הקולנוע הישראלי ממשיך לספק סרטים משובחים מדי שנה, ובשבוע הבא תהיה לצופים הזדמנות נדירה לצפות בבציר חדש של יצירות מקומיות - ועוד ב-10 שקלים בלבד. "יום הקולנוע הישראלי" בשיתוף משרד התרבות והספורט והתאחדות ענף הקולנוע, יתקיים ביום ד' הבא (6.9) בכל רשתות בתי הקולנוע ברחבי הארץ. במהלך כל היום יקדישו בתי הקולנוע את המסכים רק לסרטים ישראליים חדשים.

במהלך "יום הקולנוע הישראלי" יוקרנו 33 סרטים ממיטב הקולנוע הישראלי לשנת 2017, כאמור, במחיר של 10 שקלים לכרטיס, כאשר חלקם יוקרנו בהקרנות בכורה חד פעמיות. זאת השנה הרביעית בה נערך "יום הקולנוע הישראלי", ועל פי הדיווחים, בשנה שעברה הגיעו באותו יום לבתי הקולנוע למעלה מ-100,000 איש. 

בין הסרטים המוקרנים השנה ניתן למצוא את סרטו השנוי במחלוקת של דובר קוסאשווילי "זוג יונים", את "געגוע" של שבי גביזון ("האסונות של נינה") ואת "להציל את נטע", סרטו החדש של ניר ברגמן. גם הקהל הצעיר יותר יוכל ליהנות מסרטים כמו "מבצע ביצה", "מועדון החנונים"' "ג'סטה" ו"כמעט מפורסמת". סרטים נוספים יוקרנו בבכורה חד פעמית, עד אשר יצאו רשמית לאקרנים, בהם "דרייבר" של יהונתן אינדורסקי (יוצר הסדרה "שטיסל"), ו"פוקסטרוט", סרטו של שמוליק מעוז, שיוקרן בבכורה בינלאומית בפסטיבל ונציה שנפתח אתמול.

"יום הקולנוע הישראלי" יעמוד השנה בסימן הצדעה לסרטו הראשון של אבי נשר, "הלהקה", לרגל 40 שנה ליציאתו לאקרנים, כחלק ממסורת חדשה שתושק השנה: התאחדות ענף הקולנוע תעניק אות הוקרה ליוצר קולנוע אשר למעלה ממיליון צופים ראו את סרטיו. אות ההוקרה הראשון יוענק לאבי נשר, עבור תרומתו לתעשיית הקולנוע הישראלית ומכירה של למעלה מ- 1,000,000 כרטיסים בבתי הקולנוע (בין סרטיו: "הלהקה", "דיזינגוף 99", "סוף העולם שמאלה", "הסודות", "החטאים", "פעם הייתי", "פלאות").  

שרת התרבות והספורט, חברת הכנסת מירי רגב מסרה בהצהרה לכבוד האירוע: "יום הקולנוע הישראלי הוא חלק משורה ארוכה של יוזמות מטעם משרד התרבות להנגיש את עולם הקולנוע הישראלי לקהל הרחב. אני שמחה לעודד את הציבור לצאת לבתי הקולנוע וליהנות מסרטים מתוצרת מקומית במחיר סמלי. אני מאמינה בקולנוע הישראלי ותומכת בהצגתם של הסרטים שלנו לקהל בארץ ומעבר לים. ההצדעה לסרט 'הלהקה' בבימויו של אבי נשר במסגרת יום הקולנוע ממחישה את המלכד את כולנו, אהבת הקלאסיקות של הזמר הישראלי לצד הוקרה ללהקות הצבאיות, שהרכיבו במידה רבה את פסקול חיינו בארץ הזאת. עלינו להמשיך לחזק את הערכים, המאחדים אותנו כחברה. בעיניי, קולנוע ישראלי טוב הוא 'מדורת השבט' של כולנו". 

אלו 33 הסרטים שיוקרנו ב"יום הקולנוע הישראלי":

"אווה" במאי: חיים טבקמן

"אזימוט" במאי: מייק בורשטיין

"אינרציה" במאי: עידן חגואל

"אנטנה" במאי: אריק רוטשטיין

"בין העולמות" במאית: מיה חטאב

"בית בגליל" במאי: אסף סבן

"ג'סטה" במאי: קובי מחט

"געגוע" במאי: שבי גביזון

"דרייבר" במאי: יהונתן אינדורסקי

"האופה מברלין" במאי: אופיר ראול גרייצר

"הבן דוד" במאי: צחי גראד

"הדרישה" במאי: משה זאבי

"הדרך לאן" במאית: מיכל בת אדם

"היער שהיה" במאי: גיא רז

"הלומים" במאים: ארז מזרחי וסהר שביט.

"המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה" במאי: גלעד אמיליו שנקר

"העדות" במאי: עמיחי גרינברג

"ואז היא הגיעה" במאי: רועי פלורנטין

"זוג יונים" במאי: דובר קוסאשווילי

"כמעט מפורסמת" במאי: מרקו כרמל

"לא פה, לא שם" במאית: מייסלון חמוד

"להציל את נטע" במאי: ניר ברגמן

"מבצע ביצה" במאי: אלון גור אריה

"מדינת הגמדים" במאי: יניב ברמן

"מוטלים בספק" במאי: אלירן אליה

"מועדון החנונים-הסרט" במאי: ירון ארזי

"מכתוב" במאי: עודד רז

"מסתור" במאי: ערן ריקליס

"משפחה" במאית: רוני קידר

"סיפור אהבה ארץ ישראלי" במאי: דן וולמן

"פוקסטרוט" במאי: שמוליק מעוז

"פיגומים" במאי: מתן יאיר

"רוח חדשה" במאי: דורון ערן

mako תרבות בפייסבוק