דניאלה פיק, עטיפת סינגל (צילום: זיו ברקוביץ')
"אני לא מרגישה נוח לחשוף את הדברים האישיים האלה, וזה פרדוקס גדול עם זה שאני כותבת בדיוק עליהם" | צילום: זיו ברקוביץ'

דניאלה פיק מוציאה את השיר החדש "More Or Less", שיר שלישי אחרי "Love Me" והקאבר ל-"What Is Love", מתוך שלושת השירים עליהם עבדה עם המעבד והמפיק לוי בן ברוך. כמו את "Love Me", גם את השיר הזה הלחינה וכתבה פיק, לדבריה, בהשראת האקסים שלה.

"חוויות רומנטיות מהחיים יושבות לי בראש ובלב ואני מאגדת אתן למסקנה וחותמת בתוך שיר", אומרת פיק. "השיר נכתב כשהייתי בקשר עם מישהו וידעתי שזה לא הולך להישאר, הבנתי שזה נגמר. לא היתה ממש אהבה, היו קרבה וחיבור. השיר מדבר על המעגלים האלה, שאתה מתחיל משהו ומסיים משהו בחיים ואז חוזר לעצמך וכל פעם מחדש אתה פוגש את עצמך בנקודה אחרת. אולי הוא נשמע כמו שיר אהבה טיפוסי, אבל יש בו את הקטע שאתה חוזר לעצמך אחרי שהיית במקום אחר".

-אתה שרה בהתחלה שלו שאת אבודה, שאת בפינה.
"יש עייפות נפשית, תחושה שאתה ממצה משהו וזה לא המקום שלך, ומתגלגל וממשיך. טבעי להיות בפינה ולחכות לגאולה שתגיע, לרגש השלם שיגאל אותך. הרבה יכולים להתחבר לשיר כזה, כי רוב הדברים בחיים שלנו לא נשארים לנצח, וצריך להתרגל לזה. לרומנטיקה יש תקופות, בניגוד לאהבה בין הורים לילדים שהיא נצחית. כולנו מנסים להיאחז באהבה בתקופות מסוימות, אבל כשנגמר קשר שהיית בתוכו ואתה יוצא ממנו, זה בעצם לא היה מה שרצית וקיווית שזה יהיה, קורה שטועים ולא היית מאוהב כמו שחשבת".

-יש לך כמה אקסים מפורסמים. על מי זה נכתב?
"אני לא מרגישה נוח לחשוף את הדברים האישיים האלה, וזה פרדוקס גדול עם זה שאני כותבת בדיוק עליהם. השיר לא מדבר ספיציפית על אף אחד, אלא משהו שמסכם כמה חוויות. אני יכולה לחשוב על חבר מסוים או אהבה אחרת, או משהו שהרגשתי עם עצמי, אבל זה שיר שכאילו נכתב מעצמו כשישבתי ליד הפסנתר, הלחן התחיל מהאצבעות ויצא לי מהבטן והרגשתי שהוא כבר שלם, ישר הרגשתי את המעגליות בתוך המלודיה".

-בואי נסגור את הפינה - עם מי את יוצאת עכשיו?
"כרגע אני לא יוצאת עם אף אחד. אני יוצאת עם השירים שלי. כן, גם ליפות כמוני זה קורה. עוד לא מצאתי את האחד. אני מחפשת אהבה, אבל אין משהו גדול שאני מחפשת. אני רוצה בית עם ילדים, הכי רגיל, זה באמת מה שאני מחפשת, אפילו לא באור הזרקורים. כי אני בן אדם ביתי. אני מאמינה באהבה וזוגיות. זה המקום שהכי טוב לי בו. לכל אחד יש את הזמן שלו וזה יגיע".

דניאלה פיק (צילום: אסף לב,  יחסי ציבור )
" גם הרגעים שבהם אני פחות מצליחה מבחינה מסחרית עוברים על ידי. אני לא לוקחת ללב" | צילום: אסף לב, יחסי ציבור

-קיבלת כישרון משני הצדדים - כתיבה מאמא והלחנה מאבא.
"נכון, אבל בעברית לא הצלחתי לכתוב וגם אמא שלי אומרת שאני יותר טובה באנגלית. אני חושבת שאם זה יוצא טוב, גם מילים וגם לחן, זה מקסים. בדיוק אז עברתי דירה למקום חדש, שזה משהו שמחבר אותך לעצמך כשאתה מתמודד עם המקום החדש, וכתבתי גם על זה בשיר. זה היה מקום חדש, ידעתי שהקשר הולך להיגמר הרגשות התעצמו, והשיר בא".

