הצרפתים מסתערים על הגבעה המפורסמת בבריטניה
אחרי שכבשה את מרוץ טיפוס הגבעה המפורסם בעולם באמריקה, כעת פיג'ו רוצה לכבוש גם את הגבעה בפסטיבל המהירות של גודווד שבבריטניה. ה-208 T16 עם סבסטיאן לואב מאחורי ההגה יתייצבו בסוף חודש יוני על קו הזינוק בתקווה לשבור את השיא הקודם של גודווד שנקבע לפני עשור וחצי על ידי מכונית פורמולה 1 של מקלארן


במקביל ל-RCZ המרהיבה ול-208 וה-308 העדכניות, בחברה הציגו גם גרסאות ספורטיביות כמו ה-208 GTI, ה-RCZ-R ובקרוב ה-308R, בתקווה שיקרצו לקהל חובבי ההגה שבעבר נחשב לחובב נלהב של המותג שרכביו הציעו שלדות מאוזנות, היגוי חד ויכולת תקשור גבוהה עם האוחז בהגה.
לאחר זמן מה בחברה הבינו שלא ניתן להחזיר ליצרנית את התדמית המבוקשת רק בעזרת הצגת דגמים חמים חדשים וכדי לזכות לחשיפה דרושה גם השתתפות בספורט מוטורי.
עד למשבר הכלכלי הגדול שפקד את אירופה לפני מספר שנים ולאורך רוב שנותיה היה לפיג'ו קשר הדוק לספורט מוטורי וכך למשל בסוף שנות השמונים היא זכתה ארבע פעמים ברציפות במרוץ הדקאר האפריקאי, זכתה בחמישה תארי אליפות בסבב הראלי העולמי, ה-WRC (שניים מגרופ B של שנות השמונים ושלושה מתחילת המילניום), ואפילו הצליחה לשבור את ההגמוניה של אודי ולנצח את מרוץ 24 השעות של לה-מאן.
עוד במדור הרכב
לכבוד השקת ה-208GTi, פיג'ו חוזרת למרוצים
פיג'ו שאגה כל הדרך לפסגה
הכל על פסטיבל המהירות של גודווד |
הצעד המחודש של האריה השואג על המסלול החל בקיץ שעבר כשפיג'ו יצאה לארה"ב במטרה לכבוש מחדש את מרוץ טיפוס הגבעה, ה"פייקס פיק" המפורסם בעולם, חצי יובל לאחר שקבעה במקום שיא מדהים עם ה-405T16 עם נהג הראלי ארי ואטנן.
הפעם המכונית הייתה ה-208T16 ומאחורי ההגה התמקם סבסטיאן לואב, 9 פעמים אלוף העולם בראלי, שהצליח לקבוע זמן שיא של 8 דקות ו-13 שניות וניפץ את השיא שנקבע רק שנה קודם לכן ביותר מדקה וחצי.

כעת, לאחר ההצלחה הגדולה באמריקה, בפיג'ו החליטו לכבוש גבעה מפורסמת נוספת, הפעם על קרקע אירופאית במהלך פסטיבל המהירות של גודווד המתקיים מדי שנה במחוז סאסקס שבבריטניה.

אמנם האירוע המוטורי המפורסם ביותר בממלכה הבריטית, אותו פוקדים יותר מ-100 אלף צופים, הוא בעיקר תצוגת ראווה בתנועה של רכבי ספורט מכל הזמנים, אולם מאחר שכל המכוניות (גם כאלו בנות יותר ממאה) נוסעות בפול גז במעלה הגבעה, מדידות זמנים בהחלט נערכות ומדי שנה מוכרז "אלוף הטיפוס בגבעה" במסלול הנמתח לאורך 1.86 ק"מ וכולל 9 פניות.

אמנם לואב כבר ניצב במהלך הקריירה שלו בכמה אתגרים מוטוריים קשים בהרבה אך בתוואי צר, הכולל כמה פניות בצמוד לחומות אבן, בהחלט לא מדובר במשימה קלה.
