שש שנים אחרי מותו של הרמטכ"ל, השר בממשלה וראש המפלגה לשעבר, הנשים בחייו של רפול חושפות את סודות המשפחה. "לא הייתה שבעה", אומרת גליה בתו של רפול על הימים שאחרי מות אחיה, יורם, טייס חיל האוויר שנהרג כשמטוסו התרסק בתאונה. "היה יום וחצי אחרי הלוויה ואז אבא אסף אותנו הודיע לנו אני מציע שכל אחד יחזור לענייניו. המושג שבעה לא היה קיים אצלנו".

מרים איתן היא אישה יוצאת דופן, שהייתה נשואה לאיש יוצא דופן. הוא היה רמטכ"ל, איש אדמה נוקשה ושתקן, היא מעולם לא נחשפה. היא מעולם לא קראה לו רפול ולא שיחקה את המשחק. לא התפעלה מהקשיחות שלו ולא סוגדת למיתוס סביבו.

זה סיפורה המדהים של משפחת איתן - סיפור של שכול, שמחה, ולבסוף גם בגידה. אך כעת, ממקום של פיוס, אשתו מרים, ובנותיה מספרות על הרומן הסודי של רפול ומדברות על מה שהתרחש אצלן בבית - הצד של רפול שלא הכרתם.

עומרי אסנהיים, שגדל במושב תל עדשים על מורשת רפול לוקח אותנו לימי ילדותו כשנהג להתחפש לדמותו של רפול וצפה כיצד הבית, המאופק והשקט, חזר מיד לשגרה, אחרי כל אסון. במשך שנתיים הוא ניסה לשכנע את מרים, אישה מרתקת ומעוררת השראה, לדבר מול המצלמה, עד שלבסוף הסכימה.
מרים איתן הסכימה בפעם הראשונה להכניס מצלמות לחייה. היא הייתה יכולה להשתמש בהן כדי לסגור חשבון עם האיש שבגד בה עם אישה אחרת, ועזב אותה אחרי 40 שנות נישואים, אבל היא לא עושה את זה. פשוט כי היא לא חשבה לרגע שהיא הקרבן בסיפור הזה.

תודה לרס"ן רוני סטולר שסייע עם חומרי הארכיון הנדירים של רפול.

תגובת שלמה אברמוביץ' לכתבה:
"לאורך הקריירה שלי אף פעם לא כתבתי דבר שלא ראיתי בעיני. לא הייתה לי כוונה לפגוע במרים ברמה האישית, ובשנייה שבה היא ביקשה לא להתראיין, קיבלתי את רצונה והלכתי משם".

עוד בעובדה: חתול תעלול | כל כתבות עובדה