פיאט 500X. מעל חצי מיליון מכירות עד היום (צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
פיאט 500X. מעל חצי מיליון מכירות עד היום (צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5

לקראת סוף השנה תחשוף פיאט רכב משפחתי בנוסח קרוסאובר שיתחרה בדגמים כמו קיה אקסיד ופורד פוקוס אקטיב X, כך אומרים בכירים במותג האיטלקי לכלי התקשורת באנגליה. כיום מוכרת פיאט מספר מצומצם של מכוניות נוסעים מסורתיות כשבחוד החנית 500X, הג'יפון הקומפקטי שחולק מכללים עם ג'יפ רנגייד וממשיך להוות נכס אסטרטגי מניב על אף התחרות הגדלה מסביבו. ואולם, תהיה זו משפחת טיפו 2021 שבזכותה יצא לאור רכב סטיישן מוגבה גחון עמוס טכנולוגיות מתוך מערכת היחסים עם פיג'ו-סיטרואן שיסמן את תחילתו של העידן הבא.

בהיצע של דגמי טיפו משווקים מרכב סדאן, הצ'בק ו-סטיישן, ונראה שהדגם הנכנס יהיה רכב "לייף סטייל" עם מיגוני שטח קלים, תוספת של כמה סנטימטרים מעל הקרקע ואולי אפילו מערכת משיכה אלקטרונית לנהיגה בשבילים.  בתוך כך, ניכר כי משפחת טיפו חיה על זמן שאול. הדור החדש שישא את הכותר TIPO עשוי לעבור אבולוציה ממכונית נוסעים רגילה ל-SUV מסורתי. "פיאט מייצרת מכוניות משפחתיות שנים ארוכות, ועדיין יש לנו לגיטימציה להמשיך בזה. זו הסיבה שהטיפו מצליחה. היא מכונית טובה - אבל היא לא SUV", כך אומר אולייבה פרנסואה' נשיא פיאט. "המשמעות היא, שהדור הבא של הטיפו חייב להגר, במרכאות לחלל יותר רווחי או רלוונטי, וזה אומר רק דבר אחד - קרוסאובר. אנחנו לא יודעים בוודאות אם זה יהיה רכב שיתברג מעל הטיפו, לצידה או שירש את מקומה, אבל הוא יהיה בסגנון הפופולרי, ניסאן קשקאי וכדומה". 

פיאט לא תכוון לפסגה של הסגמנט עם מפרטים מהודרים, אלא למרכז הנגיש עם מחירים נמוכים. "מי הכי מצליח בקבוצה? יונדאי, קיה, סקודה, סיאט. אנחנו שייכים לשם. בכנות? הייתי רוצה שיהיה לנו משהו כזה כבר היום", כך הוא מוסיף. 

עוד אומר פרנסואה, וכפי שדיווחנו כאן לפני כמה חודשים, העבודה על יורשת פיאט פונטו בעיצומה. במותג האיטלקי ינצלו את הרצפה המודולארית של פיג'ו-סיטרואן וכן יקבלו גישה ליחידות ההינע, התיבות והמערכות האלקטרוניות בתא הנוסעים. זהו אחד הסגמנטים הדומיננטים ביותר באירופה ופיאט רעבים לחזור לשם אחרי שנטשו את הזירה לפני שנתיים ובתום תריסר שנים על אותה פלטפורמה, מרכב ומכלולים. "נעדרנו משם הרבה זמן. אבל כן, פונטו הבאה בפיתוח. יותר מזה אני לא יכול להגיד". 

עוד בשורה למעריצי המותג היא המצאתה מחדש של פיאט פנדה, מכונית עם פונטציאל גדול לדבריו. "אני חוזה עתיד מבטיח לפיאט פנדה. כי בלעדיה וגם בלעדי פיאט 500, פיאט היא לא פיאט". הפנדה תהיה זמינה עם הנעה חשמלית, אם כי בשלב הנוכחי חוששים פיאט שהמחיר יהפוך אותה לבלתי כדאית, ועל כן ישתמשו לפחות בפעימה הראשונה (תחילת שיווק ב-2022) במנועי בערה. "הצגנו לא מזמן את פיאט 500 בגרסאות הכי יקרות שלה, שזה כמעט 30 אלף יורו. פנדה תגיע בדיוק מהצד ההפוך; נראה את הגרסה הבסיסית במחיר אטרקטיבי שהם עוד לא ראו אבל לא נחסוך בדברים הקטנים". 

 עוד הרבה על מותג פיאט בעולם הרכב של ערוץ הספורט