בעידן שבו ניידות אישית היא צורך קיומי, רכישת רכב פרטי ותחזוקתו הפכה לאחת ההוצאות הגדולות ביותר בסל המשפחתי. במדינה שבה התחבורה הציבורית עדיין מפגרת אחרי רוב מדינות העולם, כל אחד מוצא לעצמו את הפתרון המתאים: יש מי שמסתפקים באופניים חשמליים או בקטנוע; אחרים מעדיפים מכונית עירונית זעירה וחמודה, שאפשר להשחיל לכל חנייה, ויש גם מי שמפרגנים לעצמם ג'יפון גבוה, שיעניק להם את הסנטימטרים שתמיד הרגישו שחסרים להם במקומות הנכונים. 

עם זאת, רוב מי שבארץ יכול להרשות לעצמו לקרוע את הניילונים מהמושבים של מכונית חדשה בוחר במשפחתית קומפקטית דוגמת טויוטה קורולה או יונדאי i35 המציגות פשרה טובה בין נוחות ושימושיות למחיר בר השגה.

בקיץ שעבר, כחלק מהניסיון להצטייר כמי שמקשה על העשירים ומקל עם מעמד הביניים שר האוצר יאיר לפיד החליט להטיל מיסוי פופוליסטי על רכבי יוקרה שעולים מעל 300 אלף שקלים. נשמע לכם כמו צדק חברתי? לא בטוח.

רולס רויס גוסט
מסתבר שיש לא מעט אנשים שמוכנים לשים סכום בן 7 ספרות על הכביש

תתפלאו לגלות, אבל מה שמסווג בישראל כרכבי יוקרה, הן לא פעם דגמים לא יותר מדי ראוותנים שבכל העולם נחשבים לנפוצים מאוד בקרב המעמד הבינוני-גבוה. אך בשל מדיניות המיסוי המטורפת בישראל, הנוסקת מעל ל-100 אחוזים, מחיריהם הגיעו לגבהים מופרכים.

עם זאת, גם עם המיסוי הגבוה, מסתבר שבזמן שאתם מנסים לגרד עוד כמה אלפי שקלים פנויים כדי להחליף את הגרוטאה שלכם ולרכוש מכונית משומשת היטב יד שניה מליסינג, יש בארץ לא מעט אנשים שקופצים לסוכנות רכבי היוקרה הקרובה לביתם וחותמים בלי למצמץ על צ'ק של 300, 400, 500 אלף ואפילו יותר ממיליון שקלים תמורת רכב יוקרתי חדש.
מבט בדו"חות הרישוי מהרבעון הראשון של השנה מגלה שבישראל נמכרו בשלושת החודשים האחרונים אלפי רכבים במחיר של מעל ל-300 אלף שקלים וכמה מאות רכבים שמחירם גבוה מחצי מיליון שקלים. רק באזור ה-750 אלף שקלים לרכב, המספרים נמוכים יותר, אך עדיין מדובר במספר תלת ספרתי. וכל זה בשלושה חודשים בלבד, כן?

יתרה מזאת: גם סכום דמיוני של מיליון, מליון וחצי וגם שני מליון שקלים וצפונה לא מהווה טאבו, בכל מה שנוגע לרכישת רכב. מתחילת 2014, לא פחות מ-57 ישראלים נפרדו מהסכום הזה, בתמורה לגלגלים נוצצים. איזה מכוניות הם קיבלו והאם הן שוות את זה? בחנו בעצמכם. 

אין תמונה
סביבה קצת יותר מפנקת מאשר במשפחתית שלכם

הדוגמנית: ב.מ.וו 750iL 
תג מחיר: מיליון שקלים
כמות שנמכרה: יחידה אחת השנה

ב.מ.וו הוא ללא ספק אחד ממותגי הפרימיום המבוקשים בישראל ובעולם, אך מאז תחילת השנה נמכרה בארץ רק מכונית אחת של החברה שהצליחה לחצות את רף המיליון. מדובר באחת הגרסאות הבכירות של סדרה 7, ספינת הדגל של החברה הבווארית, ה-750iL.

