sportFive1047933 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive1047934 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

דאצ'יה עתירת נסיון עם רכבי עבודה קומפקטיים, שכן היא מייצרת אותם מאז 1975 על בסיס רכבי רנו 12והגלגול האחרון שלהם נשען על ה-לוגן המסחרי שהוצג בתערוכת ז'נבה לפני 13 שנים. כלים אלו מיועדים לרוב למדינות מתפתחות ושטחים חקלאיים קשים, ונראה שגם הפעם הרומנים מכוונים את הדאסטר-טנדר שלהם רק עבור הצרכים של האומה הרומנית, עם טפטופים קלים לפה ולשם בהתאם לביקושים. 

הפיק-אפ החדש מבוסס על הדאסטר המודרני והוא אף מתכתב איתו עיצובית, מלבד תא הנוסעים שמציע הושבה רק לשניים ובאבזור חסר. הדמיון מקו החרטום עד קורה B ניכר עד שמגיעים למשטח הטעינה האחורי שלו שם הוא מנוסח בצורה קצת יותר שבלונית. הוא לא שונה מהותית מכל טנדר שאנחנו מכירים, כך שאת הפתיחה עושים דרך דלת קונבציונלית ולא גבוהה במיוחד המאפשרת העמסה קלה.

מבחינת המידות שלו הדאסטר פיק-אפ מתהדר באורך של 4.34 מ', רוחב של 1.82 מ', גובה של 1.68 מ' (לא נמוך במונחים של טנדרים קומפקטיים),  ומרווח הגחון לא רע - 23 סנטימטרים בקירוב. שטח הטעינה מסוגל לבלוע בערך 1,000 ל' ועד 500 קילוגרמים.

המנוע היחיד שיהיה זמין ברומניה הוא טורבו דיזל בנפח 1.5 ל' עם 115 כ"ס ו-20 קג"מ לערך בחיבור אל תיבת 5-מהיריות ידנית והנעה כפולה (לפחות את זה לא גרעו ממנו). המחירים שלו אגב, בהתחשב במוצאו אינם זולים. דגם בסיסי מתחיל ב-20 אלף יורו ומטפס בגרסאות יקרות יותר גם ל-24 אלף יורו. קצת תמוה בהתחשב בכך שדאסטר רגיל מתחיל ב-18 אלף יורו ואי אפשר לבחור שום צבע מלבד לבן.

האמת היא שדווקא בישראל הוא יכול היה למצוא לא מעט קליינטים, אבל המחיר, עם מיסוי ומכסים, עשוי להפוך אותו לבלתי נגיש בעליל וזאת מבלי להזכיר את תקנות הבטיחות.