בכל מה שקשור באקלים ושינה, אנחנו מתפצלים לאלה שמתכרבלים תחת הפוך עם הסימן הראשון של הסתיו, ומתעבים מזגנים )אפילו בקיץ הלוהט) – ולאלה שזורקים את השמיכות בלילות ושהמזגן דלוק דרך קבע בחדר השינה שלהם כמחצית מהשנה. מסתבר שהאחרונים עושים משהו נכון. מאמר שפורסם לאחרונה בהפינגטון פוסט ונכתב על ידי ד"ר כריסטופר וינטר, מנהל רפואי במרפאת שרלוטסוויל לנוירולוגיה ושינה, מציע שהטמפרטורה בחדר בו אנו ישנים משפיעה על האיכות של שנת הלילה שלנו.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

ד"ר וינטר טוען כי טמפרטורת החדרים האידיאלית לשינה צריכה להיות סביב 15-19 מעלות צלזיוס. אם הטמפרטורה היא מעל 23 מעלות, או מתחת ל-12 מעלות, רוב הסיכויים שתתהפכו במיטה כל הלילה ושנתכם לא תהיה ערבה.

מדוע הטמפרטורה בחדר משפיעה עלינו באופן כזה? מתבררר שטמפרטורות הגוף שלנו באופן טבעי מגיעות לשיא ולירידה במחזוריות של 24 שעות. טמפרטורת הגוף מגיעה לשיאה בשעות אחר הצהריים, ויורדת לנמוכה ביותר סביב השעה 5 בבוקר. השינה מתחילה בדרך כלל כאשר טמפרטורת הגוף יורדת, כך שחדר קריר יכול לעודד אותנו להירדם מהר יותר.

אם זה לא מספיק, קיימות עוד מספר סיבות, שיכולות לעודד אתכם לשמור על חדר קריר:

השינה שלכם תהיה רגועה

מחקר שנעשה באוניברסיטת דרום אוסטרליה מצא כי ביטויים מסוימים של נדודי שינה מתרחשים כאשר ויסות החום בגוף לא תקין. אם אתם מתקשים להירדם בלילה, חדר קריר יותר יכול לעזור לגוף שלכם להתקרר מספיק כדי להגיע לרמה של שינה יותר עמוקה.

via GIPHY

עוד ב-mako בריאות
>> המחלה הקשה שנפוצה במזה"ת - ובארץ לא מכירים
>> זו הסיבה שהכתפיים שלכם תפוסות כל הזמן
>> הטריקים הפשוטים האלה מנצחים את החשק למתוק

תישמרו על מראה צעיר

חדר שהטמפרטורה שלו חמה יותר מ-21 מעלות צלזיוס ישפיע לרעה על שחרור המלטונין שלכם בגוף - הורמון הקשור בשינה ובאנטי אייג'ינג. ברגע שאנחנו ישנים בחושך מוחלט וטמפרטורת הגוף שלנו יורדת, משתחרר מלטונין.

זה יכול לעזור לכם לרדת במשקל

על פי הנטורופתית ד"ר נטשה טרנר, ככל שהטמפרטורה בגוף יורדת, והורמון הגדילה משתחרר, כלומר כאשר מתקיימים דפוסי שינה בריאים, מופחת שחרור הורמון הסטרס – קורטיזול. כאשר אתם לא מסוגלים לישון, תתעוררו עם רמות גבוהות של קורטיזול, כלומר יש סיכוי טוב שתפנו להתנחם בג'אנק פוד ורמת החרדה שלכם תגבר.

via GIPHY

אתם מורידים את הסיכון למחלות מטבוליות

מחקר אחד מצא כי שינה בחדר שהטמפרטורה בו היא 18 מעלות צלזיוס יכולה לסייע במניעת מחלות מטבוליות מסוימות, כמו לדוגמא סוכרת. לא רק שהמשתתפים שרפו יותר קלוריות כשהם היו ערים, אלא גם הכפילו את כמות השומן הטוב, שלהם, זה המאפשר לגוף לאחסן פחות קלוריות. עם הזמן, דבר זה יכול להוריד את הסיכון של מחלות מטבוליות.