עם בסיס גלגלים מאורך של לא פחות מ-3.2 מטרים, אין מה לדאוג לשרירי הרגליים של הרוכשים המבוססים, אשר ממילא יושבים לרוב במושב האחורי ונעזרים בנהג. במידה והם בכל זאת יחליטו לקחת את הפיקוד לידיהם, הם יגלו שהלימוזינה הענקית בהחלט גם יודעת להפוך, בעזרת מנוע וי 8 בנפח 4.4 ליטר המפיק 407 כ"ס, למכונת נהיגה מרשימה, המסוגלת לנפק ביצועים שלא היו מביישים מכוניות ספורט לוהטות. בנוסף יש גם מערכת של מצלמות היקפיות, המסוגלות לייצר תמונה עילית של הרכב ושל כל סביבתו, ממעוף הציפור וברמת דיוק מדהימה.

אגב, מי שלא מסתפק ב-750iL יכול לרכוש את ה-760 המצוידת במנוע וי12 לא ממש ידידותי לסביבה, שמפיק 544 כ"ס ומומנט של 77 קג"מ כבר ב-1,500 סל"ד.

מאחורי ההגה: רני רהב; ובמשך שנים הרב עובדיה יוסף ז"ל (עם זאת משיקולי תדמית בשנותיו האחרונות המרן נסע בסקודה סופרב)

מבחן דרכים ב.מ.וו סדרה 7 

רכבי פאר - לקסוס LS ב.מ.וו סדרה 7 אודי A8 יגואר XJ (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד

הדוגמנית: יגואר XJ מנוע 5 ליטר
תג מחיר: מיליון שקלים
כמות שנמכרה: 2 יחידות

אחת ממכוניות הפאר היחידות שמפרות את ההגמוניה של המותגים הגרמנים בתחום, ה-XJ הנוכחית, שהוצגה לפני כחמש שנים, מציגה לא רק מוצא שונה אלא גם עיצוב לא שגרתי שנוטש את מראה הסדאן הקלאסי האופייני למכוניות מסגמנט הפאר.

עם זאת, למרות החדשנות היא בהחלט משדרת ניחוחות יוקרה ברורים והרבה אריסטוקרטיות עם קבינה הכוללת עור ועץ מהאיכות הטובה ביותר; מערכת שמע של מרידיאן המספקת חוויה של אולם קונצרטים ובגרסת בסיס הגלגלים המאורך יש גם מערכת מסאז', הטמונה במושבים האחוריים. אין ספק שמשתמשי היגואר XJ בהחלט לא קופחו בהיצע הפינוקים ומעל לכל הסטנדרט בספרות האלו, המכונית מצויידת גם במסך מיוחד, המאפשר לנוסעים לצפות בתכני וידאו במהלך נסיעה, מבלי להסיח את דעתו של האוחז בהגה. איך זה עובד? מערכת לתצוגה כפולה מיוחדת גורמת לכך שמהזווית בה יושב הנהג ניתן לראות רק  מידע על הרכב, בעוד שמכל זווית אחרת מוצגים תכני וידאו באיכות HD.

צמד האקזמפלרים שנמכרו לאחרונה במחיר של מעל למיליון שקלים כל אחד מצוידים במנוע בנזין וי 8 בנפח 5 ליטרים המפיק 385 כ"ס ומאיץ את ספינת הדגל עם לוגו החתול למהירות תלת ספרתית בתוך 5.7 שניות.

