sportFive1148424 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

טויוטה הציגה ביולי אחרון את קורולה קרוס, גרסה מוגבהת גחון של המשפחתית הנמכרת בעולם (מעל 50 מיליון יחידות מאז 1966), המבוססת על רצפה גלובלית של היצרן ומיועדת לחזק את נוכחותם בסגמנט ה-SUV הבינוני. בסוף השבוע האחרון נחשפו הפרטים אודות הגרסה האירופית שתמכר גם בישראל מתישהו במהלך השנה הבאה והיא מובחנת מהדגם האסייתי במספר מישורים טכנולוגיים וקוסמטיים.

יחד עם יאריס-קרוס החדש, והדגם החשמלי המלא הראשון של טויוטה במשפחת ה-BZ, טויוטה קורולה קרוס עתיד להיות בעל ערך אסטרטגי מהותי, בין היתר משום שהוא הדגם הראשון בקבוצת ה-SUV שמנצל את אחד הנכסים הגדולים של טויוטה, השם 'קורולה'. הררכית הוא משתלב בסגמנט ה-C הצפוף של רכבי הכביש-שטח על פלטפורמת GA-C ומצטרף לגרסאות חמש הדלתות והסטיישן של הקורולה שבהשוואה אליהן מקבל עיצוב שונה ודינמי יותר.  

חלל הפנים לעומת זאת די זהה בהופעתו, משולב לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' הניתן להתאמה אישית ומסך מולטימדיה בגודל 10.5 אינץ' עם שירותי Toyota Smart Connect, פקודות קוליות, אפליקציית שליטה מרחוק ברכב וחיבור אלחוטי לסמארטפון. גרסת הקרוס, המבוססת גם היא על הפלטפורמה המודולרית כאמור משתרעת על פני אורך של 4.46 מטר, שהם 19 סנטימטרים פחות מגרסת הסטיישן עם בסיס גלגלים מופחת מ-2.7 ל-2.64 מטר). לפי שעה, קיבולת תא המטען לא נחשפה: ביפן מצהיר כי הדגם הוא בעל 487 ליטר. רוחב המכונית 1.83 מ' וגובהה 1.62 מ', כלומר כ-6 ס"מ נוספים על פני C-HR ובסיס הגלגלים הוא כ-2.64 מ'.

חבילת Toyota Safety Sense adas התפתחה בחודשים האחרונים ותשווק תחת הכותר T-Mate. בנוסף למערכות המוכרות לנו מהדגמים בארץ - אשר שופרו ביעילותן, יש בה כמה פיצ'רים חדשים כמו סיוע בתנועה משתלבת ואזהרה מפני כניסה מסוכנת לצמתים, זיהוי מוקדם יותר בהתרעה מפני התנגשות, סיוע בפנייה ועצירת חירום. המערכות המשולבות גם ניתנות לשדרוג מרחוק כדי לאפשר הכנסת עדכוני בטיחות מהמטה הראשי. בצד הפסיבי התווספה גם כרית אוויר מונעת התנגשות בין הנהג לנוסע בשורה הקדמית.  

טויוטה קורולה קרוס האירופאי, בניגוד לזה המוצע באסיה, חונך את הדור החמישי של מערכת ההינע ההיברידית. זוהי מערכת ה- Full Hybrid האופיינית לטויוטה אשר מחוברת אל תיבת הילוכים חדשה (רציפה) עם חיכוך מופחת בפעולתה ושיפורים מדודים  הן של ביצוע מנוע הבערה והן של המנוע החשמלי. גרסת ההנעה הקדמית עם מנוע בנזין בנפח 2 ליטר מספקת 197 כ"ס ועל הנייר מאיצה ב-8.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, בעוד ה-AWD-i האינטגרלי עם מנוע חשמלי נוסף על הסרן האחורי בעל 40 כ"ס, אמור לספק הרבה מרץ למערכת,  אולם הנתונים לגביו ההספק המשוקלל אינם ידועים. משקל הסוללה, אשר גם היא זכתה למקצה שיפורים (בטווח ובאופן ניצול האנרגיה) קוצץ ב-40 אחוזים, כך שהתרומה תהיה בן בצד הדינמי והן בצד החסכון. 

המסירות הראשונות של הקורולה קרוס באירופה צפויות רק בסתיו 2022, כך שעדיין לא ברור מתי בדיוק ינחת בארץ. המחיר המשוער באירופה נע בגזרת ה-30-32 אלף יורו.