"לפעמים צריך להראות שהכל מותר". דיראני (צילום: באדיבות "עובדה")
צילום: באדיבות "עובדה"

חודש וחצי אחרי שנחשפה ב"עובדה" הקלטת הבלעדית מתוך חקירת מוסטפא דיראני, החליט חוקר יחידה 504 המכונה "קפטן ג'ורג'", להסיר את הכפפות. בצעד חסר תקדים הגיש הבוקר ג'ורג', מי שהיה ראש צוות החוקרים של דיראני, תביעה בסך חמישה וחצי מיליוני שקלים נגד המדינה. במסגרת התביעה, אותה הגיש החוקר לשעבר לבית המשפט המחוזי באמצעות עורכי דינו אפי נווה והילה בודיק-קוכמן, נטען כי במשך שנים הוסתרה קלטת מתוך החקירה, המוכיחה כי בניגוד למה שנטען עד כה, גם מפקד יחידה 504 בעצמו איים על דיראני באונס.

 >> קלטות החקירה של מוסטפא דיראני נחשפות

דיראני, בכיר תנועת אמל שהחזיק ברון ארד בשנים הראשונות לשביו, נחטף לישראל במבצע של סיירת מטכ"ל בשנת 1994 במטרה לאסוף מידע על מיקומו הנווט השבוי. הוא שוחרר במסגרת עסקת חילופי השבויים בשנת 2004, בה הוחזרו לישראל החטוף אלחנן טננבוים וגופות שלושה חיילים.

עם שחרורו, האשים דיראני את מדינת ישראל בהתעללות קשה שעבר בעת חקירתו. לטענת דיראני, כפי שהושמעה אז, קפטן ג'ורג', חוקר בכיר ביחידה 504, הורה לחייל לאנוס אותו במהלך חקירתו.
אבל בקלטת שנחשפה ב"עובדה" בחודש שעבר, נראה בבירור כי ג'ורג' לא היה היחיד שאיים באונס. בצילומים מתוך החקירה נראה מפקד יחידה 504, אל"מ ס', כשהוא מאיים פעמיים על דיראני באונס. בפעם הראשונה איים עליו שיכניס חייל שיחזיק אותו, ואחר שיבעל אותו בישבנו, ובהזדמנות נוספת איים שיכניס לחדר אלה אותה "יתקע" בישבנו של דיראני. 

במסיבת עיתונאים שקיים היום עו"ד נווה, כשג'ורג', שזהותו טרם נחשפה יושב לידו, טען הפרקליט כי "ג'ורג' נזרק לכלבים לאחר שבמשך שנים הוסתרה הקלטת שבה נראה כי מפקד יחידת 504 באמ"ן הוא זה שחקר את דיראני ואיים עליו ולא הוא, קלטת שנחשפה רק לפני כחודש בתכנית 'עובדה'. השמיים נפלו עליו. הוא דורש כי ימוצה הדין עם כל הגורמים שהסתירו את הקלטת".

>> חוקרו של דיראני תובע: "נזרקתי לכלבים"