מאחורי ההגה: המפיק האמריקאי ארנון מילצ'ן (שנוהג עליו במהלך ביקוריו בארץ); אייל ברקוביץ' ואבי התנ"ך של המכוניות המשומשות, לוי יצחק

מבחן דרכים יגואר XJ 

יגואר XJ (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד

הדוגמנית: אודי RS6  
תג מחיר:  1.02 מיליון שקלים
כמות שנמכרה: יחידה אחת

גם מותג הפרימיום הנמכר בישראל (מעל ל-1,100 יחידות ברבעון הראשון של 2014) הכניס מתחילת השנה רק נציגה אחת ל"מועדון המיליון" האקסקלוסיבי - אודי RS6 

עם מנוע וי 8 עם שני מגדשי טורבו בנפח 4 ליטרים המפיק 552 כ"ס ומומנט פראי של מעל ל-71 קג"מ, מדובר ברכב ספורט קיצוני ביכולותיו, המסוגל להגיע למאה קמ"ש בתוך 3.9 שניות, ולמהירות מירבית של 305 קמ"ש.

הנעת קוואטרו משוכללת מחלקת את הכוח האדיר לארבעת גלגלי 21 אינץ' עם צמיגים בחתך 30, שמבטיחים אחיזת כביש פנומלית. תג המחיר הראשוני מעט נמוך ממיליון שקלים (905 אלף, אם אתם חייבים לדעת), אך סימון וי על כמה מהתוספות (לדוגמא בלמים קרמיים ב-98 אלף שקלים) ברשימת האבזור הקפיצו את המחיר אל הרבה מעבר לרף מיליון השקלים.

עם זאת ה-RS6 יכולה להיות, למקרה שבא לכם לקפוץ עם צעצוע היוקרה שלכם לקניות בסופר (יעיל במיוחד בגרסת הסטיישן) גם פרטנרית רגועה. ואם אתם במוד לא קרחניסטי, מחשב ניהול המנוע יודע גם לנתק את זרימת הדלק ל-4 בוכנות ולהפוך את המכונית לשפויה עם צריכת דלק שקרובה לזו של משפחתית ממוצעת.

מאחורי ההגה: עידן עופר 

מבחן דרכים אודי S8

אודי RS6 - חזית
552 כ"ס

הדוגמנית: מרצדס CLS AMG
תג מחיר: 1.05 מיליון שקלים
כמות שנמכרה: 2 יחידות

נציגות ראשונה אבל ממש לא אחרונה של מרצדס במועדון המיליון נרשמת עם 2 יחידות שנמכרו מאז תחילת השנה של ה-CLS בגרסת ה- AMG.

ה-CLS 6.3 AMG היא גרסת הקיצון לסדאן–קופה נמוכת הצללית המרשימה של מרצדס ומי שהתחילה את אופנת גזרת הקופה למכונית 4 דלתות. בגרסת ה-AMG, המראה הספורטיבי מקבל תוכן ממשי עם מנוע וי 8 כפול מצמדים בנפח 5.5 ליטרים שיאפשר לכם, בליווי הסאונד העמוק והייחודי של מנועי הביצועים של מרצדס, לשרוף את הצמיגים האחוריים ביעלות מפחידה. מאה קמ"ש ירשמו בתוך 4.4 שניות והמהירות הסופית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. על הפינוק מופקדים מתלי אוויר מתקדמים וכמעט כל אבזר נוחות שאתם יכולים לחשוב עליו.

מבחן - ב.מ.וו 5GT מול מרצדס CLS ואודי A7 

מרצדס CLS

הדוגמנית: לקסוס LS600h
תג מחיר: 1.06 מיליון שקלים
כמות שנמכרה: 2 יחידות

ה-LS600h של לקסוס היא המכונית היחידה שנמכרה בארץ עם תג מחיר של מעל למיליון שקלים שיוצרה מחוץ לגבולות האיחוד האירופאי. מדובר בעסקת חבילה סופר יוקרתית, עם בסיס גלגלים הנמתח לאורך 3.1 מטרים וכוללת גם כורסאות מסאז' מפנקות עם הדום נשלף; מערכת בקרת אקלים מיוחדת, המבקרת את הטמפרטורה בכל רגע נתון בעזרת 13 חיישנים שונים; מערכת שמע של מארק לוינסון עם נגן בלו ריי, שלל מגברים ורמקולים וגם נגן DVD ומסך אחורי. על הנעת הגלגלים מופקדת יחידה היברידית המשלבת בין מנוע בנזין וי 8 למנוע חשמלי המפיקים ביחד 445 כ"ס ומאפשרים להאיץ את הלימוזינה המפנקת למהירות תלת ספרתית בתוך כ-6 שניות, ובה בעת לשמור על תדמית סביבתית מתבקשת.

