הימים מתחילים להתקרר לאט לאט (ממש לאט, כי אנחנו בישראל), אבל כבר מתחילה התקופה שהגרון מתחיל לדגדג והאף מתחיל לנזול. אז מה עושים כשאנחנו מרגישים שאנחנו מתחילים להתקרר אבל לא רוצים להיות מרותקים למיטה? הנה כמה טיפים.

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

1. להירגע

כשאתם נתונים תחת לחץ, המערכת החיסונית שלכם עלולה להיפגע ואתם בסיכון גבוה יותר להידבק בחיידק ולהתקרר. מזל שיש לא מעט דרכים טבעיות להפחית לחצים, כך שתוכלו לחזק את המערכת החיסונית שלכם. נסו לשתות תה, לעשות אמבטיה חמה, מדיטציה או כל דבר אחר שאתם נוהגים לעשות כדי להרגיע את עצמכם.

2. לרחוץ ידיים

כן, זה נשמע ברור מאליו אבל תתפלאו כמה אנשים שוכחים לעשות את זה. חשוב לרחוץ ידיים במים וסבון במשך כל ימות השנה – אך בייחוד בתקופת הסתיו והחורף. אם הייתם במקום ציבורי כמו סופרמרקט או אוטובוס – אל תשכחו לרחוץ ידיים כשאתם חוזרים הביתה, או להשתמש באלכוג'ל אם הוא עליכם כל הזמן (שזה בהחלט מומלץ).

עוד ב-mako בריאות
>> שותים קפה על בטן ריקה? אתם חייבים להפסיק
>> ההרגל הנפוץ שגורם לכם להשמין בלי לשים לב
>> למה נהיינו כל כך רגישים לחלב ולחם?

3. לישון

לשינה יש חשיבות רבה בכל הנוגע לבריאות הגוף והנפש שלכם ושינה מועטה עשויה לערער את המערכת החיסונית שלכם. מעבר לכך, אם אתם מרגישים שאתם מתקררים, שינה יכולה בהחלט לסייע לכם להתאושש מזה. לפחות 8 שעות שינה בלילה יעשו את העבודה.

4. להתאמן

אחד מהיתרונות הרבים של אימוני כושר – זה, ניחשתם נכון, חיזוק המערכת החיסונית. לכן אם אתם מרגישים התחלה של צינון, כדאי לא לוותר על האימונים. אבל אם אתם חווים תסמינים כמו כאב כללי בגוף, או שיעול, עדיף לוותר על האימון.

5. להתחזק באמצעות תזונה

מומלץ להתחמם עם תה ירוק, בתוספת של ג'ינג'ר ולימון – הידועים ביכולתם לחזק את המערכת החיסונית ולסייע במלחמה נגד וירוסים. גם תוספת קטנה של דבש בהחלט לא יכולה להזיק. כמובן שאם אתם מרגישים תסמינים רבים כמו שיעול, ליחה, נזלת או חום, כדאי להיוועץ ברופא.

6. להימנע מחברים חולים

תמיד נחמד לעזור לחברים בעת צרה, בייחוד כשהם במיטה חולים. אז למרות שאתם לגמרי יכולים לבוא לבקר ולהכין להם מרק עוף – עדיף שלא תישארו למרתון סרטים וכמובן עדיף גם לא להתקרב יותר מדי כדי לא הידבק, שכן חיידקים יכולים להתפשט דרך הנשימה, או התעטשות.