mako
פרסומת

סטיישן באופן ידני: יונדאי i30CW ידנית עכשיו גם בישראל

יונדאי מתחילה בשיווק הגרסה הידנית ל-i30CW, עם 200 סמ"ק פחות במנוע, שלושה קילומטר יותר על כל ליטר בנזין ובעבור 22 אלף שקלים פחות ממחירה של הגרסה האוטומטית היא מהווה אופציה אטרקטיבית למי שלא מפחד לבחוש את ההילוכים

ניר בן זקן
mako
פורסם:
יונדאי i30 סטיישן
החישוקים הקטנים פוגמים קצת במראה הכללי | צילום: מולי גומא
הקישור הועתק

יונדאי i30 סטיישן
צילום: מולי גומא
גרסאותיהן ה

עם זאת, "כלמוביל" יבואנית יונדאי החליטה להתחיל לשווק גם את גרסת הסטיישן למשפחתית שלה, ה-i30CW, עם גיר ידני ובצירוף תג מחיר אטרקטיבי של 105 אלף שקלים ההופך אותה למשפחתית הסטיישן הזולה בישראל.

מלבד תיבה ידנית עם שישה הילוכים המחליפה את זאת האוטומטית, יחידת הכוח בנפח 1.6 ליטר המפיקה 135 כ"ס מפנה את מקומה ליחידה צנומה יותר המסתפקת בנפח 1.4 ליטר והספק של 100 כ"ס. עם זאת, בשילוב מערכת Stop&Go המכבה את המנוע בעמידה הגרסה הידנית מציגה נתון צריכת דלק מרשים למדי של 17.8 קילומטר לליטר, 3 קילומטר יותר מהנתון של האחות האוטומטית ואף נתון טוב משמעותית מה-15.5 הקילומטר לליטרים שמנפקת הפוקוס טורר (סטיישן) הידנית, המתחרה העיקרית, היקרה מהיונדאי בתשעת אלפים שקלים.

פרט לכך, גם בדירוג קבוצת זיהום האוויר יורדת הגרסה הידנית לקבוצה 3.
מבחינת אבזור, ה-CW הידנית מגיעה עם מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה ובולוטות' מובנה, מחשב דרך ולא פחות מ- 7 כריות אוויר.

ביונדאי מקווים, בדומה לסגמנט המיני והסופר מיני בו הגיר הידני זכה כבר ללגיטמציה מלאה, כי בצירוף מחיר אטרקטיבי גם בסגמנט המכוניות המשפחתיות הגיר הידני יהפוך להיות רלוונטי ואולי אפילו יכנס לשוק ציי הרכב, בתקופה בה המצב הכלכלי שלא נראה ורוד במיוחד.

יונדאי i30 סטיישן
הגרסה הידנית מציעה אפשרות לחסוך 22 אלף שקלים | צילום: מולי גומא