אם חשבתם שהאחים וורנר יכולים לנוח על זרי הדפנה לנוכח ההצלחות הקולנועיות האחרונות שלהם עם "וונדר וומן"' "לגו באטמן", "דנקרק", "קונג: אי הגולגולת" ו"אנאבל 2" הטרי. אבל תביעה על סך 900 מיליון דולר שעושה אליהם את דרכה, בעקבות הסרט "לזמן את הרוע", עשויה לנפץ את הבועה במהרה. על אף מאמציהם הראשוניים למנוע ממנה להגיע לבית משפט, שופט מווירג'יניה שלל את בקשת האולפנים לדחות את התביעה ואף קבע תאריך למשפט - 16 באפריל. 

הכל התחיל בגלל אדם בשם ג'רלד בריטל, שכתב בשנת 1980 ספר בשם "The Demonologist: The Extraordinary Career of Ed and Lorraine Warren" (חוקר השדים: הקריירה יוצאת הדופן של אד ולוריין וורן). הספר עוסק, כאמור, באד ולוריין וורן (שעל סיפוריהם מבוססים סרטי "לזמן את הרוע"), בני זוג קתוליים שחקרו פעילויות על טבעיות של רדיפת רוחות. אדוארד היה חייל לשעבר שהשתתף במלחמת העולם השנייה ושוטר שהפך לחוקר שדים, סופר ומרצה. לוריין מצדה, הייתה מדיום שעבדה בצמוד לבעלה. יחד, הם טוענים כי חקרו מעל 10,000 מקרים במהלך הקריירה שלהם.

בתביעתו, בריטל טוען כי היה לו הסכם עם הזוג וורן שאסר עליהם לחתום על עסקת סרט ללא הרשאתו. עוד הוא טוען כי יש לו את הזכויות הבלעדיות להשתמש בסיפוריהם של הצמד. על אף שלכאורה אולפני האחים וורנר ידעו על זה, הם פתחו במשא ומתן עם הזוג וורן עוד בשנות ה-90 כדי ליצור סרטים המבוססים על סיפור חייהם וספרו של בריטל. בנוסף, הוא טוען כי ב-2011, לוריין וורן חתמה על עסקת סרטים נוספת, וש"לזמן את הרוע", "לזמן את הרוע 2" ו"אנאבל" מבוססים גם הם על תיקי החקירה שלהם ועל ספרו. כעת הוא טוען להפרת זכויות יוצרים, הסגת גבול וקשירת קשר לביצוע פשע.

האחים וורנר, מצדם, טוענים כי לאף אחד אין מונופול על הסיפורים המבוססים על דמויות ואירועים אמיתיים. הם הציעו כי אם אין באפשרות השופט לקבוע שטענותיו של בריטל מספיק מבוססות - שיעביר את הדיון לבוררות. אך השופט ג'ון גיבני ג'וניור לא שוכנע, והחליט "לדחות את בקשת הצדדים לחקור לעומק את אמיתותן או זיופן של ההרפתקאות העל-טבעיות של הזוג וורן או לנתח את הדמיון שנוצר בין היצירות בשלב זה של המקרה". הוא המשיך ואמר כי "סוג כזה של ניתוח, הכולל הצגת ראיות וקביעת עובדתיות יתאים יותר לפסק דין מסכם או משפט (מאשר לבוררות - נ"ב)". 

סך כל ההכנסות של שלושתם הסרטים המדוברים עומד על כ-895 מיליון דולר, כך שניצחון של בריטל בתביעה עלול להוות הפסד רציני לאולפנים - שבמידת הצורך ייאלצו לשלם לו כמעט מיליארד דולר. לפחות יש להם עד אפריל 2018 לשחרר כמה להיטים נוספים כדי להתארגן מראש (אבל בלי לחץ, "ליגת הצדק", הא?).

mako תרבות בפייסבוק