זה יכול להיות גם סרט קולנוע. לפני 25 שנה מתי כספי וריקי גל שיתפו פעולה בשני אלבומים מצוינים, ויצרו יחד קלאסיקות כמו "נערת הרוק", "אמא", "הנה פתחתי חלון", "מערבה מכאן", "ילד אסור ילד מותר", "מקום לדאגה"  ו"מה זאת אהבה", בהפקתו הניהולית של דודו אלהרר.

כספי היה אז כבר מוזיקאי מוכח ואיכותי, שבשנים 1987 ו-1988 הלחין, עיבד והפיק מוזיקלית את שני אלבומי הבכורה של גל כזמרת סולנית - "ריקי גל" ו"מה זאת אהבה", אחרי שנים בהן, לדבריה, אף אחד כמעט ולא האמין בה כזמרת עם פוטנציאל הצלחה. הוא הביא את היציבות, השקט, הכישרון המוזיקלי העצום, ההומור ופני הפוקר. היא הביאה את סערת הרגשות, הקול החזק, הרגשות, ההופעה הבימתית הסוחפת והסטאר קוואליטי. יחד הם העניקו לרוק ולפופ הישראלי כמה מרגעיו היפים ביותר.

לילה בסיני, על גג של מיכל נפט ענק

הם נפגשו לראשונה בצבא, בסיני, במחנה הצבאי שבאבו רודס. כספי היה אז כוכב בלהקת פיקוד הדרום, ריקי גל זמרת ראשית בלהקת חיל הים. היא זוכרת לילה אחד משותף, על הגג של מיכל נפט ענק באמצע המדבר, באותו המקום שבנה אביה שבינתיים נפטר.

15 שנה אחר כך היא תמצא את אותו מתי כספי עם שירים לאלבום חדש, שלא מתאימים לו כזמר מבצע, והוא מחפש מישהו שישיר אותם. הוא קובע איתה פגישה, משמיע לה את השירים, ומאז ההיסטוריה של הקריירה שלה משתנה. הם נכנסים להקלטות באולפני "טריטון" בבני ברק. כספי השקט מאזן את גל הסוערת והשניים מקליטים יחד אלבום מצליח, ועוד אחד, עם רוקנ'רול, fאנקי, סגנון ברזילאי, רגאיי ובלדות אהבה קורעות לב. אלבומי זהב ופלטינה, המדינה לרגליהם והם יוצאים לשלב המימושים במופע משותף והיסטורי, כשבחלק מהשירים כספי הפסנתרן המחונן מתיישב על מערכת התופים ונותן את הקצב לגל שקורעת את הבמה.

עכשיו, 25 שנה אחרי שהחלו לעבוד יחד, מתי כספי וריקי גל שוב משתפים פעולה יחד על במה, במופע עם כל הלהיטים והקלאסיקות (24 במרץ, היכל נוקיה בתל אביב, 21 נגנים, 3000 צופים), והשאלה היחידה שנשארת פתוחה האם יבצעו את "נערת הרוק", שיר שכתב המשורר יצחק לאור, מביא את סיפורה של מעריצת כוכבי רוק וכולל תיאורים של אקט מיני כולל מילים כמו "חדירה", "דפיקה" ו"מוצצת". מתי כספי המבוגר כבר לא מתחבר לשיר הזה היום, בעוד ריקי גל מספרת בעיניים בורקות איך הרגישה במשך שנים כמו אותה נערת רוק.

>> עשר הזמרות הכי טובות בישראל (מתחת לגיל 35)