איך לא קונים מחשב (צילום: istockphoto)
מי מפחד מקניות באינטרנט? (אילוסטרציה) | צילום: istockphoto

קניות באינטרנט היו עד לפני כמה שנים נחלתם של מעטים בלבד המומחים לדבר. חלקים גדולים באוכלוסיה חששו מהשילוב שבין כרטיס האשראי שלהם לבין הסכנות האורבות ברשת. אלא שעם הזמן ועם התקדמות הטכנולוגיה החשש הזה הלך ודעך, ויותר ויותר אנשים מצאו את עצמם מבצעים עסקאות מקוונות בלי פחד.

כמעט אין מוצר שלא ניתן לקנות כיום ברשת, החל ממצרכי מזון פשוטים ועד תכשיטי יוקרה באלפי שקלים. מכיוון שכך, גם כמות אתרי הקניות הישראלים ברשת היא כמעט אינסופית, כשרובם דומים מאוד זה לזה ומציעים שירותים זהים. אז מיהם חמשת אתרי הקניות הטובים ביותר בארץ? כדי להקל עליכם – וגם עלינו – החלטנו לא להציג כאן אתרים העוסקים בתחומים ספציפיים, אלא רק אתרים דרכם ניתן לרכוש מגוון רחב של מוצרים. התוצאות לפניכם.

Zap.co.il

אתר zap (צילום: צילום מסך)
הגורו. ZAP | צילום: צילום מסך

מי אני: אתר השוואת המחירים הגדול והפופולארי ביותר בישראל. זאפ מציע לגולשיו מנוע חיפוש פשוט ונוח, המציג אלפי מוצרים למכירה מחנויות מקוונות שונות. ניתן לחפש מוצר באתר לפי מילות חיפוש או לפי קטגוריות, ואת התוצאות ניתן למיין לפי מחיר, פופולאריות, סוג ועוד. כך ניתן להגיע בלי קושי למוצר הרצוי, ולהחליט מאיזו חנות הכי משתלם לרכוש אותו. בזאפ ניתן להשוות מחירים של שירותים שונים, כמו כבלים ואינטרנט, וכמו כן קיימים באתר שלל מדריכי קנייה, לכל מי שמתלבט ורוצה לקרוא עוד קצת חומר לפני שהוא מוציא את הכסף מהכיס.

למי מתאים: לכל מי שמחפש לקנות מוצר כלשהו בזמן קצר ולמי שמבקש לערוך סקר שוק לפני קנייה.

יתרונות: אתר שפשוט חוסך זמן: מעוצב נכון, נוח לגלישה ולהתמצאות, ועוזר להגיע למוצר הרצוי בזמן הקצר ביותר וללא הרשמה. חוות הדעת של הגולשים מוסיפות מידע ועוזרות להימנע מטעויות, ומדריכי הקנייה באתר משלימים את חוויית הקנייה ומספקים לגולש סיוע מקצועי ומעודכן בדרך לקופה.

חסרונות: מנוע החיפוש קצת לוקה בחסר – אם לא הקלדת את המילה כמו שצריך, יהיה לך קשה להגיע למוצר הרצוי. בזאפ אין אפשרות לחפש מוצרים לפי סוג המכירה. כמו כן, כשמחפשים מוצר באתר, האפשרות לבחירה מרובה נעשית בחלון נפרד ולא בעמוד החיפוש, מה שקצת מסרבל את הגלישה.

שורה תחתונה: הגורו של עולם הקניות ברשת בישראל.

וואלה! שופס

אתר וואלה שופס, האתרים הטובים בישראל (צילום: צילום מסך)
אמין ובטוח מאוד. וואלה! שופס | צילום: צילום מסך
מי אני: אתר הקניות הגדול והוותיק של וואלה! המציע מגוון רחב מאוד של מוצרים במכירות פומביות, קבוצתיות ואישיות. וואלה! שופס כוללת בתוכה שלל אזורי משנה בנושאים שונים: וואלה! Buy שמשמש לקנייה ולמכירה בין גולשים; וואלה! Pay - מנגנון לגביית תשלומים באשראי; וואלה! טורס להזמנת נופשים וחבילות תיור; וכן וואלה! פרינט, המציע למכירה שלל מוצרי דפוס בעיצוב אישי.

למי מתאים: כמעט כל אחד יוכל למצוא במתחמים השונים של וואלה! שופס את מבוקשו – בין אם מוכר ובין אם קונה.

יתרונות: בהיותו אתר ותיק ופופולארי, עם פורטל תוכן ענקי העומד מאחוריו, וואלה! שופס מהווה אתר אמין ובטוח מאוד לרכישה. באתר מתחייבים לספק את המוצר הנרכש או להעניק החזר כספי מלא עבורו, ומחזיקים מוקד שירות לקוחות לאורך שעות היום. יתרונות נוספים של וואלה! שופס הם אתרי המשנה שבו, שנותנים לגולש אפשרויות נוספות לקנייה ולמכירה. עיצובו הנוח והממשק הפשוט והיעיל שלו משלימים את חוויית הקנייה.

