנהל התקשורת של הבית הלבן, סטיבן צ'אנג, יצא בתקיפות נגד אלו שהאשימו את הכוכבת ההוליוודית ואת "אמריקן איגל" בגזענות: "צורת החשיבה הליברלית המעוותת, המטומטמת והאטומה הזו היא סיבה מרכזית לכך שאמריקאים הצביעו כפי שהצביעו ב-2024", הוא כתב בחשבון ה-X שלו, "נמאס להם מהשטויות האלה". גם העיתונאית הבכירה תקפה: "השמאל המשוגע יעשה מה שהשמאל המשוגע עושה"

בתחילת השבוע הרשת רעשה וגעשה סביב הפרסומת החדשה של סידני סוויני למותג האופנה "אמריקן איגל", כשרבים מהגולשים טענו שהיא גזענית ואף מפיצה מסרים שמזכירים את "גרמניה של שנות ה-30"; כעת נרשמת התפתחות מפתיעה בפרשה, כשהבית הלבן (!) נדרש לסוגייה.
תזכורת: במסגרת הקמפיין, הכוכבת בת ה-27 הצטלמה לבושה בג'ינס, כשהסלוגן המוביל הוא: "Sydney Sweeney Has Great Jeans". מדובר במשחק מילים על המילה Jeans (ג'ינס) - מכנסי ג'ינס, מול Genes - גנים, תורשה ביולוגית. כלומר, לצד המשמעות הישירה שלפיה לסוויני יש מכנסי ג'ינס נהדרים, יש כאן גם קריצה לשושלת הגנטית שלה - עם מאפיינים כמו שיער בלונדיני ועיניים כחולות. לטענת המבקרים, הביטוי Great genes האדיר בעבר יופי מאוד ספציפי של אנשים בעלי עור לבן, שיער בהיר, גוף רזה ועיניים כחולות - ולעתים הוא אף שימש ככלי לקידום אידאולוגיות גזעניות.
הלילה (בין רביעי לחמישי) מנהל התקשורת של הבית הלבן, סטיבן צ'אנג, יצא נגד הקולות הליברליים שזעמו על סוויני ועל מותג האופנה, ובפוסט שפרסם בחשבון ה-X שלו תקף: "תרבות הביטול יצאה משליטה. צורת החשיבה הליברלית המעוותת, המטומטמת והאטומה הזו היא סיבה מרכזית לכך שאמריקאים הצביעו כפי שהצביעו ב-2024. נמאס להם מהשטויות האלה".
גם העיתונאית השמרנית מייגן קלי תקפה את "המשוגעים מהשמאל" על התגובה שלהם לפרסומת, וכינתה אותה "אבסורדית". "היא מפרסמת ג'ינס, ובכל זאת המשוגעים מהשמאל חושבים שהיא מפרסמת עליונות לבנה", טענה קלי. "ברור שמדובר בהתייחסות לגוף שלה ולא לצבע העור שלה, אבל השמאל המשוגע יעשה מה שהשמאל המשוגע עושה".
כאמור, כשהקמפיין עלה לאוויר היו רבים מהגולשים שפחות התחברו אליו והאשימו את "אמריקן איגל" בחוסר רגישות. "זו התוצאה כשאין אנשים לא-לבנים בחדר", כתב אחד, "במיוחד בתקופה כמו עכשיו"; אחרים הוסיפו: "זה מרגיש כמו גרסה מרומזת של גרמניה של שנות ה-30"; "ברוכה השבה גרמניה של שנות ה-30"; "ניסו להיות חכמים עם משחק מילים, אבל מי שהיו בחדר פספסו משהו שהיה ברור לכל מי שלא לבן". משתמש אחד כינה את הקמפיין "דפוק לגמרי", ואחר כתב שזה "מוזר בטירוף. מי בצוות השיווק חשב שזה רעיון טוב?".
משתמשת בטיקטוק פרסמה סרטון שבו הצביעה על הבעייתיות בקמפיין ובמסר הסמוי: "בזמן שהמצלמה עולה על הגוף שלה ועוברת אל פניה והתווים שלה, סידני מדברת על אילן היוחסין שלה והגנים שקיבלה - השיער הבלונדיני והעיניים הכחולות - וכמה שהם נפלאים". לדברי המבקרת, השבח לסוויני על "גנים טובים" בהקשר של מראה לבן, בלונדיני וכחול-עיניים, הוא "אחד הקודים הגזעניים הכי בולטים וברורים ששמענו בזמן האחרון".
חלק מהגולשים ניסו להביא לחרם צרכנים, עם תגובות כמו "לא קונים יותר באמריקן איגל", אבל כאמור - מרגע פרסום הקמפיין מניית המותג זינקה בכ-20%, כך לפי הדיווחים, ושווי השוק של החברה עלה ביותר מ-200 מיליון דולר. סוויני והחברה עדיין לא הגיבו לסערה.
