מאמן נבחרת גרמניה יואכים לב, בצילומי תדמית לפולקסווגן ID.3 אשתקד ב (צילום: ספורט 5)
מאמן נבחרת גרמניה יואכים לב, בצילומי תדמית לפולקסווגן ID.3 אשתקד בפרנקפורט (צילום: Getty) | צילום: ספורט 5

המתקפה החשמלית הנרחבת של משפחת ID ופלחי הפרימיום של יצרן הרכב הגרמני דוחפים את הצמיחה של קבוצת פולקסווגן, בשורה שבהחלט יכולה להעלות על פניהם חיוך בסוף הרבעון הראשון. בין ינואר-מרץ המסירות של קבוצת פולקסווגן עלו משמעותית (+ 21.2%) בהשוואה לתקופה המקבילה של שנת 2020, שכבר אז כאמור ובדומה למצב אצלנו, הושפעה דרמטית מהמגפה והגיעה גלובלית ל 2.4 מיליון כלי רכב. נתח שוק הרכב העולמי צמח ב-0.2 נקודות אחוז ל -12.4%.

סין הוא השוק הרווחי ביותר של פולקסווגן, והוא זה שחתום על הצמיחה התלולה: במזרח הרחוק חלה התאוששות מהותית לעומת השנה הקודמת, עם גידול של 61.4%. השדרה החשמלית של הקבוצה המשיכה בדומיננטיות ותרמה להתפתחות חיובית: בשלושת החודשים הראשונים, משלוחי הדגמים המחושמלים הוכפלו ביחס ל-2020 והגיעו ל- 133,300 יחידות. 59,900 לקוחות (עליה של 78%) בחרו ברכב 100% חשמלי (BEV), ואילו 73,400 (גידול של 178%) בחרו במודל פלאג-אין הייבריד (PHEV).

"התחלנו את השנה במומנטום רב, ואנחנו עוקבים אחר תוכנית מבצעית איתנה - אמר הרברט דיס, מנכ"ל פולקסווגן. "הדבר בא לידי ביטוי בנתונים הרבעוניים החיוביים שלנו. יחד עם זאת, אנו נשארים מחויבים לחלוטין להפיכתנו למותג רכב דל זיהום אוויר, מונע באמצעות תוכנה ובעל פתרונות ניידות חדשניים. המתקפה החשמלית שלנו ממשיכה כלפי מעלה וגדלה באופן דרמטי בזכות דגמים חדשים ומושכים. אנו מתקדמים היטב בנושא מכריע, זה של דיגיטציה, והשגנו אבני דרך חשובות. יש עוד הרבה מה לעשות בחודשים הקרובים".

תרומה חשובה, בנוסף לזו של החשמל, ניתנה על ידי מותגי הפרימיום, כאשר אאודי ופורשה השיגו הכנסות תפעוליות הרבה מעל למיליארד: 1.4 ל-אאודי ו-1.2 ליצרנית מכוניות הספורט משטוטגרט. עם מגמה זו, הצליחה היצרנית מוולפסבורג לחזות גידול נטו במסירות בשנת 2021, אם כי השוק נותר עדיין זירה מאתגרת מאוד נוכח חלק מהמשברים שפתח (שבבים ומוליכים), תקנות זיהום האוויר והתקלות הצפויות בשרשרת האספקה.  

סיבוכים אלה, במיוחד הכלכלים, הגברת התחרות, התנודתיות במחירי הסחורות ובשווקי המטבע, אבטחת רשתות האספקה ​​ודרישות פליטה מחמירות יותר יקשו עליהם לממש את התחזיות האופטימיות. עם זאת, האומדנים הפנימיים של פולקסווגן אופטימיים למדי, ולגבי הרווח התפעולי הקבוצה מעריכה כי רווחיות המכירות היא בין 5.5 ל -7.0% בשנת 2021, כלומר עד סוף השנה נראה עליות נוספות.