גבר בלבן יושב עם מחשב נישא עליו וספל בסלון מאחוריו (צילום: jupiter images)
לקרוא ולהתמוגג. בלוגים על אוכל | צילום: jupiter images

אחד הדברים היפים שהאינטרנט מספק לנו הוא שפע חינמי. כבר לא צריך לקנות ספרי בישול ולמלא איתם מדפים שלמים, ללכת לשיעורי בישול ולשלם עליהם ביוקר או לחפש בספרייה תמונות של מיני חומרי גלם שכנראה לא יגיעו לארץ לעולם. כי באינטרנט יש הכל. אבל למרבה הצער, השפע הזה לא תמיד קיים גם בשפת הקודש.

שלא תחשבו שאנחנו מתעצלים לקרוא באנגלית, זה פשוט לא כל כך פשוט. לכו תדעו איך אומרים לביבות באנגלית, והאם coarse salt זה מלח רגיל, גס או מלח אוקיינוס. ובכלל, כשהם אומרים "חבילת חמאה", לאיזה גודל חבילה הם בדיוק מתכוונים?

למרבה השמחה, סיבוב קצר בבלוגים ואתרים ישראלים העלה שאנחנו לא כאלה מפגרים שכן יותר ויותר מטבחים פתוחים בפנינו גם בעברית. הנה לפניכם חמישה בלוגים שאתם חייבים להכיר.

דאל (צילום: travellinglight, Istock)
לקרוא בעברית ולהרגיש בדלהי | צילום: travellinglight, Istock


המטבח ההודי

שי, מהאתר "הודילי", התאהב באוכל הודי לפני 16 שנה, ולאחר שהבין כי אין אתר בעברית המוקדש לאוכל ההודי, הוא החליט להקים אחד כזה בעצמו. באתר תוכלו למצוא מתכונים שונים הקשורים לאוכל הודי, שחלקם מתורגמים לעברית על ידי שי, וחלקם מצא בעצמו לאורך הדרך. 

כמו כן תוכלו למצוא שם אוסף קישורים למתכונים בעברית של אוכל הודי שקיימים במקומות אחרים ברשת. אולם הדבר הנחמד ביותר באתר הודילי הוא המבוא לבישול הודי, שם תוכלו להתעדכן בציוד ההכרחי לבישול, בתבלינים הנפוצים ובחלוקה הקולינרית בין צפון הודו לדרומה.

האתר: הודילי
קישורים מרכזיים:
אינדקס מתכונים הודיים
מבוא למטבח ההודי
אינדקס מסעדות הודיות

אין תמונה
מעדני אלים. שווארמה מהבלוג "בצק אלים"
המטבח היפה

סודות המטבח היפה שייכים ללא ספק למאיה מרום, יוצרת הבלוג בצק אלים, שזכה כבר לתשבחות רבות מספור, שכולן, עד האחרונה בהן, מוצדקות. מה עוד אפשר לספר? מרום, שלדבריה "מבלה את רוב זמנה בלעשות שטויות במטבח, לעשות ספינינג, לעצב אתרים ולהלחם בכוחות האופל" החליטה ללמד אתכם לבשל.

איך היא עושה את זה? בעזרת בלוג מעוצב לעילא, בעזרת צילומים מהממים, בעזרת פירוט מדוקדק עד קפדני עד אימה של תהליכי ההכנה, בעזרת פינת התכל'ס, שמאפשרת קריאה מהירה של המתכון ליודע ח"ן, בעזרת אינדקס הנושאים בתחתית הבלוג ובעזרת מה שנראה כמו ים של אהבה למטבח. אם עוד לא ראיתם, באמת, אל תחכו, לכו עכשיו.

האתר: בצק אלים
קישורים מרכזיים:
ארוחה זריזה
מתוק ומושחת
מתכונים מושקעים

אין תמונה
אוכל טעים בלי רגשות אשמה. פלאפל מ"בישולוג"


המטבח ההגיוני

יערה שרי היא דיאטנית קלינית, שלדבריה פתחה את הבלוג "מתוך רצון לפשר בין שני צדדים מאד קיצוניים באישיותי: הדחף לבשל ולאפות את מה שטעים, והצד השני, המצפון- שמתייסר בעודי משלבת חמאה, שמנת וחמש ביצים במתכון אחד..". 

