mako
פרסומת

הבטיחו לנו פופקורן ב-10 שקלים. מה קורה עם זה?

בחודש אפריל דווח בכל אתרי החדשות כי רשת סינמה סיטי תתחיל למכור פופקורן בגודל מוקטן במחיר של 10 שקלים חדשים. נטען כי ההטבה עתידה להיכנס לתוקף לאחר 45 יום, ובינתיים הגענו לסוף יולי והרשת עדיין לא מוכרת גביע פופקורן במחיר הזה. בדקנו, וגילינו שההטבה תיכנס לתוקף רק לאחר אישור של בית המשפט - שלא יגיע לפני חודש ספטמבר

כרמל שטרן
גיל משעלי
כרמל שטרן
mako
פורסם:
האם סינמה סיטי והוט סינמה יתמזגו?
חיכינו חיכינו, בכינו בכינו, ומי לא בא? פופקורן ב-10 | צילום: ערב טוב עם גיא פינס, קשת 12
הקישור הועתק

בחודש אפריל נחתה עלינו בשורה שהפכה את עולמנו: לא עוד פופקורן במחירים מופקעים בבתי הקולנוע. תביעה ייצוגית הוגשה כנגד רשתות בתי קולנוע, ורשת סינמה סיטי הגיעה להסכם פשרה עם התובעת במסגרתו הוחלט כי הרשת תמכור גביעים קטנים של פופקורן במחיר של 10 שקלים בלבד למשך ארבע שנים. השינוי המובטח אמור היה להיכנס לתוקף לאחר כ-45 ימים אם לא יצוצו התנגדויות. מפה לשם, עכשיו כבר סוף חודש יולי, והשינוי לא נראה באופק.

למה השינוי המיוחל עוד לא קורה בפועל? בדקנו. רשת סינמה סיטי והתובעת מלי פרידמן אכן חתמו על הסכם פשרה, אך לפני שהוא מיושם בפועל הוא צריך לקבל אישור מבית המשפט. כרגע בתי המשפט נמצאים בפגרה שעתידה להסתיים ב-6 בספטמבר, ואז עתיד להיקבע תאריך לדיון בהסכם הפשרה. אם אכן יתקבל אישור מבית המשפט, היא תיכנס לתוקף - ואז סינמה סיטי תהיה מחויבת להתחיל למכור את הפופקורן המוקטן במחיר הזול.

"אנחנו מנסים לסדר את הדברים ואנחנו מקווים שבימים הקרובים הכל יסתדר לטובה", מסרו עורכי הדין ניר פרידמן ושמוליק קסוטו המייצגים את המבקשת. מסינמה סיטי נמסר: "ביום 22.03.2021 הוגשה מטעם סינמה סיטי לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לאישור הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה כנגד מספר רשתות בתי קולנוע. הסדר הפשרה מוגש מטעמה של סינמה סיטי בלבד, בעוד התביעה ממשיכה להתנהל מול המשיבות האחרות, מבלי כל קשר להסדר שהוגש. הסדר הפשרה יכנס לתוקפו עם אישורו בבית המשפט, אשר טרם התקבל".

סינמה סיטי באר שבע
לא הודתה בהאשמות המיוחסות לה אך התפשרה. סינמה סיטי | צילום: עידן אסלן, mako

בתביעה הייצוגית, עורך הדין פרידמן טען כי סינמה סיטי (כמו גם בתי קולנוע אחרים) חתמה על הסכמי בלעדית מול מרכזי הקניות שבהם פעלה, ובמסגרתם נאסר על בתי עסק אחרים למכור פופקורן במתחם. כך היא מנעה תחרות בזמן שגבתה מחירים גבוהים מהרגיל על הפופקורן. כיום רשת סינמה סיטי היא היחידה שהגיעה להסכם פשרה מול התובעת, בעוד התביעה עדיין מתנהלת מול שאר החברות.

סינמה סיטי הכחישה את הטענות, והבהירה כי רק בשניים מתוך המתחמים שבהם היא מפעילה בתי קולנוע קיים הסכם בלעדיות שכזה וכי לא מדובר בהסכמים כובלים או פסולים. הצדדים הגיעו להסדר פשרה שנחתם מבלי שסינמה סיטי הודתה בטענות שהעלתה התובעת. במסגרת ההסכם הוחלט כי מלבד הגביע המוקטן במחיר של 10 ש"ח, וכן תמכור באחד מימי השבוע את כל גביעי הפופקורן ב-25% הנחה מהמחיר הרגיל, למשך שלוש שעות בין 16:00-23:00. בנוסף, סינמה סיטי התחייבה לבטל את כלל הסכמי הבלעדיות בהם היא קשורה בכל הנוגע למכירת פופקורן במתחמים המסחריים שבהפעלתה - ולא לכרות הסכמים כאלו בעתיד. 

כיום, ברשת בתי הקולנוע סינמה סיטי עדיין מוכרים את גודל הגביע הקטן ביותר בסכום של 20 שקלים, כשהיקר ביותר מגיע עד לסכום של 44 ש"ח וכולל גם ממתקים נוספים.