מאחורי ההגה: שרי אריסון

מבחן דרכים לקסוס LS 

לקסוס LS

הדוגמנית: מרצדס G-500  
תג מחיר: 1.07 מיליון שקל
כמות שנמכרה: יחידה אחת

השנה חגגה מרצדס 35 שנים להשקתו של ה-G קלאס, ולמעט מתיחות פנים קלות, הרכב נשאר דומה מאוד לזה שהוצג כבר בשנת 1979. במקור תוכנן ה-G קלאס להיות כלי רכב קשוח, ומראהו המרובע הפך אותו לחביב במיוחד על אוליגרכים בכל העולם. זאת, בשל העובדה שקל מאוד למגן אותו נגד ירי בצורה יעילה.

כרכב שטח אמיתי ה-G קלאס כולל שלדת סולם חסונה, סרנים חיים ו-3 נעילות דיפרנציאל המעניקות לו עבירות מצוינת שהפכה אותו לפופולרי במגזר הצבאי, בשנות התשעים של המאה ה-20 ה-G עבר מהפך ובמקביל לגרסאות הבסיסיות נוספו להיצע גם גרסאות מהודרות ומפנקות לשוק הפרטי.
ה-G500 שנמכר בארץ לאחרונה הוא מגרסה מפנקת שכזו וכולל גם מנוע וי 8 בנפח 5.5 ליטרים המפיק 388 כ"ס ומאיץ בעזרת תיבת 7 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה את התפלץ השוקל מעל ל-2.5 טון למהירות תלת ספרתית בתוך 6.1 שניות.

מאחורי ההגה: האמנית אילנה גור, השומרת אמונים לדגם המדובר כבר שנים רבות

גרסה קיצונית ל G קלאס עם הנעה 6X6 ומנוע AMG

מרצדס g

הדוגמנית: מרצדס SL  
תג מחיר: 1-1.25 מיליון שקלים
כמות שנמכרה: 3 יחידות

למרות מימדיה המכובדים, ה-SL בדורה השישי מציגה יכולות ספורטיביות גבוהות בשילוב ניחוחות פאר. התוצאה הכללית מרשימה מאוד מבלי להגרר לראוותנות יתר. רשימת האבזור כוללת, מעבר לסטנדרט המתבקש, גם מערכת מיוחדת להזרמת אוויר חם בגב המושב ולאזור הצוואר בעת נסיעה עם גג פתוח במהירות גבוהה; מערכת שמע מתוצרת באנג אנד אולפסן המשתמשת בקורות המרכב כחלל תהודה מיוחד לסאבוופרים ומבטיחה להישמע מצוין גם במצב טופלס. לא בא לכם פתוח? ברשימת התוספות האופציונליות תוכלו לבחור בגג ייחודי מזכוכית פנורמית, המתכהה בלחיצת כפתור.

במחיר של קצת יותר ממיליון שקלים על כבישי מע"צ עלו השנה שתי יחידות של גרסת ה-350, הבסיסית שבהיצע, עם מנוע V6 3.5 ליטר המעביר 306 כ"ס לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית שמאיצים את ה-SL בתוך 5.9 שניות ל-100 קמ"ש. בנוסף נמכר כאן גם אקזמפלר בודד העונה לשם SL 500 המצויד במנוע וי 8 בנפח 4.7 ליטרים המפיק 435 כ"ס ומאיץ את ה-SL למהירות תלת ספרתית בתוך 4.6 שניות בתמורה ל-1.25 מיליון שקלים.

