mako
פרסומת

היהפוך יגואר חברבורותיו? החברה חושפת את ה-C-X17

כשהתרחבות גלובלית היא אחת ממטרותיה, יגואר מנסה לפנות לפלחי שוק חדשים וחושפת בתערוכת פרנקפורט את ה-C-X17, קרוסאובר יוקרתי המהווה את הכניסה הראשונה של החברה לסגמנט הפופולרי

ניר בן זקן
mako
פורסם:
יגואר C-X17
צילום: אוטו
הקישור הועתק
יגואר C-X17
יגואר C-X17, קרוסאובר ראשון בתולדות החברה | צילום: אוטו

לאחר אינספור טיזרים שהופצו ברשת בשבועות האחרונים חושפת יגואר קונספט שנראה בשל לייצור לקרוסאובר הראשון בתולדותיה, ה-C-X17.
עבור היצרן הבריטי, הנישתי בהשוואה למתחריו הגרמנים, מהווה החשיפה את הצעד הגדול ביותר ב-91 שנות קיומו בדרך להתרחבות גלובלית ולהגדלת היצע הדגמים במטרה להפוך לשחקן לגיטימי בסגמנט רכבי היוקרה.

ה-C-X17 מתבסס על פלטפורמת אלומיניום מודולרית מתוחכמת בעלת גמישות גדולה שתאפשר בעתיד לשמש בסיס למגוון הדגמים של החברה. השימוש באלומיניום מאפשר, לטענת החברה, חסכון של כ-100 ק"ג לעומת פלטפורמה בתצורה דומה העשויה פלדה, דבר המיטיב עם אבני היסוד של יגואר - הביצועים והיכולת הדינמית יחד עם הצורך לעמוד בתקנים המחמירים בעידן הנוכחי, של זיהום אוויר וצריכת דלק.

יגואר C-X17
יגואר נכנסת לסגמנט הלוהט במטרה להתרחב לפלחי שוק חדשים | צילום: אוטו

גם תא הנוסעים זוכה לעיצוב מרהיב ונועז למדי. הדיפונים וריפוד המושבים בגימור עור לבן בוהק ושחור, כפתורי הקונסולה המרכזית הם למעשה מסך מגע ויחד עם תאורת אווירה כחולה תורמים לאווירה מודרנית. היעדר דיפוני עץ מהווה התנערות מוצהרת מהמסורתיות של החתול הבריטי האציל.

פרסומת

התוצאה הסופית מרשימה למדי, אך כיצרן מסורתי ושמרן יגואר לא מתחייבת שה- C-X17 אכן יגיע לקו הייצור. תגובת הציבור בתערוכת פרנקפורט, בה יוצג הקונספט, לצעד הנועז, היא זו שתקבע בין היתר את עתיד הדגם.

יגואר C-X17
האם בדגם שיגיע לקו הייצור יהיה גג זכוכית ובו פסים סולאריים? ימים יגידו | צילום: אוטו
יגואר C-X17
מרשים למדי | צילום: אוטו