ארז שמואלי (צילום: עידן קארו)
"קשה לפרוץ בגילי אבל אני מאמין בעצמי". ארז שמואלי | צילום: עידן קארו

את ארז שמואלי את זוכרים כ"הקצב הירושלמי" מהעונה האחרונה של כוכב נולד. בן 44, נשוי ואב לחמישה, שהקסים את השופטים ביכולת ההגשה שלו בשירים כמו "ירח" של שלמה ארצי.

ודווקא שמואלי, המבוגר ביותר בנבחרת (ובתולדות התוכנית) הוא הראשון מבין כל הזמרים שהתחרו בעונה האחרונה שמוציא שיר (ועוד בלי להצטרף ללהקת "איטליז"). לסינגל הבכורה שלו קוראים "ואינך". מאחוריו עומד רוני אמיר, הגיטריסט והמנהל האישי של שמואלי, שכתב והלחין את היצירה. שניהם נפגשו במקרה וגילו שהם גרים באותה שכונה בירושלים, קריית היובל.

השיר (המילים מצורפות בסוף הכתבה) מספר על גבר נבגד שאשתו הולכת עם מישהו אחר - סיטואציה שונה מאוד מהתא המשפחתי השלם של שמואלי הנשוי באושר. "כשאני שר אותו אני נכנס לדמות", מסביר שמואלי את החיבור. "לקחתי את הטקסט ולמדתי אותו טוב. זה שיר על עזיבה של מישהי שנמצאת במקום אחר עם מישהו אחר ומנסה להסתיר את הרומן מהבחור שעזבה, אבל רואים על הפנים שלה שיש לה מישהו אחר. נכנסתי לדמות של הגבר בשיר כמו שחקן בתיאטרון. למדתי את הטקסט בעל פה ואיתו את הסיטואציות שיש בו".

-השיר הזה קצת הולך אחורה מבחינת הסגנון.
"נכון, אבל לכן יכול לדבר להרבה סוגים של אנשים. המיוחד בהגשה שלי של השירים היא שאנשים מקשיבים ורוצים עוד, אני משאיר טעם של עוד בשירים שלי. הייחוד שלי זה הנשמה, אני ממש שר מכל הלב. השירה היתה חבויה אצלי המון שנים, הסתתרה מאחורי הקצבות, היתה מאחורי הקלעים. אבל אני מחובר לזה כל הזמן ומחפש לשיר בכל הזדמנות. זו האהבה הגדולה והמשמעותית שלי בחיים. לכל אדם יש ייעוד ולי יש ייעוד לעשות טוב לאנשים על הלב".

"יש לי הרבה מעריצים בפייסבוק שכתבו לי שקול כמו שלי קשה למצוא וקולות כמו שלהם יש יותר מדי, הכוונה למתמודדים האחרים. צביקה הדר אמר לי שאני מזכיר לו את יוסי בנאי בהתייחסות לטקסט. ועכשיו זו ההזדמנות שלי לנסות לפרוץ. אני מרגיש שאוכל למלא מקומות קטנים ואינטימיים בתל אביב, להעביר לאנשים את הרגש שיש בי. היום קשה מאוד לפרוץ, אבל אני מאמין שיבואו לשמוע אותי וישקיעו בשבילי. כי השיר הזה עושה משהו".

-איך אתה מרגיש כשאתה מוציא אותו היום?
"כוכב נולד נחתה עלי באמצע החיים וחייבים לנצל את הפרסום. זה הזמן שלי לעשות משהו עם עצמי. אני מרגיש שאני בתחילת המסע. קשה להתחיל קריירה של מוזיקה באמצע החיים עם משפחה ועבודה וחמישה ילדים, אבל אני מאמין בעצמי. בתקופה האחרונה אנשים מהתעשייה הכניסו בי המון אמונה, אז אני הולך עם זה בכל הכוח".

-והיית נוכח בגמר.
"הפייבוריט שלי היה דוד לביא כי הוא ירושלמי והיינו נוסעים יחד. כולם מוכשרים, גם לירון רמתי יודע לקחת שירים ולהביא אותם אליו לסגנון שלו. חגית יאסו היא סוג של סינדרלה. כולם טובים. אני התרכזתי בתוכנית בעצמי ואני מפרגן לכולם כל הזמן זה באופי שלי, ככה חונכתי. אוהב לפרגן לאחרים וככה אני מקבל את שלי בהמון אהבה".

"ואינך"

כלום נשאר, לא נותר דבר, רק הזמן פוגע באמת, רגעים של להיות איתך, הפכו לרגע בו נמחק לי קיומך

שוכח שוב ואז נשבר, אחרי הכול את שם, בכל מגע שלי יש קצת ממך, עם כל מגע יש זיכרון דועך, היום אפתח לי דף חדש, אומר...

עד שנזכר, איך שהשמש אז עטפה, את קו גופך שבחלון, אני בוהה ואז ממשיך לבהות, היו ימים בלי לאכול, טרפנו את הזמן, היה ביחד בלי לשאול, אם זה נכון או לא נכון, עכשיו את במקום אחר

כלום נשאר, לא נותר דבר, רק הזמן פוגע באמת, רגעים של להיות איתך, הפכו לרגע בו נמחק לי קיומך, ואינך... 

>> ביקורת הגמר: לירון היה אנרגטי, דוד וחגית התעלו בביצוע השני