מאחורי ההגה: איש התקשורת וחובב הרכב הנלהב רפי גינת, המחזיק במספר רכבים מרשימים, וביניהם גם בדגם זה מדור קודם

מבחן דרכים: מרצדס SL

מרצדס SL (צילום: ניר בן זקן )
צילום: ניר בן זקן

הדוגמנית: מרצדס S500 לונג 
תג מחיר: 1.3- 1.1 מיליון שקלים
כמות שנמכרה: 33(!) יחידות

קשה להאמין, אבל תוך שלושה חודשים בלבד, מכרה מרצדס ישראל לא פחות מ-33 יחידות של ה-S קלאס החדשה, עם תג מחיר של מעל למיליון שקלים. אמנם מדובר בדור חדש לספינת הדגל של מרצדס, שזה עתה נחת בארץ ולקוחות רבים חיכו לו במשך זמן, אבל ללא ספק - הנתונים מדברים בעד עצמם ומצביעים על חוזקו של המותג בקרב האלפיונאים.

ה-S500 כוללת מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.7 ליטרים המספק 455 כ"ס ודוחף את הלימוזינה הענקית ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-5 שניות.

כנהוג במכוניות פאר, מפרט האבזור הוא כמעט אין סופי. בין היתר ניתן לציין מערכת בקרת שיוט אקטיבית הפועלת ממהירות 0 ועד 200 קמ"ש; מערכת היגוי אקטיבית, שמסוגלת לשמור בעצמה על הנתיב בכבישים מהירים; מערכת בלימה אוטומטית היודעת לזהות סכנה ב-360 מעלות; תאורת לד מלאה המתאימה באופן אוטומטי את אלומת האור לתוואי הדרך ולרכבים סביב ומערכת לניטור רכבים בשטחים 'מתים'. בנוסף, ה-S קלאס מגיעה עם דשבורד ייחודי, הכולל 2 מסכי ענק בגודל 12.3 אינץ', הצמודים אחד לשני ומסוגלים לספק כל מידע שצריך בשלל אפשרויות תצוגה; מערכת סראונד עם 24 רמקולים ומערכת בקרת אקלים, בעלת ארבעה אזורים שונים, עם בישום (!) אוטומטי. וזה לא נגמר: ה-S לונג מציעה גם גישה לרשת האינטרנט, למצלמות ההיקפיות של הרכב ולמערכת הניווט בעזרת מסך מובנה מכל מושב ברכב. אם חשקה נפשכם במסז', תמצאו בה מערכת מתקדמת במיוחד בתוך המושבים, הנשענת על עיקרון "האבנים החמות" ומצויידת בשש תוכניות שונות.

מאחורי ההגה: ענק הליסינג שלמה שמלצר שהצטייד ב-S חדשה והזמר אייל גולן, הנוהג בימים אלה על S קלאס מדור קודם

עסקים כרגיל באלפיון: 250 הזמנות למרצדס S  |

מרצדס S קלאס

הדוגמנית: מרצדס CL500
מחיר: 1.16 מיליון ש'
כמות שנמכרה: יחידה אחת

ישראלי אחד בחר לאחרונה ב-CL, הקופה היוקרתית משוטגרט המבוססת על ה-S קלאס. למרות עיצוב מעט גמלוני ללא ספק מדובר בקופה מרשימה שמשדרת "כסף גדול" ומציעה כמתבקש פינוקים מקיר לקיר, מושבים סופר נוחים ויכולת גמיעת מרחקים מאוד מרשימה כמי שמתיימרת להיות אחת ממכוניות ה-GT הטובות בעולם. גרסת ה-500 כוללת מנוע וי 8 בנפח 4.7 ליטרים עם שני מגדשי טורבו המפיק 435 כ"ס ויותר מ-71 קג"מ שמאפשרים לראות את הספרות מאה על הספידומטר בתוך 4.9 שניות.

