את הסיפור של שמעון קופר צריך לשמוע בצורת מסודרת. הייתה לו אישה אחת שמתה בשנתה, עם כדורים סביבה. אחר כך הייתה לו עוד אישה, שגם היא מתה בשנתה, עם כדורים סביבה.

ואז מתברר שהייתה ביניהן עוד אישה, שהסכימה לספר מה קרה ביניהם.  הסיפור שלה חושף את השיטה: פעם אחר פעם שמעון קופר ניסה לקבל לידיו את הרכוש של בת זוגו.  פעם אחר פעם הוא הונה ובגד והמציא.

עמרי אסנהיים וליאת לוויאן יצאו למסע בלשי בעקבות האלמן הכפול מקיבוץ אייל, שבכלל מאשים את הקיבוץ בכל מה שקרה. חשוב לומר שאין כרגע אפשרות לקבוע מה, או מי, גרם למותן של שתי נשותיו של קופר, אבל למה הוא ממשיך לשקר?

"בגלל הבנאדם הזה הגעתי לדברים שאתה לא מאמין, אני לא רוצה לפתוח את תיבת הפנדורה, אבל אני מוכנה לעזור לכם, בכל מה שצריך", אומרת אשתו השנייה של קופר.

להוריה סיפר קופר שהיא בעלת נטיות אובדניות ואחרי שנפרדו היא מגלה שהוריה חתמו ביחד איתו על צוואה המציינת שחצי מהונה יעבור אליו. אחרי הפרידה היא גם גילתה שבע חבילות של כדורי הרגעה. מנין הגיעו הכדורים שהיא גילתה במגירה אחרי שנפרדה מקופר?

הנה תמצית הפרקים הקודמים: שמעון קופר פוגש את ג'ני, הקיבוצניקית הגרושה, ועובר לגור איתה בקיבוץ אייל. המשק טוען שהוא שיקר והונה, הוא חושד שהם מנסים לזרוק את בני הזוג החוצה – וג'ני קרועה בין הקיבוץ לבין הבעל.

על אשתו השלישית של קופר, ג'ני, הוא גם סיפר שמצבה הנפשי קשה. כשהיא מתה בשנתה, הוא דיווח למד"א שהיו המון כדורים לידה. ורק אחרי השבעה, אבא של ג'ני מוצא את הוריה של האישה הראשונה אורית, ומגלה כמה המקרים דומים.

תגובת שמעון קופר לתחקיר

שמעון קופר סירב להתראיין לכתבה. עורכת דינו, קרן דביר ברקוביץ, מוסרת: "קופר נחקר ארוכות במשטרה, שיתף פעולה עם החוקרים ופתח את ביתו בפניהם בלי שום צו של בית משפט. בסופו של דבר התיק נסגר מחוסר אשמה ואין הוא צריך להצטדק בפני איש". הפרקליטה גם אומרת כי ג'ני כתבה לפני מותה מכתב שבו היא מצהירה שהקיבוץ המאיס עליה את החיים".

תגובת משטרת ישראל לתחקיר

תחנת טייבה ביצעה חקירה ממושכת של מקרה המוות, במהלכה נחקר מספר פעמים חשוד במעורבות במקרה, כאשר במקביל הועברה הגופה לנתיחה במכון לרפואה משפטית. מעיון בחוות הדעת הפתולוגית עלה כי מותה של המנוחה לא נגרם בעבירה.  לאחר בחינת התיק על ידי קצין אגף החקירות והמודיעין ניצב משנה עו"ד אבי מנצור נקבע כי מותה של המנוחה לא נגרם בעבירה.

מקיבוץ אייל נמסר בתגובה לתחקיר

הקיבוץ רואה בנסיבות מותה הטרגי של ג'ני כמעוררות סימני שאלה קשים ביותר, אותם יש להפנות בעיקר, ובין השאר, כלפי בן זוגה, שאינו חבר הקיבוץ והנחזה להיות הנהנה היחיד מעזבונה. הקיבוץ מקווה עדיין כי הגופים האמונים על בדיקת המקרה יעשו את מלאכתם נאמנה.

עובדה, חמישי, ב- 21:00

>> פותחים שולחן: בואו לתרום ארוחת חג

עוד בעובדה: כח נמני | אייל גולן בע"מ | כל כתבות עובדה