דנה בקר (צילום: אילן בשור)
"תמיד שרתי, עכשיו גם יש לי מה להגיד". דנה בקר | צילום: אילן בשור

דנה בקר שרה בלהקת פונץ' כבר שבע שנים, מאז האלבום "דנה ראתה עב"מ", אחרי שחבר ההרכב, העיתונאי בעז כהן, ראה אותה בהופעה של עדי מדנס בבארבי. "בפעם הראשונה שהגעתי לאולפן של יוסי בבליקי לעשות קולות ישבנו ודיברנו איזה שעה וחצי, ובסוף שרתי חמישה קולות בעשר דקות", נזכרת בקר. "אחר כך רצתי לאנציקלופדיה של mooma באינטרנט לבדוק מי זו להקת פונץ'".

מאז הספיקה בקר להשתתף בשני אלבומים של פונץ', ביניהם האלבום "פינוקיו", בו ביצעה גרסה ל"לב שבור" של הסולן יוסי בבליקי, וכן באלבום הסולו של אמיר פרי, בו השתתפה בצמד שירים מקסימים.

במרץ האחרון הוציאה בקר ב-50 עותקים בלבד את השיר "חוק אחר", ושלושה חודשים אחריו את "בשבילך", במתכונת דומה. היום יוצא "חוק אחר" כסינגל רשמי, לפני אלבום הבכורה "זכרונות שקורים עכשיו", שייצא בקרוב, ובעקבותיו תצא בקר להופעות, כשחברי פונץ', שהיו מעורבים ביצירת האלבום מלווים את בקר על הבמה.

"הפתעתי את עצמי ברמת האינטימיות והפתיחות כלפי חוץ"

"השירים באלבום הם שלי, אבל זה אלבום של שיתופי פעולה", אומרת בקר. "חלק מהשירים נוצרו עם אלי שאולי הגיטריסט של פונץ', שידע לתרגם את המחשבות המוזיקליות שלי לנגינה. בחלקם היה מעורב יוסי בבליקי, הסולן. יש שיר אחד של דוד פרץ, ועוד שיר אחד שנכתב לפני הרבה שנים. כל חבורת פונץ' עזרה לי ויצאה יצירה אינטימית".

-במה היא אינטימית?
"הפתעתי את עצמי ברמת האינטימיות. לא חשבתי שאפתח לעולם ככה. כל שיר עובר כל כך הרבה תחנות וכל אחד מהם מקלף המון דברים מעצמי. ראיתי ביצירה הזו רק בדיעבד משהו שנובע ממי שאני ומההשפעות שסביבי. האלבום מורכב מהתבוננות שלי גם על אחרים, אבל כמו שקורה בדרך כלל מה שכתבת הוא גם קצת על עצמך, למרות שבאותו הרגע היה נראה כאילו אני מסתכלת על אחרים. מבחינת המוזיקה אני מושפעת מהרבה דברים, מאולדיז, למשל, עד לשנות ה-30' ומוזיקה קלאסית, ועד העשור האחרון, כשדווקא אמנים ישראלים ובריטים יותר משפיעים עלי".

"תמיד הייתי זמרת, אבל לא חשבתי שאקליט אלבום משלי"

-תמיד חלמת להוציא אלבום?
"לא. אני בת 30 ותמיד שרתי, מגיל קטן, דרך בית הספר והצבא, אבל לא חשבתי שאעשה דיסק בעצמי. אלבום לא היה בתכנון והוא צמח מהחיבור שלי עם חברי פונץ'. אומרים שאתה מתקדם בזכות אהבה של החברים שלך. הם כל כך פרגנו והעלו את קרני במקום הזה. חשבתי שהגיתי את הרעיון המופלא להוציא אלבום, אבל אז הם אמרו לי 'הגיע הזמן, חיכינו לזה'. איתם זה הפך לרציני, ממשהו שמלווה אותי כל החיים למשהו שאני יכולה לעשות אותו. תמיד הייתי זמרת וידעתי לשיר, אבל מה שמפתיע זה שפתאום היו לי דברים להגיד".

-מה את רוצה להגיד?
"שם האלבום 'זכרונות שקורים עכשיו' מרמז על העניין. אלה דברים שחווים כרגע,  שאתה יודע שתזכור אותם ותיזכר בהם, בערגה או בכאב. כל שיר הוא זיכרון, הוא חוויה, שבמרוצת השנים נשאר כזיכרון. נכנסתי לאלבום הזה בהפי וג'וי ומצאתי את עצמי נאבקת בקישקעס של עצמי. זה מוציא ממך המון. פתאום אתה כותב ומלחין ומשתף פעולה וזה נמשך לשיחות אל תוך הלילה, ומיקסים, ואתה מרגיש את האימג' מגיע, זה תהליך מורכב.

"אבא שלי נפטר כשהייתי בת 8, אבל רק גדלנו מזה"

"מהפי וג'וי זה הפך ללקבל את האמת לפנים, שהיא חוטאת בקצת כאב וקצת שמחה והמון דמעות. פתאום ההתעסקות היא לא רק באיך אתה מביא כסף הביתה, אלא בפרידות, מוות, שמחה, אהבה, כאב, כעס ואושר גדול. גם שירים שבעצם לא כתבתי אני מאוד מכילה אותם על עצמי. נגיד 'לב שבור', שיוסי כתב לפני המון שנים, אני לוקחת אותו למקום שלי קצת אחר".

-מוות?
"
זה לא הפך אצלנו לטראומה, זה משהו שגדלים איתו. אבא שלי נפטר כשהייתי צעירה מאוד, בת שמונה, ואני זוכרת אותו מצוין, אבל רק גדלנו מזה באיזשהו מקום. השיר 'חוק אחר' זה בעצם על המבנה המשפחתי. על אבא, על אמא ועלי בתוך המקום הזה".

-תצאי הופעות?
"יש לי הופעה ב-30.12 באוזן-בר בתל אביב ומפברואר כל חודש באוזן-בר. הופעתי עד היום עם איתי מאור בבס ואקוסטית ואלי שאולי בחשמלית. עכשיו יהיה מופע חשמלי כשפונץ' מלווה אותי כל הלהקה. בקרוב גם ייצא אלבום הופעה של פונץ', ואז בכלל תהיה חגיגה".