כתב חדשות 2, גלעד שלמור, עדכן את חבריו ועוקביו בפייסבוק במצבו, אחרי שהותקף אמש במהלך סיקור לוויה ביפו. שלמור והצלם גל זייטמן הגיעו ליפו כדי לסקר את מסע הלוויה של גבר בשנות העשרים לחייו, שנורה על ידי כוחות המשטרה במהלך מרדף - ומת מפצעיו. המקרה עורר חוסר שקט בקרב מכריו ומשפחתו, וכשצוות חדשות 2 הגיע, בתיאום, לסקר את דרכו האחרונה, הם הותקפו.

"היינו אתמול בלינץ'", כתב שלמור בפייסבוק. "בשניה אחת הכל התלקח. זה התחיל עם גל, שהחלו להכות אותו… לקחו וריסקו לו את המצלמה. הוא חטף אגרופים ובעיטות אבל הצליח להימלט… נעמדתי מול אלה שחבטו בגל והרמתי את ידי לאות התנצלות. חשבתי שאם רק אבקש סליחה על כך שהפרענו אוכל ללכת בשלום. לא היה עם מי לדבר"

חתונה גלעד שלמור (צילום: אביב חופי)
לא מתחרט על כך שהגעתי לשם - גלעד שלמור ביום חתונתו | צילום: אביב חופי

"האגרוף הראשון שניחת על פניי עוד היה נסבל", המשיך שלמור לתאר את האירוע. "לפתע אגרוף נוסף ועוד בעיטה. שניים מושכים אותי לקרקע, אחרים קורעים את חולצתי. אדם נוסף לופת אותי, זרועותיו סביב גרוני. הוא מצמיד את פיו לזרועי ונושך אותה בעוצמה… כבר עבר פרק הזמן שהייתי מהמר שהוא הזמן הממוצע לתקיפה של אדם שהוכנע ונמצא על הקרקע. אני עובר לינץ'. אני לא יודע כמה זמן זה נמשך. יכול להיות שעברו חמש דקות, אולי חמש עשרה שניות… גם אין לי מושג כמה אנשים השתתפו בחגיגה הזאת… עשרות אנשים סביבי, זועקים בחדוות דם… פתאום מישהו מושך לי ביד. אלמוני שאת פניו אינני זוכר קטף אותי החוצה. תברח, הוא אמר לי"

שלמור, שהתחתן בחודש שעבר, הגיע לבית החולים איכילוב, שם אובחן כסובל מקרעים בכתפיים ושברים בצלעות. "רק בנס לא קרה שום דבר חמור יותר", כתב.  שלמור הודה לדורשים בשלומו ומסר שבכוונתו להמשיך בעבודה העיתונאית: "אבל אני לא מתחרט על כך שהגעתי לשם. התפקיד שלי כעיתונאי הוא להביא לקהל הצופים את התמונה האמיתית… אנחנו נמשיך להיות שם, נדווח ביושר ונשמור על תפקידנו כשומרי סף - גם אל מול ההמון הזועם והמוסת, וגם אל מול מי שמסית אותו".

הפוסט המלא של שלמור: