(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5
sportFive898083 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
שמתם לב מה קורה לאחרונה בקאגוריית ה-SUV למכוניות המיועדות ל-7 נוסעים? אם נראה היה לפני שנתיים או שלוש כי קטגוריית הקרוסאוברים למשפחות מרובות ילדים וחוגים הולכת ומצטמצמת, הרי שכעת נראה כי היא שבה ומתרחבת מאוד ומאיימת לנגוס בנתח המשפחתיות הגדולות שנקראות אצלנו "מכוניות מנהלים". ההיצע הקיים בישראל איננו גדול במיוחד בתחילת 2019, אבל באמצע השנה ולקראת סופה יגיעו לכאן עוד דגמי 7 מקומות ואז תהיה כאן מלחמה אמתית על ליבו של הנהג הישראלי שהוא בעל משפחת עם 3 ילדים לפחות. אם הייתה כאן הגמוניה של שניים או שלושה דגמים בלבד ובמיוחד מיצובישי אאוטלנדר ולאחרונה גם סקודה קודיאק והתעוררות בפרימיום עם לקסוס RX הרי שהשינוי ניכר כבר באולמות המכירה וגם בכבישים עם יותר ויותר דגמים כאלה כשבדרך לכאן נמצאת סיאט טראקו ובאופק הלא ממש רחוק גם הקדילאק XT-6 שיוצג בדטרויט בשבועיים הבאים. כל אלה ועוד, יהפכו את פלח השוק הזה למשהו שטרם ראינו. 
 
יצרנית המכוניות האמריקאית קדילאק עברה שנה מטורפת מכל כך הרבה בחינות ולכן העמידה שלהם ביעדים שהוצהרו ראויה להמון כבוד. רק לפני שנה שכן המטה של החברה באזור הסוהו של ניו יורק במנהטן כשמשרדי הנשיא משקיפים על פסל החירות ונהר ההדסון. אותו נשיא שישב שם, פוטר מתפקידו במהלך חד ומפתיע וללא הסברים כשאך שבועות בודדים לפני כן הוא עצמו גזר את הסרט על הדגם החשוב שהוצג בתערוכת ניו יורק שנקרא XT-4 שהצטרף לקרוסאובר המוצלח הראשון בעידן המודרני שנקרא XT-5. כעת, בחלוף 9 חודשים מאותו רגע של התרוממות רוח, הנשיא ההוא איננו, המטה של החברה התקפל מניו יורק ושב לדטרויט וגם ה-XT-4 עומד לקבל אח גדול יותר על פלטפורמה שונה שנקרא XT-6. לפתע פתאום, תוך פחות משנה, הדגם היחיד בדמות XT-5 הפך להיות "ילד סנדביץ'" ובקדילאק יצטרכו להתייחס לכך בהתאם בשנים הבאות במיוחד לאור ההצהרה כי החברה תצמצם את דגמי הסדאן ותרחיב את משפחת הקרוסאובר. 

עיר המכונות

תערוכת דטרויט היא ציון דרך חשוב לקדילאק. נכון, החזרה לדטרויט היא מהלך עם מסר חשוב מאחוריו על כך ש"ההרפתקה בניו יורק" הסתיימה אך חשוב מכך, היכולת של החברה להוציא לשוק כמעט בכל חצי שנה מכונית חדשה או גרסה מעודכנת, זה למעשה הסיפור הגדול של קדילאק כי לצד ה-XT-6 יוצגו דמי הסדאן החדישים ביותר ובאופק נראים גם האחים שלהם עצמם עם CT5 ו-CT4. אבל לפני כל אלה, התכנסנו לדון ב-XT-6 אז הנה מה שידוע לנו על הקרוסאובר החדש ל-7 נוסעים שאיננו בשום פנים ואופן "בייבי אסקלייד". המכונית תיבנה על פלטפורמה שונה מזו של ה-XT-5 והיא תהיה עם שלוש שורות מושבים שאינם מתפשרים על מתיחה לאחור של הדגם הקיים (כמו לקסוס RX450). העיצוב יהיה בשפה דומה לשאר הדגמים אך המוטיבים הדומיננטיים ישתלבו עם קווי עיצוב חדשים שראינו בקדילאק אסקאלה, רכב הקונספט של החברה, ובקדילאק XT-4 החדיש מכולם עד עתה. המנוע איננו צפוי להיות חדש אלא אותו מנוע V6 מוכר בנפח 3.6 ליטר שמשודך לתיבת הילוכים אוטומאטית בת 9 מהירויות. העיצוב הפנימי של המכונית בהשראת ה-XT-4 עם מסך מולטימדיה גדול במרכז הקונסולה וגלגל בחירת מצבי הפעלה במקום מתגים ולחצנים לבחירת המערכות והפעלתן. 
 
 

איך עוקבים אחרינו:

פייסבוק: https://www.facebook.com/carworld5/
טלגרם https://t.me/carsworldisrael
עמוד רשמי http://cars.sport5.co.il/
אינסטגרם https://www.instagram.com/sport5_car/
טוויטר https://twitter.com/car_world5