הידיעות על מותו של סם שפרד, השחקן והמחזאי זוכה הפרסים, תפסו את העולם ללא התראה בסוף השבוע האחרון, כשהתברר שהלך לעולמו ביום ה' שעבר בעקבות סיבוכים במחלת לו גריג, ממנה סבל. מי שהופתע לגלות את זה - ועוד בדרך לא נעימה במיוחד - היה מתיו מקונוהיי, ששיחק לצד השחקן הוותיק בדרמה מ-שנת 2012, "הסיפור של מאד".

ביום ב' האחרון, במהלך פרימיירת סרטו החדש, "המגדל האפל", מקונוהיי העניק ראיונות על השטיח האדום, וכשדיבר עם כתב AP (ה-Associated Press) נשאל, לעיני מצלמות, על מותו המפתיע של שפרד. "סם שפרד הלך לעולמו?", שאל השחקן בחזרה את הכתב, שכעת התברר כי היה זה שבישר לו לראשונה את הדבר. "תראה, אני לא הולך להתייחס לסיטואציה הזאת כאל משהו טריוויאלי, אני עכשיו שומע על זה בפעם הראשונה. אבל תמיד אמרתי לג'ף ניקולס [במאי הסרט] את זה: 'תסתכל על 'הסיפור של מאד', כל הטריילר לסרט היה יכול להיות שסם שפרד יישב על הכיסא הירוק ההוא ויספר לילד מי היה מאד. זה יהיה טריילר של שתי דקות וחצי, אבל זה באמת יהיה מדהים'".

"איבדנו את אחד מהטובים ביותר. כותב נהדר בעל ראש מדהים", הוא אמר, בעודו מתקשה למצוא את המילים. "אוקיי, "נפגש בסיבוב הבא, סם".

כאמור, שפרד, שהשתתף בסרטים כמו "ימים ברקיע", "הצוות המובחר" ו"בלאק הוק דאון", והיה מועמד לאוסקר על תפקידו ב"The Right Stuff", נודע כאחד מהקולות הבולטים של דורו. במחזותיו השונים הוא הציג את החלום האמריקאי ושברו, וב-1979 הוא אף זכה על "Buried Child" בפרס פוליצר ב-1979. בשנתיים האחרונות הוא שיחק בסדרה של נטפליקס, "Bloodline". בעברו, היה נשוי לשחקנית המפורסמת ג'סיקה לאנג במשך 27 שנה, עד שהתגרשו בשנת 2009. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים - ג'סי, האנה ו-ווקר שפרד.


mako תרבות בפייסבוק