 מבחן דרכים מרצדס AMG 63 CL 

מרצדס CL
מרצדס CL

הדוגמנית: ריינג' רובר
תג מחיר: 1.3-1.14 מיליון שקלים
כמות שנמכרה: 4 יחידות

כיאה לרכב המשמש לא פעם את משפחת המלוכה הבריטית,  הריינג' רובר מציג שילוב מרשים בין איכויות של מכונית סאלון ליכולת שטח אמיתית. הריינג' בדורו הנוכחי קל במאות קילוגרמים מבעבר ומציג ביצועים מרשימים גם בכבישים מפותלים. התחושה בקבינה אריסטוקרטית ומרווחת, וברשימת האבזור המאוד מרשימה תוכלו למצוא כל מה שניתן לדמיין ואף מעבר לכך, כמו למשל מערכת מצלמות היקפית.
יכולת השטח, למי שיעז לבחון רכב שעולה 1.3 מיליון שקלים על סלעים, מאוד מרשימה בזכות מערכת הטריין רספונס בגרסתה העדכנית.
הריינג' משווק בארץ ברמת הגימור ווג הבכירה ועם 3 יחידות הנעה: שתי לוגמות סולר בהספקים של בין 258 ל-313 כ"ס ואחת חובבת בנזין עם מנוע וי 8 עם מגדש על המפיק 510 כ"ס. הביצועים בכל הגרסאות טובים וזמן האצה למהירות תלת ספרתית נע בין 7.9 ל-5.4 שניות.

מאחורי ההגה:  איש העסקים בבו קובו וזוגתו, מירי בוהודנה

מבחן: ריינג' רובר מול יגואר XJ ודיפנדר  

ריינג' רובר מול יגואר XJ ולנד רובר דיפנדר (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד

הדוגמנית: פורשה פנמרה
תג מחיר: 1.31 מיליון שקלים
כמות שנמכרה: 2 יחידות

ההצלחה האדירה של הקאיין (רכב הפנאי-שטח של פורשה) הביאה את אנשי פורשה להבין שכדאי להרחיב את היצע הדגמים מעבר לרכבי ספורט קטנים. בהתאם לכך, ב-2009 נולדה הפנמרה עם 4 דלתות ומימדים של מכונית סאלון. לא כולם אהבו את העיצוב שנראה מעין גרסה מאורכת ומשונה של ה-911, אבל במציאות אין ספק שלמכונית יש נוכחות מאוד ייחודית ושונה שאי אפשר להתעלם ממנה.
תא הנוסעים מציע אף הוא סגנון לא שגרתי ברכבי פאר ומשלב בין ניחוחות מחלקה ראשונה, דשבורד שמזכיר קוקפיט של מטוס ואווירה ספורטיבית ברורה. הפנמרה מצוידת בארבעה מושבי ספורט נפרדים וכל אחד מהנוסעים יכול לבחור במדוייק את זווית ואת קושי המושב שלו, בעזרת מנגנונים חשמליים שונים. 

מבחינת נתונים יבשים, הביצועים של הפנמרה לא בולטים במיוחד מול הגרסאות הספורטיביות של ב.מ.וו או מרצדס, אבל חוויית הנהיגה כנראה שווה את המחיר הגבוה יותר.

היצע הגרסאות כולל גרסת וי 6 , גרסת דיזל וגרסה היברידית למצפוניסטים. מי שרוצה יותר ולא מפחד להוציא סכום של 7 ספרות, יבחר בגרסאות המצוידות במנוע וי 8 בנפח 4.8 ליטרים או וי 6 3.5 ליטרים מוגדש טורבו.
בארץ נמכרו בחודשים האחרונים 4 פנמרות, 2 מהן מדגמי 4s ברמת הפאר הבכירה עם 400 כ"ס ו-GTS עם חבילת ספורט ו-430 כ"ס במחיר של כ-1.3 מיליון שקלים. 

