(צילום: Getty) (צילום: ספורט 5)
(צילום: Getty) | צילום: ספורט 5

שעה שהרגולוציות מעמידות את יצרניות מכוניות הקצה בפני תקנות זיהום אוויר מחמירות, פולקסווגן מנסה להבטיח את השרדותה של חברת בוגאטי הצרפתית שבבעלות הקונצרן למעלה מ-20 שנה. מנכ"ל הקונצרן, הרברט דיאס אומר שהמשימה מורכבת יותר מכפי שחזה, אולם כפי שמתחוור בימים האחרונים ייתכן שבוגאטי תעבור לידיים של חברת פורשה ובשיתוף מותג 'רימאק' הקרואטית. זו מפתחת מערכות הינע חשמליות מתקדמות למספר מותגים וכן מתהדרת בשתי מכוניות על חשמליות (אחת מהן הוצגה ב-2013).

לפחות בשלב הראשון, פורשה "תנהל" את בוגאטי ותיקח שליטה על תפעול המותג מתוך גרמניה. "הבסיס ההנדסי של בוגאטי נמצא פה בוולפסבורג (גרמניה) והמטה הראשי והמפעל במולצהיים (צרפת), אבל הסינרגיות בין מותגי הליבה שלנו לבין בוגאטי מעטות מאוד. בוגאטי מייצרים שלדות קרבון ומכונות קיצוניות. כלומר לפורשה ובוגאטי יש הרבה יותר מן המשותף. התרומה של רימאק היא בתחום החשמלי-טכנולוגי. פורשה יצטרכו לחבר את הקצוות ולתרגם את הכול לעתיד יציב ובטוח עבור בוגאטי", כך דיאס.

רימאק היא חברה יחסית קטנה במונחי תעשיית הרכב , אבל בשנים האחרונות הצליחה למשוך הרבה תשומת לב בזכות אספקת מנועים חשמליים ומערכות אלקטרוניות ליצרניות רכב מובילות בעולם: יונדאי, מרצדס-AMG, אסטון-מרטין ואפילו קוניגסג הקטנה וכן היא מעורבת במיזמים בפורמולה E. היא הציגה את המכונית הראשונה שלה, רימאק-1 לפני שמונה שנים ועוררה הרבה גלים בשל השימוש הבלעדי בהנעה חשמלית חזקה מאוד ועתידה להשיק בקרוב את רימאק-2 עם קרוב ל-2,000 כ"ס.  

במקביל לכך, היו הרבה דיווחים סותרים אודות מכירת בוגאטי, אבל מסתמן שהתכנית הזו ירדה לגמרי מהפרק ולפולקסווגן אין כוונה להיפרד מהצרפתים. "מה שאנחנו בוחנים כרגע זה איך להעביר את ההגה ליידים של פורשה, וככל שאנחנו מבינים את זה פורשה מקימים "בית" מאוחד לטיפול בבוגאטי. השאלה שנותרה על הפרק כרוכה במהלכים לוגיסיטיים- לאן יעברו בוגאטי, האם למתחם פורשה בשטוטגרט או למטה של הקרואטים בזאגרב? כך או כך, בוגאטי לא הולכת לשום מקום ותעשה את ההתאמות הנדרשות לעתיד החשמלי שלה.