כבר הרבה זמן ש"יחידת המתאבדים" הוא אחד הסרטים המצופים והמדוברים ביותר בעולם. במאבק בין היקום הקולנועי של מארוול (הנוקמים, ספיידרמן, שומרי הגלקסיה, קפטן אמריקה, איירון מן ועוד) לזה המתהווה של די.סי ו-וורנר (באטמן, סופרמן, וונדר וומן, ליגת הצדק ועוד) "יחידת המתאבדים" היה אמור להיות גלגל ההצלה של די.סי.

אחרי הכישלון של "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק", "יחידת המתאבדים", עם האווירה המשוגעת-אפלה-מצחיקה שלו, עם במאי האקשן המוערך דייויד אייר ועם קאסט מבטיח בכיכובם של וויל סמית', מרגו רובי וג'ארד לטו היה אמור להחזיר לדי.סי את הקוליות והאדג'. אתמול (ג') הסרט יצא להקרנות עיתונאים ברחבי העולם, והביקורות התחילו להגיע. בואו נאמר שגלגל הצלה הסרט הזה כבר לא יהיה. 

הסרט נקטל כמעט בכל הביקורות, ומחזיק כרגע בציון נמוך במיוחד של 35% טריות באתר שיקלול הביקורות RottenTomatoes. מעריצי הסרט (או גורמים בהפקה, תלוי את מי שואלים) החלו במאבק לסגירת האתר, שמתייחס, לטענתם, בצורה לא הוגנת לסרט. 

הנה מקבץ ממה שכתבו עליו המבקרים של גופי התקשורת המובילים בעולם: 

"'יחידת המתאבדים' רע. לא רע-כיף. לא רע שאפשר לכפר עליו. לא רע מהסוג שהוא תוצאה מצערת של מאמץ מכובד של אמנים ששואפים למשהו יומרני ונכשלים במעט. 'יחידת המתאבדים' פשוט רע. הוא מכוער ומשעמם, שילוב רעיל שמשמעותו היא שהאלימות הפטישיסטית של הסרט לא נושאת בחובה את הניצוץ המרגש של המרושע או המוקצה. (הו, כמה שהסרט רוצה להיות שני הדברים הללו). בסוף היא פשוט מטלה משעממת שמבוצעת במצ'ואיזם רפוי, דישדוש חסר צורה וערוך בצורה גרועה שמוסיף קצת סקסיזם דוחה במידה ואפילו שמץ של גזענות לפולחן הנשק המיותר הזה". 

- ריצ'רד לוסון, וניטי פייר

"הלב שלי צנח בסצנת הקרב הגדולה של הסרט בין יחידת המתאבדים לחיילים זומבים. שמעתם אותי: זומבים! המתים המהלכים הם לא הקלישאה היחידה שנוגסת בפוטנציאל של הסרט. סופר-פריקים הופכים לסופר-מתוקים ו'יחידת המתאבדים: שחר השעמום' (כותרת המשנה שלי) עושה את הבלתי אפשרי. שכחו מ'באטמן נגד סופרמן' - לפחות הוא ניסה. 'יחידת המתאבדים' גורם ל'ארבעה מופלאים' להראות טוב".

- פיטר טרברס, רולינג סטון

"סיקוונס הפתיחה נושא בחובו התרגשות שמזכירה ישיבת כוח אדם עם אי-הסכמות חלקיות, והסרט לא משתפר משם. ריקני, משעמם ולפעמים כמעט לא קוהרנטי, 'יחידת המתאבדים' הוא אסון מאכזב". 

- מאט סינגר, סקרין קראש

מרגו רובי, שמגלמת בסרט את הארלי קווין, היא נקודת אור בסרט בעיני רבים, אך מבקרים רבים התאכזבו מדלילות הזמן וחומר הגלם שקיבלו היא והג'וקר של ג'ארד לטו. 

"הכניסה של הארלי קווין לסרט היא הרגע הטוב ביותר ב'יחידת המתאבדים'. אחריו אתם יכולים ללכת. רובי היא שחקנית מושכת בצורה פושעת, אהיבה בערך בכל דרך אפשרית, אבל חוץ מהכניסה ההיא, 'יחידת המתאבדים' לא עושה לה טוב. הוא לא עושה טוב לאף אחד, בעיקר לא לקהל שלו". 

- סטפני זאצ'רק, טיים

"כמו טוני מונטנה אם ג'ים קארי היה מככב ב'פני צלקת', לטו הוא חצי גנגסטר חצי ליצן, אבל הוא לא באמת חלק מהסרט. אייר לא מוצא לדמות שום דבר לעשות, וכך התפקיד של לטו מכווץ להופעת-אורח מהוללת, פתיח להופעה משמעותית יותר בסרט עתידי". 

- דייויד ארליך, אינדי ווייר

במקביל, כותב ובמאי הסרט דייויד אייר הגיב לביקורות הקטלניות בחשבון הטוויטר שלו. תחילה צייץ הבמאי ציטוט בספרדית של המנהיג הפוליטי והמהפכן אמיליאנו זפטה: 

בתרגום לעברית, המשפט הוא "אני מעדיף למות על הרגליים מלחיות את כל חיי על ברכיי". לאחר מכן הסביר הבמאי בציוץ נוסף כי "הציטוט של זפטה הוא הדרך שלי לומר שאני אוהב את הסרט ומאמין בו. יצרתי אותו למען המעריצים. החוויה הכי טובה בחיי".