מאחורי ההגה:  איש העסקים טדי שגיא שקנה לאחרונה את מתחם קמדן מרקט בלונדון מבבו קובו נחשב למעריץ נלהב של דגמי פורשה השונים. בין היתר מתנייד גם בפנמרה

מבחן דרכים פורשה פנמרה 

פורשה פנמרה (צילום: ניר בן זקן )
צילום: ניר בן זקן

הדוגמנית: פורשה 911
תג מחיר: 1.2 -1.7 מיליון שקלים
כמות שנמכרה: 2 יחידות

מכונית הספורט האייקונית של פורשה חגגה בשנה שעברה יובל להשקתה ונחשבת על ידי רבים כרכב האולטימטיבי המשלב בין ביצועים ואופי של מכונית על לשימושיות יומיומית. בעוד שמעבר לים נחשבת ה-911 לחלום בר השגה עבור בני המעמד הבינוני-גבוה, בארץ הקודש, עם תג מחיר שמתחיל בכ-950 אלף שקלים ל-911 הבסיסית ומגיע עד קרוב ל-2 מיליון לגרסת הטורבו, מדובר בנחלתם של האלפיונאים בלבד

2 האקזמפלרים שנמכרו מאז תחילת השנה כוללים את דגם ה-4s עם הנעה כפולה (אחורית ב-911 הרגילה) ומנוע בוקסר 6 צילינדרים בנפח 3.8 ליטרים המפיק 400 כ"ס ומספק האצה למאה בתוך 4.5 שניות ומהירות מירבית של 299 קמ"ש בעבור 1.2 מיליון שקלים, ואת דגם הטורבו עם 520 כ"ס, 3.4 שניות למאה ומהירות מירבית של 315 קמ"ש במחיר התחלתי של 1.73 מיליון שקלים.

מאחורי ההגה: עורך הדין יורם שפטל, חובב 911  שבמהלך השנים החזיק כמה וכמה גרסאות של רכב הספורט המפורסם

מבחן דרכים פורשה 911

פורשה 911 (צילום: נעם עופרן)
צילום: נעם עופרן

הדוגמנית: פרארי 458
מחיר: 1.8 - 2.5 מיליון שקלים
כמות שנמכרה: 3 יחידות

שנתיים חלפו מאז שהחל לארץ יבוא רשמי של מכוניות פרארי, עם ליין דגמים שמתחיל ב-1.6 מיליון שקלים (לפרארי קליפורניה) רבים סברו שלא ימצאו למכוניות הסוס הצוהל לקוחות, אבל המציאות הוכיחה אחרת - ועם קצב מכירות ממוצע ויציב של כמכונית בחודש, כנראה שיש מי שמוכנים לשלם הרבה מאוד כסף על האגדה ממראנלו. יתרה מכך, מסתבר שדווקא הדגם הזול של החברה, הקליפורניה, זוכה לביקושים נמוכים - ועיקר המכירות הן של דגמים יקרים יותר ובראשן ה-458 איטליה המצוידת במנוע וי 8 מרכזי שמפיק 570 כ"ס ורושם, עם בקרת שיגור, 100 קמ"ש בתוך 3.4 שניות ומהירות מירבית של 325 קמ"ש.

מתחילת 2014 עלו על כבישי הארץ שלושה רכבי פרארי כולם מדגם 458, כשאקזמפלר אחד הוא מהגרסה "הבסיסית" במחיר של 1.83 מיליון שקלים, שני מגרסת הטופלס נטולת הגג במחיר של 2.25 מיליון שקלים ואחרון מגרסת הספשיילה הקרבית יותר שעברה דיאטה קיצונית של כמעט 200 ק"ג, חיזוק שרירים ל-605 כ"ס ושיפור היכולות ספורטיביות המאפשרות לרשום 3 שניות עגולות בדרך למאה קמ"ש בתמורה ל-2.5 מיליון שקלים.

