קמרון דיאז הייתה עסוקה השנה. 20 שנה חלפו מאז שפרצה כאחד מסמלי הסקס הבולטים של שנות ה-90 כאשר הופיעה בסרטה הראשון "המסכה" לצד ג'ים קארי, והכוכבת עדיין מלאה בעבודה.

רק בקיץ האחרון כיכבה כיכבה דיאז בשתי קומדיות: "האישה האחרת", בה גילמה מאהבת שבעצמה נבגדת ויוצאת למסע נקמה בגבר יחד עם אשתו והמאהבת הצעירה שתפס (הדוגמנית קייט אפטון); ו"סקסטייפ" עם ג'ייסון סיגל ("איך פגשתי את אמא"), סרט שהתכתב עם תופעת תרבות הפופ הידועה לשמצה שעשתה מפריס הילטון ומקים קרדשיאן סלביות בינלאומיות.

אלא ששני הסרטים האחרונים השיגו לדיאז (42) את התוצאה הלא רצויה - פרס השחקנית הגרועה של השנה בטקס פרסי הראזי שהתקיים בלוס אנג'לס בסוף השבוע שעבר, אותו אירוע שחוגג בסרקסטיות את ההופעות הפחות מצטיינות של השנה בקולנוע, כתשובה היתולית לטקס האוסקר. בניגוד לשחקניות כמו סנדרה בולוק והאלי ברי, שזכו בעבר בכבוד המפוקפק והגיבו בהומור עצמי כראוי למעמד, מדיאז טרם התקבלה התייחסות.

אין תמונה
20 שנה אחר

 וואן היט וונדר

דיאז ממשיכה בשלה. בסוף השבוע יעלה לאקרנים בארץ הרימייק ל"אנני", המחזמר על היתומה החייכנית שכובשת את ליבו של מיליארדר ערירי. "אנני" עלה לראשונה על בימות ברודווויי בסוף שנות ה-70 וזכה לשני עיבודים קולנועיים בעבר. הפעם מככבים בו זוכה האוסקר, הראפר ג'יימי פוקס, וקוובנז'נה וואליס בת ה-11 שהייתה מועמדת לאוסקר לפני שנתיים על "חיות הדרום הפראי" - השחקנית הצעירה ביותר בהיסטוריה שהגיעה למעמד. 

וויל סמית' והראפר ג'יי. זי. הם למעשה מפיקי הסרט, שדאגו לתבל את הפסקול של השירים המוכרים בעיבודי היפ הופ, כולל הזדמנות לדיאז, המגלמת את מנהלת בית היתומים האימתנית גב' האניגן, להפגין את כישוריה הווקאליים. "אני וואן היט וונדר, כמו שאומרים, אל תצפו לאלבום ממני", היא אומרת בחיוך בתחילת הראיון שמתקיים בניו יורק, "אבל אהבתי את את החוויה, את זה לא יקחו ממני. זו הנאה גדולה לקבל הזדמנות נדירה לשיר ולרקוד בסרט לאחת כמוני שאינה זמרת מקצועית וזה היה אתגר שתיגמל אותי אישית משום שסביבי היו אנשי המקצוע המובילים בתחום. כל אחד מהם עזר לי למצוא את הקול שלי, תרתי משמע".

ג'יימי פוקס גם נתן טיפים?

"האמת היא שלא, לא היה לנו מספיק זמן כי כל אחד היה מרוכז בתפקיד שלו. אבל אולי עוד נחבור לדואט ביום מן הימים, מי יודע".

קמרון דיאז באנני (צילום: Theo Wargo, GettyImages IL)
לא יגמר בדואט ככל הנראה. או באוסקר | צילום: Theo Wargo, GettyImages IL

אחרי ארבע שנים של פיתוח, "אנני" עלה לאקרנים בארה"ב במהלך חג המולד האחרון, כאשר רבים מהמבקרים הטילו ספק מדוע בכלל היה צורך להוסיף לו ניחוח היפ הופ ולא לכבד את היצירה הוותיקה כמו שהיא. "רבים יודעים לזמזם את השירים וצפו במחזמר, אבל הדור הצעיר לא מכיר את 'אנני' המקורי", מסבירה דיאז, "עבורם הגרסה החדשה היא ה'אנני' שהם ילמדו להכיר, והם לא יגדירו את הסרט בתור עיבוד אורבני או טייק כזה או אחד על יצירה קלאסית. הוא עומד בזכות עצמו, והמיקסים לשירים הם בהתאם לצו השעה המוזיקלי. אני שומעת כל מיני חברים שלי מספרים שהשיר האהוב על ילדיהם זה משהו כמו 'שנדליר' של סיה, הם מחוברים לפופ ולדעתי כל אחד מהעיבודים ב'אנני' יכול בקלות להתנגן ברדיו מבלי שזה יישמע מוזר".

מה דעתך על כך שיכירו אותך בתור דמות הנבל?

