sportFive1080430 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive1080432 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

על כך שיצרני הרכב נסוגים בהדרגה מסגמנט A הקונבציונלי דיווחנו כאן במספר הזדמנויות בשנתיים האחרונות. כך עושים פולקסווגן על כל מותגי הליבה וכך יעשו גם 95% מהיצרנים האחרים להם שגרירים בקבוצה הזולה ביותר בענף עד שיופיעו מחליפים חשמליים שיקפיצו את המחיר. ואולם טויוטה, המשווקת את אייגו, החליטה לנקוט דווקא בגישה הפוכה; במקום חשמל, היא תמשיך לנצל מנועי בערה רגילים לעוד מספר שנים נוספות.

האייגו הנוכחית נמכרת משנת 2018, וכמו קודמותיה היא פותחה במקביל לשתי התאומות שלה פיג'ו 108 וסיטרואן C1 שיצאו ממפעל משותף בצ'כיה. אלא שבדור הבא, השלישי, טויוטה יוצאת לדרך עצמאית ואף מציגה כעת את הפלטפורמה המודרנית של האייגו, ה-GA-B עליה נשענת מכונית השנה 2021 טויוטה יאריס וכן הגי'פון החשוב יאריס-קרוס. עוד עולה מזרם הדיווחים כי בשל הנתק משתי הצרפתיות טויוטה עשויה לשנות את שמה. 

הפלטפורמה מקוצרת ביחס ליאריס, במיוחד בבסיס הגלגלים, אולם היא תשקף פרקטיות מסוימת שאולי לא הייתה חלק מהרפטואר של האייגו עד היום, במיוחד אם תחבתם בחלל הפנים יותר מ-2 נוסעים. בטויוטה מספרים על שיפורים בניהוג, נוחות, בטיחות וחווית המשתמש.

גולת הכותרת מדבר הפרסום של טויוטה נוגע בכך שלא תהיה לה גרסה חשמלית או אפילו היברידית, פרט מפתיע שכן טויוטה היא חלוצה בתחום זה. במקום זאת יבחר מנוע שלוש בוכנות עם תיבה ידנית או אוטומטית כשם שהיה קודם לכן, אך סביר שיהיה מתקדם יותר. החלטה הזו נובעת מכמה סיבות, הראשונה שבהן כרוכה בשמירה על מחיר נמוך, שכן התקנה של מערכת חשמלית תגבה תוספת בשיעור חד, ובטויוטה רוצים ש"כרטיס הכניסה" ליצרן לא יחצה את רף ה-12 אלף יורו באירופה. באזורים מרוחקים יותר בהם הרשת החשמלית זמינה אפילו פחות והמשק רגיש מדי לשינוים, יש לכך משמעות עוד יותר מהותית עבור מי שזקוקים לאמצעי תחבורה זול וחסכוני.

האייגו דור שלוש תצא לכבישים במהלך שנת 2022 ועשויה להחשף בחודשים הקרובים. טויוטה תמשיך לייצר אותה במפעל הצ'כי, עכשיו כאמור בגפה על פס ההרכבה עם מכסת ייצור של חצי מיליון עותקים בשנה עבור היבשת המערבית.