לקחנו סיבוב על פרארי 458  

אין תמונה
סביבה קצת יותר מפנקת מאשר במשפחתית שלכם

הדוגמנית: מרצדס SLS-AMG gt
מחיר: 2.6 מיליון שקלים
כמות שנמכרה: יחידה אחת 

מכונית העל של מרצדס, ה-SLS, הוצגה ב-2009 לאחר שנולדה כמעין מפגן כוח, הצגת יכולת ותשובה גרמנית לדומיננטיות של יצרני מכוניות העל האקזוטיים כמו פרארי ולמבורגיני.
ה-SLS המרהיבה, שעוצבה בהשראת אחת המכוניות היותר אייקוניות של היצרן הגרמני – ה-SL300 כנפי שחף, הוכיחה כי ניתן לייצר מכונית על בעלת עיצוב מרהיב, ביצועים מסמרי שיער (571 כ"ס ממנוע V8 אטמוספרי בנפח 6.2 ליטר, 3.7 שניות במאוץ ל-100 קמ"ש ו-324 קמ"ש מרביים) והתנהגות כביש ברמה הדומה לדגמים של יצרני האקזוטיקה המקבילים, מבלי לוותר על האיכויות, הנוחות והמותרות של מכוניות יוקרה.

היבוא לארץ החל ב-2010, ולמרות שתחילה היה נראה כי מדובר בגימיק שיווקי ותו לא, עד מהרה התברר, למרות תג המחיר הגבוה להחריד שעמד על לא פחות מ-2.2 מיליון שקלים, שיש מי שמוכנים לשלם את הסכום הזה בעבור המכונית המרשימה. השנה הצטרפה למצבת הישראלית גם SLS בגרסת ה-GT בלבן מטאלי מהמם - עניין של 2.6 מיליון שקלים. בקטנה.

מאחורי ההגה: איש העסקים והבעלים לשעבר של "מעריב" זכי רכיב היה מהראשונים בארץ להצטייד במכונית עם דלתות השחף 

מבחן דרכים: מרצדס SLS  

מרצדס SLS (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד

הדוגמנית: רולס רויס גוסט
תג מחיר: כ-3 מיליון שקלים
כמות שנמכרה: יחידה אחת

הרשו לנו לסיים עם מותג הפאר האולטימטיבי, רולס רויס, והרכב הפרטי ככל הנראה היקר ביותר שעלה על כבישי מע"צ מאז ומעולם. מדובר בדגם הגוסט שעולה מעבר לים קרוב ל-300 אלף יורו, שהפכו בישראל - אחרי מכס, מס קניה, מע"מ ושאר ירקות – לכ-3 מיליון שקלים.

הרכב הגיע לארץ ביבוא אישי, ומאחר שלרולס רויס אין סוכנות בישראל, על מנת לקבל לוחיות צהובות נדרש הרוכש, עודד שריקי (המחזיק בין היתר גם בפרארי 458) להציג הסכם שירות עם רולס רויס, לפיו מכונאי מיוחד יוטס לארץ מבריטניה או מגרמניה בתוך 24 שעות, לצורך תיקונים או טיפולים ברכב.

הגוסט מצוידת במראה רבוע, בלוק שאי אפשר לטעות בו וכמעט בכל פריט אבזור שאפשר לחלום עליו - מבקרת שיוט אקטיבית דרך מנגנון חשמלי לטריקת הדלתות, מערכת סאונד עם 16 רמקולים ומטריה גדולה, הנשלפת ממקום נחבא בדלת, למקרה שבעל הבית צריך לצאת מהרכב בדיוק שהתחיל לרדת גשם.

כל הפינוקים הללו גורמים לגוסט לשקול כמעט 2.5 טון אבל בזכות מנוע וי 12 בנפח 6.6 ליטרים המפיק 570 כ"ס היא ממש לא מרגישה כבדה ובין היתר ניתן לציין שתאוצה החרישית והמרחפת למהירות תלת ספרתית מסתיימת בתוך 4.9 שניות.

מאחורי ההגה: עודד שריקי, יזם ובעל חברת הקבלנות "ארזי הנגב" מנתיבות, שייבא את המכונית לארץ במיוחד, אחרי שורת קשיים ארוכה

רולס רויס מקדימה (צילום: גלובס)
צילום: גלובס

סייע בהכנת הכתבה: ניר בן זקן