חסרונות: התלונות הנשמעות על פי רוב מרוכשי וואלה! שופס עוסקות בשירות הלקוחות של החברה, שלא תמיד עומד בעומס. למרות קיומו של מוקד שירות טלפוני, בוואלה! שופס מעדיפים לספק תשובות בכתב באמצעות מערכת ההודעות שבאתר, ובמקרים מסוימים זה עלול להיות בעייתי. מעבר לכך, מקרים כמו אלה וודאי לא מוסיפים נקודות זכות לאתר, למרות שהם מהווים יוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל.

שורה תחתונה: הגודל כן קובע – חוויית קנייה מעולה.

P1000

אתר p1000 (צילום: צילום מסך)
ותיק ואמין. P1000 | צילום: צילום מסך
מי אני: אתר מכירות ותיק ופופולארי מאוד, המציע למכירה מגוון של אלפי מוצרים בשלל קטגוריות. האתר מאפשר חיפוש לפי מילות חיפוש או לפי קטגוריה, או בחירה בין סוגים שונים של מכירות – פומבית, קבוצתית, או "תן מחיר" (שיטה הנותנת לגולש להציע בעצמו מחיר למוצר).

למי מתאים: לכל מי שרוצה לקנות מוצר ברשת בצורה בטוחה ושקטה.

יתרונות: P1000 לא שונה בהרבה מאתרי קניות אחרים ברשת, אך יתרונו הגדול נעוץ בעובדה שהוא אחד הוותיקים ואחד האמינים בתחום. באתר מתחייבים לקנייה בטוחה ושקטה, כולל אספקה בטוחה של המוצר או החזר כספי מלא שלו, וכמו כן מפעילים מוקד שירות לקוחות בשעות היום.

חסרונות: אין ספק שהחיסרון הבולט ביותר של האתר הוא העיצוב המיושן והעמוס מדי שלו. סרגל כלים עליון, למשל, היה חוסך זמן רב לגולשים. גם באתר זה מנוע החיפוש לא מהמשובחים - עדיף לחפש מוצר על ידי שיטוט בקטגוריות.

שורה תחתונה: ותיק ואמין פי אלף.

קנייה טובה

קנייה טובה, האתרים הטובים בישראל (צילום: צילום מסך)
לחובבי הצבע האדום. קנייה טובה | צילום: צילום מסך

מי אני: פורטל קניות גדול ופופולארי המציע שלל מוצרים בסוגי מכירה שונים ומגוונים.

למי מתאים: למי שמחפש קנייה טובה ברשת, ולחובבי הצבע האדום.

יתרונות: שירות לקוחות יעיל ומהיר מאוד, שפועל עד השעה 20:00 בכל יום. כמו כן, האתר מאפשר לקיים צ'אטים במסנג'ר מול איש מצוות שירות הלקוחות בכל שאלה או בעיה.

חסרונות: אין ספק שהחיסרון הגדול ביותר של האתר הוא העיצוב המיושן והגדוש שלו. סרגלי הכלים הרבים אמנם מסייעים בחיפוש, אך מעמיסים יותר מדי על העיניים. מנוע החיפוש דל ולא מספק, וגם היעדר תכנים משלימים באתר (לזה אי אפשר לקרוא כתבה) פוגם בחוויית הקנייה.

שורה תחתונה: למרות הסגנון המיושן, בסופו של דבר זו תהיה קנייה טובה עם שירות טוב.

GetIt

getit (צילום: צילום מסך)
מבית תפוז. getit | צילום: צילום מסך
מי אני: פורטל קניות ותיק וגדול מבית תפוז, המציע מגוון מוצרים למכירה ברשת. גם ל-GetIt אזור מיוחד סביב חופשות וחבילות תיור, וכן שירות מכירת אלבומי תמונות דיגיטלים מעוצבים.

למי מתאים: גם GetIt מתאים למעשה לכל מי שמעוניין לרכוש מוצר דרך האינטרנט.

יתרונות: כל היתרונות של פורטלי הקניות הגדולים עומדים גם לזכות GetIt – באתר אפשרויות קנייה נרחבות, שירות לקוחות יעיל ואמנת שירות המתחייבת לקנייה בטוחה.

חסרונות: מנוע החיפוש החופשי באתר לא מספק ואין בו אפשרות לחיפוש מתקדם. גם בחיפוש לפי קטגוריה, לא ניתן כלל להשתמש בבחירה מרובה. העיצוב של האתר נקי אמנם, אך מעט עמוס בעיניים. אין חלוקה ברורה לסוגי מכירות, וכמו כן הקשר לפורטל האב "תפוז" מעט רופף ולא מורגש.

שורה תחתונה: לא אתר הקניות הטוב ביותר ברשת, אך בהחלט בחמישיה המובילה.

לא נכנסו, וחבל:

אתרי השוואות מחירים: WiseBuy, 4Price
אתרי קניות: Last Price, נענע שופס, אולסייל, ynetshops

 

חזרה אל 100 האתרים הטובים בישראל

כל מה שרציתם לדעת על קנייה חכמה ברשת