אילנה דיין (צילום: אייל לנדסמן)
אילנה דיין | צילום: אייל לנדסמן

בקרוב תחזור למסך תכנית התחקירים "עובדה" לעונה ה- 19 במספר. העונה הקודמת הייתה הנצפית ביותר בתולדות התכנית וזכתה ל-4 מתוך 5 מועמדיות בקטגוריית הכתבה התיעודית בתחרות פרסי הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי לשנת 2012. גם הפורמט "4 דקות" של בן שני, מכתבי התכנית, זכה במועמדות בקטגוריה "תעודה חופשית" באותה תחרות פרסים. בתחרות פרסי הקולנוע הדוקומנטרי שהתקיימה בשנה שעברה, זכתה כתבתו של איתי אנגל שסיקרה את המהפכה במצרים. בנוסף, סרטה של אילנה דיין, "בקן הטליבן" , השתתף בפסטיבל יוקרתי לנשים יוצרות.

_OBJ

השבחים והמועמדיות של העונה החולפת מגיעים בעקבות שלל הישגים, חשיפות וראיונות בלעדיים אשר נכללו בתכנית, ביניהם: חשיפת יומני השבי של רון ארד, ראיון ראשון עם ראש המוסד לשעבר מאיר דגן והתיעוד המרגש של רועי פלד, חברה של לי זייתוני ז"ל, שנסע לצרפת להתעמת עם הדורס.

"בכל שנה מחדש אני מגלה ששום דבר לא חוזר על עצמו" אומרת אילנה דיין בשיחה לקראת עליית העונה החדשה. "גם בגלל ההרגשה שחשוב להעלות על סדר היום נושאים שמושתקים לאורך זמן וגם בגלל סדר הגודל של הדילמות העומדות על הפרק".

_OBJ

דיין מתייחסת לאיום האירני, הבחירות ומצב העיתונות בארץ. "ברור שאנחנו צריכים עכשיו- כמו תמיד ואולי יותר מתמיד- לעשות את הדבר הפשוט ששמו עיתונות: לספר לאנשים את מה שהם חייבים לדעת ולעשות את זה הכי טוב שאנחנו יכולים".

העונה ה- 19 של "עובדה" עם אילנה דיין וצוות הכותבים הוותיק והמנוסה תעלה בקרוב. צפו בתכניות המלאות ב- makoVOD