"לא נשבר", הסרט החדש בבימויה של אנג'לינה ג'ולי זכה להרבה הייפ וגם כמה שמועות על מועמדות אפשרית לאוסקר בקטגוריית הבימוי, אבל לא כולם מרוצים.

קבוצות לאומיות ביפן טוענות כי הביוגרפיה הקולנועית על חייו של לואיס זמפריני - שעוסקת בין היתר בשנים בהן היה שבוי בידי היפנים במהלך מלחמת העולם השנייה - חוטאת בגזענות. במרכז המחלוקת סצנה בה נראה השחקן שמגלם את דמותו של זמפריני (ג'ק אוקונל) מעונה על ידי קצין בשם מוטסוהירו וואטאנאבי, בגילומו של כוכב הפופ היפני – מיאבי. "זה היה עינוי עבורי לשנוא את השחקנים האחרים", הוא אמר בעבר ל"וואנייטי פייר". "הייתי חייב לשנוא אותם. כשהייתי צריך להכות אותם חשבתי על הגנת המשפחה שלי. לא רציתי להיות רק הבחור הרע. רציתי שיראו את האנושיות בתפקיד. וואטאנאבי היה משוגע וסאדיסט, אבל גם חלש וסבל מטראומה".

"זו המצאה טהורה", אמר הירומיצ'י מוטקי, המזכיר הכללי של האגודה לטעויות היסטוריות ל"טלגרף". "אם אין אימות לדברים הללו, כל אחד בעצם יכול לבוא בטענות דומות. לסרט אין שום אמינות". בנוסף לטענות, התגובות ברשתות החברתיות קוראות לממשלת יפן להחרים את השחקנית.

"לא נשבר" מספר את סיפורו האמיתי של לואיס זמפריני ומבוסס על ביוגרפיה שכתבה לורה הילנברנד. זמפריני, שהגיע ממשפחת מהגרים איטלקית לארצות הברית, החל לרוץ בגיל צעיר ואף ייצג את ארצות הברית באולימפיאדה שנערכה בגרמניה הנאצית. בזמן מלחמת העולם השנייה, התרסק מטוסו והוא נאלץ לשרוד על רפסודה בים במשך 47 יום. בסופו של דבר הוא נתפס על ידי היפנים, עונה במשך שנתיים והשתחרר מהשבי בתום המלחמה. כלומר, תלוי לאיזו גרסה אתם מאמינים.