(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5
אנחנו מכירים את זה מהטלפון הסלולארי וחלקנו מכירים את זה גם מהמחשב הנישא (לאפ טופ), מדובר באותו חיישן טביעת אצבעות שמוטמע במערכת ההפעלה של הטלפון או המחשב וללא זיהוי טביעת האצבע של הבעלים, המכשיר לא ידלק ולא יכנס לפעולה. ביונדאי אימצו את הרעיון הזה עבור הלקוחות שלהם בסין והוא הוטמע בדגם הסנטה פה החדש שהוצג שם לאחרונה בתערוכת המכוניות השנתית בגואנז'ו. האם מדובר בתכסיס טכנולוגי שיוטמע בעתיד בדגמים נוספים ויעבור מסין למדינות אחרות בעולם? התשובה איננה ברורה בשלב זה וייתכן כי יונדאי חיפשו גימיק שיציב אותם בשורה אחת עם דגמים אחרים שנמכרים בשוק הסיני ולדעתם של הקוריאנים, הגימיק הזה יעשה את העבודה. אך יתכן כי הגימיק הזה ישווק גם לשווקים אחרים בהמשך. 
 
ומה באשר לאמינות המערכת וקריאת טביעת האצבע? ביונדאי טוענים כי רמת האמינות היא 1:50K וזה נחשב לרמה גבוהה מבחינה סטטיסטית כמובן. הרעיון בפני עצמו איננו חדש והיו שהיציגו אותו כתנאי לפתיחת דלתות בעבר הרחוק, אולם מזג האוויר המשתנה בימות השנה גרם לבעיות באי זיהוי טביעת האצבע והניסיון נכשל. כעת ביונדאי מאמינים כי הטכנולוגיה טובה ומדויקת יותר בכל מזג אוויר והלחיצה על הסורק בתא הנהג איננה רק לשחרור הנעילה של מערכת ההתנעה אלא גם להתאמת תא הנהג לנסיעה. עם הצמדת האצבע לסורק וזיהוי הנהג, ההגה, המושב והמראות יתאימו את המיקום שלהם על פי הזיכרון של הנהג שזוהה בטביעת האצבע. המערכת תדע לזהות טביעות אצבע שונות ומוגדרות מראש ולהתאים את המכונית בכל פעם מחדש.

איך עוקבים אחרינו:

פייסבוק: https://www.facebook.com/carworld5/


טלגרם https://t.me/carsworldisrael

עמוד רשמי http://cars.sport5.co.il/


אינסטגרם https://www.instagram.com/sport5_car/


טוויטר https://twitter.com/car_world5

וואטספ: https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE