"הנוקמים: עידן אולטרון" הגיע אלינו בשבוע שעבר. לארה"ב יגיע הסרט המדובר רק השבוע, אבל הוא יעשה את זה על גל הולך ומתעצם של ראיונות לתקשורת הלונדונית שיצאו משליטה.

זה התחיל עם רוברט דאוני ג'וניור והראיון שהעניק לערוץ 4 הבריטי. הראיון התנהל כרגיל במשך כמעט חמש דקות, ואז דאוני ג'וניור התחיל לאבד סבלנות. זה התחיל כשהוא עומת עם ציטוט ישן שלו בראיון ל"ניו יורק טיימס" ("אתה לא יכול לעבור מסוויטה של אלפיים דולר ללילה בלה מיראז' לבית סוהר וממש להבין את זה ולצאת משם ליברל") ולא ממש רצה להסביר למה התכוון. "אנחנו מקדמים סרט?", שאל את הכתב קרישנן גורו-מורת'י בחיוך. הכתב, שחש במבוכה בחדר, בדק אם דאוני ג'וניור יהיה מוכן לענות על שאלות אישיות, ונענה ב"יש לך זמן כמו לכל אחד אחר". בשלב הזה דאוני ג'וניור כבר הציץ בחוסר סבלנות הצידה שוב ושוב והעיר לכתב בטון מעט מאיים: "הרגל שלך מתחילה לקפוץ, כדאי שתגיע לשאלה הבאה". כשגורו-מורת'י התחיל לשאול את דאוני ג'וניור על אביו, על אלכוהול ועל סמים, החליט הכוכב לחתוך. "מה אנחנו עושים?", שאל, ואז קם ועזב את הראיון בהפגנתיות, לא לפני שזרק הערה אחרונה לעבר הכתב: "זה קצת נהיה כאן דיאן סויר".

מאוחר יותר הגיע דאוני ג'וניור לאולפני ABC ועבר, לדבריו, "חוויה מתקנת עם עיתונות לגיטימית" – עם דיאן סויר האמיתית.

A corrective experience with legitimate journalism @kellyandmichael #dianesawyer #kellyandmichael #avengers #ageofultron #presstour #marvel #earlybirds

A photo posted by Robert Downey, Jr. (@robertdowneyjr) on

בינתיים, כריס אוונס (קפטן אמריקה) וג'רמי רנר (הוקאיי) התראיינו ל"Digital Spy". השניים נשאלו על נטשה רומנובה (האלמנה השחורה, אותה מגלמת סקרלט ג'והנסון), ששמה נקשר ברומנים עם שני הגיבורים, אבל בסופו של דבר נמצאת כעת בזרועותיו של ברוס באנר (הענק הירוק, בגילומו של מרק רופאלו). על כך ענה רנר בפנים חתומות: "היא שרמוטה". אוונס פרץ בצחוק ואמר: "עמדתי לומר משהו באותו כיוון, היא לגמרי זונה".

אוונס ורנר התפוצצו מצחוק. האינטרנט – פחות. רבים טענו כי מדובר בהערה סקסיסטית ופוגענית כלפי נשים. לילה רוי צייצה כי מדובר ב"דוגמה לתרבות ה'אחי'". הסופרת ג'סטינה איירלנד כתבה כי "הסרטון של רנר ואוונס מאכזב לא רק בגלל שהוא סקסיסטי, אלא בגלל שאנחנו ממשיכים להתייחס לגיבורים שלנו כאילו הם מעל לסקסיזם".

עם זאת, היה גם מי שתמך בשחקנים וטען שמדובר בסך הכל בבדיחה. שלא במפתיע, לרוב היה מדובר בגברים.

אוונס ורנר פירסמו לבסוף התנצלות רשמית. "נשאלנו על השמועות שהאלמנה השחורה רוצה להיות במערכת יחסים עם הוקאיי ועם קפטן אמריקה", אמר אוונס, "ענינו בצורה ילדותית ופוגענית שהכעיסה אחדים מהמעריצים, ובצדק. אני מתחרט על כך ומתנצל מכל לבי". "אני מצטער שהבדיחה חסרת הטעם הזאת על דמות בדיונית פגעה במישהו", הוסיף רנר, "זה לא היה אמור להיות רציני בשום צורה. רק קצת כיף במהלך סיבוב ראיונות מתיש".

מרק רופאלו וסקרלט ג'והנסון – מעורבים עקיפים בפרשה של אוונס ורנר – נהנו דווקא מאווירה מחויכת הרבה יותר בראיון שלהם ל"קוסמופוליטן UK". "שמתי לב שתמיד שואלים אותך את אותן שאלות", אמרה הכתבת הבריטית לג'והנסון, "איזו דיאטה את עושה, האם את יכולה ללבוש תחתונים מתחת לחליפה של האלמנה השחורה. אולי נחליף קצת היום". היא ביקשה מרופאלו לא לפחד לאמץ את הצד הנשי שלו ("אני עושה זאת בכל יום"), ופתחה בשאלה "מה תלבש בפרמיירה הערב?". אחר כך שאלה את רופאלו אם יש לו פוזות מיוחדות לשטיח האדום, והכוכב נענה בשמחה, בעזרת טיפים מג'והנסון ("יד על הירך – זה מראה את קו המותניים"). הוא אפילו הדגים את פוזת מעבר-לכתף שלו. בהמשך נשאל רופאלו גם על הדיאטה שעשה לקראת הצילומים ("לא ממש עשיתי, אני לא אוהב ללכת לחדר כושר"), ועל טיפים להסרת איפור. סקרלט, אגב, קיבלה שאלות רציניות.

בסוף השבוע כבר הגיעה החבורה (ליתר דיוק, רוב החבורה) לניו יורק, ושם כבר היה להם הרבה יותר נוח.