"רוב האנשים לא יודעים מי אני כזמרת ויוצרת"

-יפה.
"אתה יודע? יש שירים שהלחנתי בגיל צעיר מאוד, גיל 7, גיל 9, והמשפחה שלי זוכרת, וכשהגעתי לפסנתר הכל מתחבר יחד. בגיל 9 היתה לי הופעת קאברים במתנ"ס. לכן היום זה המקום הכי טבעי לי. גם הרגעים שבהם אני פחות מצליחה מבחינה מסחרית עוברים על ידי. אני לא לוקחת ללב, יודעת שההצלחה תגיע. רוב האנשים לא יודעים מי אני כזמרת ויוצרת. אני עובדת בדוגמנות, פרזנטורית של שעוני 'טיימקס', מצטלמת להפקות אופנה, מנחה בטלוויזיה קצת. החיים שלי מאוד פעילים מבחינת עשייה, אני עובדת קשה בשביל הכסף שלי ומנסה ליצור עוד ולעשות עוד".

-מה הדבר הבא?
"אני עובדת על אלבום חדש, שאת השיר הראשון ממנו אני מקליטה עם עידן רואה. אני הולכת לצלם בקרוב את הקליפ לסינגל הראשון ממנו, לקחת את השיר ולהראות את הויז'ואל שלו. אני בפול ספיד ונהנית מאוד. מוציאה את מה שאני אוהבת לשמוע. אני לא מתפשרת שזה יהיה בעברית, כמו שמקובל פה ועושה את המוזיקה שלי שאני רוצה".

-זו המוזיקה שלך האמיתית?
"כן. כששמעתי שניל יאנג מגיע לארץ ירדו לי דמעות. אחרי חמש דקות קניתי כרטיסים. זה מה שאני מושפעת ממנו. תן לי כל החיים לשמוע שירה וגיטרה. היום שומעים את זה במוזיקה שלי, ופחות בדברים שעשיתי, או במה שמצפים ממני".

דניאלה פיק (צילום: צ'ינו פפראצי)
"ואם זה גם יצליח ברדיו אהיה הכי מאושרת, כי אני מחכה לזה הרבה שנים, וזה יהיה נס אם זה יקרה" | צילום: צ'ינו פפראצי

-הוצאת הרבה סינגלים בשנים האחרונות, חומר לאלבום יש לך.
"עכשיו זה יהיה אחיד מבחינת סאונד. אני בטוחה בשירים האלה ושבא לי להופיע איתם. התפתחתי מאוד. בשיר הבא שיוצא אני עשיתי תיזמור, כתבתי את תפקידי הכינורות. אני לוקחת עלי דברים, מתפתחת לעוד כיוונים. אני כותבת טקסטים ומנסה לכתוב לאחרים. לא חובה שכל שיר שלי אני אשיר אותו. כבר דיברתי עם זמרת שכנראה אתן לה שיר. אני מתקדמת, אוציא אלבום, אופיע, ואם זה גם יצליח ברדיו אהיה הכי מאושרת, כי אני מחכה לזה הרבה שנים וזה יהיה נס אם זה יקרה".

-לסיום, תני לי פרשנות מלומדת ל"גולסטאר 2"
"אין לי כבלים, ראיתי קצת פרקים ביו טיוב. אף אחד לא ציפה שאבא שלי יהיה הקפטן של הקבוצה שזה כבוד גדול. הוא משחק כדורגל כל החיים, לא יודעים שהוא אוהב את הכדורגל אהבת נפש, כמו את המוזיקה. הוא מכור לכדורגל, משחק כמה פעמים בשבוע, הוא עושה את זה ונהנה, ויש עוד הפתעות בעונה הזו. אני עצמי גאה במה שהוא עשה בעונה שם. בגמר מול נבחרת 'גולסטאר 1' עודדתי ונהניתי לראות אותו. הוא באמת יודע מה הוא עושה. הוא המאסטרו, הוא הקפטן, ואני הנסיכה הקטנה של המשפחה ואני בסדר עם זה. אין לי שאיפות להיות קפטן, רק בת טובה ואדם טוב. התגובות שאני מקבלת עליו טובות. גם לא ידעו שהוא כזה מצחיק, אבל זה אבא שלי, הוא מורכב מהרבה שכבות".