אוליביה דברווסקה
מה? רק אני התחפשתי
לא קל להיות ילד פלא בהוליווד. לאורך השנים הצטברו עוד ועוד סיפורים של כוכבים צעירים, שההצלחה המוקדמת הפכה את חייהם הבוגרים לקשים במיוחד. השבוע הסתבר שגם הילדה שהפכה לסמל של "רשימת שינדלר", אחד הסרטים הקשים והחשובים שהגיעו לקולנוע בעשורים האחרונים, סובלת עד היום מההצלחה.

אוליביה דברווסקה, כיום בת 24, מוכרת לכל מי שצפה אי פעם בסרט, בזכות סצנת "הילדה במעיל האדום", האובייקט הצבעוני היחיד בשוט שכולו שחור-לבן. דברווסקה, שכיכבה בסרט בגיל 3, טוענת כי החוויה הותירה אותה מבועתת למשך שארית חייה. "התביישתי שהשתתפתי בסרט והתרגזתי על אמא ואבא שלי, שסיפרו לי על התפקיד", סיפרה בראיון מיוחד למגזין הבריטי "The Times".

אוליביה דברווסקה
"לא רוצה לצפות בזה שוב לעולם"
ההופעה של דברווסקה, ילידת קראקוב, הפכה אותה מוקד לתשומת לב קיצונית, הקנטות ואף הטרדה של ממש על ידי ילדים וגם חלק מהמורים בבית הספר. "אנשים כל הזמן אמרו לי: 'בטח הרגשת נורא חשובה, את יודעת הרי יודעת כל כך הרבה על השואה'. זה ממש תסכל אותי". על אף שהבטיחה לבמאי, סטיבן ספילברג, שלא תצפה בסרט עד גיל 18, הסקרנות והלחץ החברתי הביאו אותה לצפות בו כבר בגיל 11. התוצאה הייתה קשה. "זה היה יותר מדי נורא. לא הבנתי יותר מדי ממה שראיתי, אבל ידעתי שאני לא רוצה לצפות בזה שוב לעולם".

כזכור, ההופעה של דברווסקה בסרט מגיעה בחלק קריטי במיוחד. אחרי שאוסקר שינדלר (ליאם ניסן) מבחין בילדה הבולטת במעילה האדום על רקע ים האנשים באפור, הוא מחליט לייצר רשימה של פועלים יהודיים על מנת להציל כמה שיותר מהם. דברווסקה טוענת כי על אף שהיא מרגישה גאווה שנבחרה לתפקיד, נדרשו לה שנים רבות כדי ללמוד ולחיות איתו בשלום. "למדתי להבין שהייתי חלק ממשהו שאני יכולה להתגאות בו. אבל הייתי צריכה להקשיב לספילברג ולצפות בסרט רק כשהתבגרתי".

>> בואו לעמוד הפייסבוק שלנו