"גב' האניגן היא ססגונית וכובשת. היא אישיות מעוררת תיאבון בדומה לאמא החורגת המרשעת של סינדרלה, בשלה בן רגע להיות כוכבת ולהופיע לצד השמות הגדולים בתעשיית הבידור (צוחקת). אני רואה בה את פני החברה שלנו שמתרכזת בתפל. יש יותר מדי אנשים שמאמינים שאם יזכו לדקה של תהילה וירוויחו כסף מהיר זה מה שייסב להם אושר, שאם מיליונים יריעו להם הם יקבלו תוקף לדמות שהם מציגים. גב' האניגן היא בדיוק האדם הזה - היא אומללה ומזניחה את עצמה וכל מי שסביבה כי היא לא מרגישה טוב עם עצמה, כי היא פספסה את ההזדמנות להיות כוכבת. היא תקועה בתקופה שכבר עברה ומסרבת להמשיך הלאה, וזה משליך לגבי מי שכן מקווה שהיא תפתח את ליבה בפניו. לכל הדמויות בסרט יש משבר בזהות שהן אמורות לפתור".

היו לך לבטים לגבי התפקיד?

"לרגע לא, אני זוכה להופיע בסרט על מחזמר אייקוני והעובדה שאני הדמות הרעה אומרת שיש לי הרבה העוויות פנים מצחיקות להראות למצלמה".

קמרון דיאז וג'סטין קימברלייק (צילום: Stephen Lovekin, GettyImages IL)
האקס המיתולוגי | צילום: Stephen Lovekin, GettyImages IL
"אנשים יוצאים מגדרם להיות נבזיים"

מאז הגיחה לחיינו בשנות ה-90, המצלמות לא יודעות שובע מדיאז. הנערה מקליפורניה, שגדלה לאבא ממוצא ספרדי-קובני ואמא ממוצא בריטי-גרמני, החלה בתור דוגמנית כבר בגיל 16 וכיכבה בקמפיינים של "קלווין קליין" ו"ליווייס" ובפרסומת ל"קוקה קולה", עד שבגיל 21 נשלחה דיאז על ידי סוכנות הדוגמנות שלה לאודישן לסרט "המסכה". במהלך השנים כיכבה דיאז בסרטים כמו "החתונה של החבר שלי", "משתגעים על מרי", שני סרטי "המלאכיות של צ'ארלי" - בהם שיחקה לצד חברתה הטובה, דרו ברימור - ואף הגיחה בסרטים מוערכים כמו "להיות ג'ון מלקוביץ'" ו"כנופיות ניו יורק". זאת עוד מבלי להזכיר את דיבוב דמותה המיתולוגית של הנסיכה פיונה בסדרת סרטי "שרק".

במקביל גם חייה הרומנטים העסיקו לא מעט את מדורי הרכילות, לרבות רומן עם כוכב הבייסבול הניו יורקי אלכס רודריגז, זוגיות עם מאט דילון, ומעל הכל - מערכות היחסים שלה עם מספר מוזיקאים, כולל ארבע שנים עם המוזיקאי והשחקן זוכה האוסקר ג'ארד לטו, ארבע שנים עם ג'סטין טימברלייק, ורומנים מזדמנים עם סולן להקת "מארון 5" אדם לוין ועם הראפר פי. דידי. בסופו של דבר היא מיסדה את הקשר עם מוזיקאי, ולפני כחודשיים נישאה לסולן וגיטריסט להקת "גוד שארלוט" בנג'י מאדן אחרי שמונה חודשים של זוגיות. מי שאחראית לשידוך היא ניקול ריצ'י, שנשואה לאחיו התאום של מאדן, ג'ואל. אף כי לא הכלה ולא החתן יהודים, הם נישאו בטקס יהודי תחת חופה וקידושין, בסופו שבר מאדן את הכוס וקרא "מזל טוב!".

גלריה סלבס שנפגשו - קמרון דיאז ובנג'י מאדן
מזל טוב! דיאז עם בן זוגה, בנג'י מאדן
הידיעה על נישואיה של הרווקה הכמעט מושבעת עשתה כותרות ברחבי העולם, בעיקר כי דיאז עצמה הצהירה בעבר כי מוסד הנישואין לא מדבר אליה ושבכל מקרה היא לא הקדישה לו חשיבות בגילאי ה-20 וה-30 לחייה. צלמי הפפראצי מיהרו להשיג תמונות של הנשואה הטריה, והיא המשיכה ביחסי האהבה-שנאה שלה עם מעמד הסלבריטי. "בעבר לפני עידן הרשתות החברתיות, אם דברים היו דולפים החוצה להרבה מאוד כוכבים לא הייתה קריירה בגלל מה שהם הרשו לעצמם. הדבר שהכי מתסכל אותי בעולם הזה הוא שאנשים מרשים לעצמם להיות כל כך רעים", היא אומרת. "למדתי שככל שאותם אנשים מפזרים רוע על אחרים ויוצאים מגדרם להיות נבזיים, כך הם מחמירים ומתעללים בעצמם. זה שובר לי את הלב. אנשים מוכרחים להבין שגם להם מגיע להיות נאהבים וזה מה שיעזור להם לאהוב אחרים. אני מאמינה שזה מה שיכול להפוך את העולם שלנו למקום טוב יותר".

אהבה מניעה גם אותך?

"זה מאוד אנושי מצידנו לתהות אם מגיעה לנו אהבה וכל אחד משווע לאישור של האחר שאכן הוא שווה ערך. הקבלה מגיעה לכל אחד בשלב אחר בחיים, יש כאלה שמתנגדים במלוא הכוח וכאלה שמעולם לא יזכו להבין זאת. בתור אמן אני מפיצה אהבה לקהל שצופה בי ואני ניזונה רק כאשר אני מקבלת זאת חזרה. זו מחזוריות שבנויה על שני צדי המשוואה שמפרה אותי בחיים".