השעה הייתה שבע דקות אחרי עשר בבוקר כשסגן יקיר וקנין יצא מתחנת הרכבת בהרצליה. בבסיס צריפין חיכו לו חייליו, שרצו להתחיל במסיבת השחרור של אחד מהם. אלא שוקנין מעולם לא הגיע. ארבע שעות מאוחר יותר הוא נמצא ירוי במכוניתו סמוך לחוף הנכים בהרצליה פיתוח. הוא נורה פעמיים מנשקו האישי: ירייה אחת בזרועו השמאלית וירייה נוספת בחזה. הנשק נמצא במושב לידו – במצב נצור. שלוש שנים אחרי, יוצאים צוות "עובדה" ומשפחתו של וקנין להבין מה קרה לקצין המבטיח מיחידת העילית מגלן. האם נרצח או התאבד? האם היה מעורב גורם שלישי בזירה?

את קורותיו בארבע וחצי השעות האחרונות לחייו אופף מסתורין. חקירה משולבת של משטרת ישראל ומצ"ח הובילה למבוי סתום, ובינואר 2011 נסגר תיק החקירה ע"י הפרקליטות הצבאית – ללא פתרון. הפרקליט שהורה על סגירת התיק, קצין בדרגת סא"ל, סיכם את התיק במשפט  "רב הנסתר על הגלוי".

המשפחה פנתה לשני מומחים עצמאיים – ד"ר חן קוגל, פתולוג בכיר שכיהן בעבר כסגן ראש המכון לרפואה משפטית, ורפ"ק ליאור נדיבי, שעבד כ-15 כאיש מז"פ במשטרת ישראל. "מהרגע שהודיעו לי היה לי ברור: אני אעשה הכל כדי לדעת את האמת", אומרת ראומה, אמו של יקיר. החקירה העצמאית שניהלו המומחים העלתה שורה של גילויים מפתיעים אשר העלו את הסבירות שבמותו של יקיר היה מעורב גורם נוסף. 

עובדה, ימי שני ב-21:00