בבלוג, המכונה בישולוג, תוכלו למצוא שפע של מתכונים שבמפתיע נראים טעימים. ולמה במפתיע? כי הם לא מסוכנים לרגשות האשמה. נכון. לא תמצאו שם מתכון לסטייק עסיסי שמעליו פירה מוקצף בגבינה עתירת שומן, אבל מה שכן תמצאו שם יגרום לכם לרצות להיכנס למטבח שלכם, ולעשות בדיוק מה שעושים במטבח בבית: לשחק עם אוכל!

האתר: בישולוג
קישורים מרכזיים:
ארוחת הצהריים שלי
מתכונים צמחוניים
אפוי זה שפוי

אין תמונה
בואו לבשל כיף בתאילנדית
המטבח התאילנדי

כל מי שהיה אי פעם בתאילנד יודע שאוכל זה דבר מאד חשוב בתאילנד. בכל רחוב שאליו תלכו, בכל שעה משעות היום, תמצאו איזה תאילנדי או תאילנדית מניחים משהו בווק או מנשנשים משהו שמישהו אחר הניח בווק או על איזה גריל. לתוך גן העדן הזה פסעה עדי עליה, שידועה בכינוי האינטרנטי ברכה גולשת. 

עדיה טוענת על עצמה שהיא מכורה לאוכל תאי, והיא פתחה בלוג שבו אפשר להתעדכן מכל טוב המטבח העסיסי הזה. החל בשיטות הבישול הנפוצות, עבור לרכיבים החיוניים וכלה במתכונים טעימים. את כל אלו משגרת עדי מתאילנד עצמה, שם היא מתגוררת בימים אלו. אז שיהיה בסאנוק, או בכיף, אם אתם דווקא מתעקשים על עברית.

האתר: סאנוק
קישורים מרכזיים:
הכנות לבישול
שאלות ותשובות
מתכונים

אין תמונה
לבשל בזוג זה הרבה יותר נחמד. וטעים


המטבח הזוגי

אתה יודע שהגעת לבלוג שתחזור אליו כאשר כבר במבט ראשון יש משהו ששובה את ליבך. בבלוג "אוכל זה טעים" כבר השם עשה חשק להתיישב רגע על הספה, לזרוק את הכפכפים ולהישאר. אחריו מגיעה שורת התיאור: בלוג לממוצעי מטבח, ואחריה התיאור הזה: "אל תחשבו לרגע שאנחנו מעין עילוי קולינרי שלא נראה כמותו, אלא שני אנשים רגילים, כמוכם, שפשוט נמאס להם להזמין אוכל כל הזמן והחליטו לעשות לעצמם. אחרי שתתחילו גם אתם לבשל ולאפות לעצמכם, תגלו שהרבה יותר כיף להכין בבית מנות מעניינות, או לאפות חלה לשבת. אחרי הכל - הבלוג הזה הוא מאת ממוצעי מטבח ובשביל ממוצעי מטבח." זהו הבלוג של ערן כ"ץ ועידית נרקיס, זוג בחיים וזוג בבלוג, שיודעים דבר או שניים על האינטרנט ויודעים דבר או שניים על המטבח והחליטו לשלב בין שני הדברים האלו כדי שגם אתם תוכלו ליהנות. בבלוג אפשר למצוא מתכונים וגם הגיגים כללים על החיים שלהם, על בישול ועל ספרי בישול. תענוג.

האתר: אוכל זה טעים
קטגוריות מרכזיות:
הצעת הגשה
לכל שיר יש מכסה – מוזיקאים מבשלים
מנות מהירות

אין תמונה
תשאירו מקום לקינוח. עוגת תפוחים מהבלוג
המטבח המתוק

אם האביזר החביב עליכם במטבח הוא התנור, אז המקום שלכם הוא בהחלט "מקום לקינוח", בלוג האפייה של מירי. מירי מעידה על עצמה שהיא מהנדסת תוכנה בימים ואופה בלילות, ואם התוכנות שלו מוקפדות כמו הבלוג שלה, הרי שהן לעולם לא נתקעות.

זהו המקום אליו כדאי לכם להגיע אם אתם רוצים להכין איזה קינוח. המתכונים מדויקים, הצילומים מושקעים והפוסטים המלווים אותם תמיד עושים קצת חשק להיכנס לעולם של מירי, העולם המסודר. לבלוג יש שתי גרסאות, בעברית ובאנגלית, כך שאתם מוזמנים לבחור איזו היא הנאה בעיניכם.

האתר: room for dessert
קישורים מרכזיים:
לחמים
בחושות
עוגות