sportFive1084101 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

כפי שדיווחנו כאן לפני שבועות אחדים, טויוטה תהיה בין יצרניות הרכב היחידות שעדיין מחויבות למכונית מיני עירונית עם מנוע בערה קונבציונלי. יחד עם קיה (פיקנטו) ו-יונדאי (i10) נראה שאלה תהיינה הבודדות לשרוד את המהפכה החשמלית בשנים הקרובות עם שגרירים ברף המחירים התחתון, וכדי לאשר שהיא אכן נערכת להשיק את האבולוציה של האייגו היא מציגה כעת את מכונית הראווה 'אייגו-פרולוג-X', ה-קדימון לדבר האמיתי.  

הפרולוג X נקראת בז'רגון המעצבים Design study, כלומר רכב שהוא מצד אחד מקורב לגרסת הייצור אבל רכיבים ממנו יוסרו בשלב הסדרתי המלא (ככל הנראה ב-2022). מה אפשר ללמוד מהתמונות? ייתכן שטויוטה תנסה לשווק את האייגו גם כגרסת "מיני-קרוסאובר" כחלק מהתבגרות הקבוצה והדרישה המוגברת לג'יפונים, אבל אם מתעלמים מהגחון המוגבה קלות ומרכב דמוי-קופה שנועד רק לצרכי הדגמה, ניתן לראות מבעד לקפלים והקימורים את הדמיון לאייגו הנוכחית.

תמת ה-X ניכרת באייגו דור 2 אבל ברכב הקונספט היא פחות דומיננטית מבחינה ויזואלית. הצוות שפיתח את המכונית (בחטיבה האירופית) התמקד בשטח החלונות האחורי והקדמי, חתימת ה-LED, החישוקים, המיגונים המקשטים את חלקה התחתון, ועל כן אפשר להמר שטויוטה בהחלט עשויה לכוון את הדור השלישי כמעט באופן בלעדי לסגמנט הג'יפונים. אם כך יהיה אז האייגו-X תהיה כמעט בגפה ותעניק תמיכה מלמטה ליאריס-קרוס.  

 

 

מבחינת טויוטה זו תהיה משימה מורכבת יותר מבעבר להעמיד מכונית מיני קטנה בכבישים. נפח הרווחים בסגמנט A הצטמק משמעותית והמיזם של האייגו-X מנתק את היצרן היפני משתי התאומות בפיג'ו (108) וסיטרואן (C1) שיוצרו יחד איתה במפעל במזרח האירופה בעשור האחרון אחרי שהקונצרן רכש מסטלנטיס את אחזקותיו במטה המרכזי ב-קולין, צ'כיה. בטויוטה אומרים שהצליחו לממש את הפרויקט בזכות הפלטפורמה החדשה, ה-GA-B, אולם הסיכוי שנראה על הרצפה הזו מערכת הינע היברידית אינה גבוהה, שכן כל הצמדה של בקרה חשמלית תזניק את מחירה כלפי מעלה ותהפוך אותה לבלתי כדאית. סבירות גבוהה שהגרסאות הבסיסיות תמשכנה עם שלוש בוכנות 1.0 ל' עם כ-70 כ"ס ותיבה ידנית. צפונה משם עוד מוקדם לדעת.