mako
פרסומת

זה לבן על לבן

אחרי עשור בו הגוון הכסוף ניצב בראש רשימת צבעי המכוניות הפופולרים בעולם, השנה רוכשי הרכב בעולם משנים העדפה. אז מי הכוכב החדש?

נעם וינד
mako
פורסם:
הקישור הועתק

לנצ'יה אפסילון
הלבן חזר לאופנה | צילום: אוטו

על פי נתונים שפרסמה חברת PPG, אחת מיצרניות הצבעים הגדולות בעולם - 21 אחוזים מהמכוניות שיוצרו השנה היו לבנות.
הכסוף איבד, כאמור, את מקומו אך נמצא צמוד מאחור עם 20 אחוזים. בעוד שהצבע השחור, שבארץ לא זוכה לפופולריות גדולה במיוחד, מתגלה כחביב על רוכשי המכוניות בעולם כשגם הוא רושם נתון זהה לזה של הכסוף עם 20 אחוזים. במילים אחרות קרוב לשני שלישים מהמכוניות שיוצרו השנה בעולם נצבעו באחד משלושת הצבעים הללו.

כל יתר הגוונים האחרים חולקים ביניהם נתח שוק של 39 אחוזים כשאת המקום הרביעי תופס הגוון האפור (הכוונה היא למכונית בצבע אפור לא מטאלי ולגוונים אפורים מטאליים כהים כמו אפור עכבר, אפור גרפיט ועוד).

לשמחת אוהדי הפועל, אדום, על אף שרבים טוענים שמדובר בצבע לא פרקטי שסובל מדהיה מואצת, תופס את המקום הרביעי עם 9 אחוזים.

כחול, שניתן היה לחשוב שיזכה לפופלריות רבה יותר, מגיע למקום החמישי ומסתפק ב-8 אחוזים. בין הצבעים הפחות מבוקשים אפשר למנות את הירוק שזוכה ל-2 אחוזים מכלל המכוניות בעולם, אם כי אלה 2 אחוזים שמאוד בולטים בשטח.

יגואר XJ
גוונים חדשים של לבן מטאלי העלו את הביקושים לצבע הקלאסי | צילום: נעם וינד

באירופה מעדיפים שחור, באמריקה לבן ובאסיה כסוף

פיג'ו RCZ
באירופה מעדיפים שחור | צילום: נעם וינד

אסיה, כמו גם בישראל, מעדיפים עדיין כסוף ורבע נכלל המכוניות הנמכרות מגיעות בגוון הזה כשהצבע הלבן מצמצם פערים במקום השני.

MG SAIC
באסיה חושקים בגוון כסוף | צילום: נעם וינד

אמנם אפשר להבין את השיקולים שגורמים לאנשים ברגע האמת לבחור בצבע לבן או כסוף, אבל אנו שואלים האם לא הגיע הזמן להיות קצת יותר מקוריים? למה שהרכב שלכם יראה בדיוק כמו הרכב של השכן. תנו לעצמכם דרור והשתוללו בבחירות הצבעים.

פרסומת

סיטרואן C3 פיקאסו
תנו לעצמכם דרור, תתפרעו! - מה דעתכם על ירוק עם נקודות? | צילום: נעם וינד