רון ויובל ארד (תמונת AVI: mako)
רון ובתו יובל | תמונת AVI: mako

"דעו לכם שאני אוהב אתכם וכנראה אתם הסיבה היחידה המונעת ממני לחשוב על הרע מכול". כך כתב רון ארד לתמי אשתו ולבתו הקטנה יובל. המכתבים הגיעו למשפחתו רק לאחר 22 שנה, וביום חמישי ייחשפו במלואם בתכנית פתיחת העונה של "עובדה".

יובל ארד הסבירה את הסיבה להסכמת המשפחה לשידור היומן: "השנה אנחנו מציינים 25 שנה לנפילתו בשבי של אבא שלי. אחרי כל כך הרבה זמן, היה חשוב למשפחה שלנו להזכיר שמאחורי התמונות יש בן אדם, יש את רון. ביומן השבי שלו הוא מדבר בפתיחות מלאה, מצמררת וכואבת, ואנחנו נותרנו ללא מילים".

>> הצטרפו לעובדה בפייסבוק

"ועכשיו ליקרות לי מכול תמי ויובל: אני משתדל לשכוח אתכם כי כל זיכרון שהוא חונק את גרוני אבל דעו לכם שאני אוהב אתכם וכנראה אתם הסיבה היחידה המונעת ממני לחשוב על הרע מכול...", כתב רון ארד ב-1 בנובמבר 1986, כשבועיים לאחר שנפל בשבי ארגון "אמל" בלבנון.

בשורות צפופות ובכתב יד קטן כתב ארד חמישה מכתבים בו הוא מתאר את העובר עליו בשבי, ואת תחושותיו וגעגועיו. רוב היומן מוקדש לאשתו תמי ובתו יובל, שהייתה רק בת שנה וחודשיים כשנפל בשבי. "יהיה לנו בית חם ואוהב וטוב כפי שלא היה לנו מעולם", הבטיח ארד למשפחתו.

חמשת המכתבים שכתב ארד בשבי הועברו רק ב-2008 למשפחת ארד, כחלק מהעסקה להחזרת גופותיהם של אלדד רגב ואודי גולדווסר. המשפחה בחרה לשמור את היומן אצלה ולא לפרסמו. כעת, במלאת 25 לנפילתו בשבי, החליטה המשפחה לפרסמו במלואו. היומן המלא ייחשף ביום חמישי, מיד אחרי החדשות, בתוכנית פתיחת העונה החדשה של עובדה.

הדפים מתוך היומן:

יומן השבי של רון ארד (צילום: עובדה)
אני עוד אחזור | צילום: עובדה

לצפייה בתמונה המלאה לחץ פה

יומן השבי של רון ארד (צילום: עובדה)
יהיה לנו בית חם ואוהב וטוב כפי שלא היה לנו מעולם | צילום: עובדה

לצפייה בתמונה המלאה לחץ פה

יומן השבי של רון ארד (צילום: עובדה)
לעולם לא אעזוב אתכן | צילום: עובדה

לצפייה בתמונה המלאה לחץ פה

יומן השבי של רון ארד (צילום: עובדה)
אפילו אם אצטרך להפסיק לטוס | צילום: עובדה

לצפייה בתמונה המלאה לחץ פה

עובדה חושפת: יומן השבי של רון ארד

עובדה חוזרת בעונה חדשה, חמישי מיד אחרי החדשות