עליה בביקושים ללבן מסביב לעולם
יותר מחמישית מכלי הרכב שיוצרו ברחבי העולם בשנה האחרונה נצבעו בלבן, הסוגר שנה שלישית בצמרת. במקום השני ההיפך המוחלט – הצבע השחור, ובשלישי הגוון החביב על לקוחות הליסינג –כסוף. באיזה מקום ממוקם גוון עם יותר נוכחות?


על פי נתונים שפרסמה חברת PPG, אחת מיצרניות הצבעים הגדולות בעולם, לא פחות מ-21 אחוזים מהמכוניות שיוצרו השנה או במילים - יותר מחמישית, כלומר מעל ל-12.5 מליון כלי הרכב - היו לבנים.


אגב גוונים שזוכים לפופולריות בסגמנטים ספציפיים, זהב ובז' שזכו למיקומים נמוכים מאוד בדירוג הכללי התגלו כפופולריים ביותר על קהל רוכשי המיני-וואנים.

ג'ין הרינגטון, האחראי בחברת PPG על פיתוח ליין הצבעים, מסביר: "מתוך הבנה שכנראה גם בשנים הקרובות הצבעים המסורתיים ימשיכו להיות המבוקשים ביותר, אנחנו עוסקים, יחד עם יצרניות הרכב, בחיפוש טכניקות ואפשריות ליצור תתי גוונים חדשים המתבססים על הצבעים הפופולריים - לבן, שחור ואפור, זאת על מנת להעניק להם אפקט ייחודי שיהיה מזוהה עם מותג זה או אחר או אפילו עם דגם ספציפי". כמו כן, הרינגטון מבטיח שבשלוש שנים הקרובות יתווספו לא פחות מ-60 צבעים וגוונים חדשים להיצע העומד בפני רוכשי המכוניות החדשות.

אנו בהחלט מבינים את השיקולים שגורמים לאנשים ברגע האמת לבחור בצבע לבן או כסוף, אבל תוהים אם לא הגיע הזמן להיות קצת יותר מקוריים, ובמקום שהרכב שאתם רוכשים במיטב כספכם יראה בדיוק כמו זה הקודם וההוא של השכן - פשוט להשתולל בבחירת גוון לא שגרתי.
