תמונת השנה

יובל חן /ידיעות אחרונות. חברתו של גיא אלגרנטי, לוחם מגלן בן ה-20, ניצבת מעל קברו, מוקפת בחבריו ליחידה, בבית העלמין קריית שאול. (צולם ב- 31 ביולי 2014)

מנימוקי חבר השופטים: הצעירה הנטועה במעגל מדי הזית והכומתות האדומות, בוהקת בלובן מלבושה ובתום נעוריה.

הצילום לא רק תופס את הרגע אלא גם הופך אותו לסמל מייצג. כמו בחזיון תיאטרלי או בטרגדיה יוונית, מקיפים חברי המקהלה את בת האלים, והיא מושיטה את ידה קדימה בשאלה. בתמונה מכמירת לב, מתאר יובל חן, דרך המקרה הפרטי, את המעגליות חסרת התוחלת של מציאות חיינו.

סדרת השנה

דניאל צ'צ'יק /הארץ. "מכת שמש Sunburn /". עבודה בתהליך, תמונות ממסעו של הצלם ברחבי הארץ.

מתוך נימוקי חבר השופטים: הסדרה הזוכה בתחרות "עדות מקומית 2014" מציעה מבטים שונים ומפתיעים על העכשיו המקומי. כל אחד מאלה בעצמו הוא חיבור פיוטי בין תופעות, סביבות וזהויות. את מעשה המרכבה הזה משלימה גם המחשבה על הקשרים העדינים בין עבודה לעבודה בסדרה, המשווה לה אופי של סיפור, סיפור על מקום יבש ואולי אף מסוכן. ועם זאת, לא מעט הומור יש בסיפור הזה, החושף את שחקניו בסצנות שהן בעת ובעונה אחת קונבנציונליות (תור קייטנים במדרגות מגלשת-מים) ומוזרות למדי (גבר עירום עם כלביו בחולות). 

סיפור מצולם - סדרות

מקום ראשון: דן חיימוביץ' /צלם עצמאי. אנשי נמיר, קהילת חסרי הדיור במאהל נמיר שהגיעו לשם ברובם בעקבות קריסה כלכלית. תנאי המגורים במקום קשים, והדיירים עומדים בפני איום יום-יומי של  פקחי העירייה לפנותם מהמקום. תל אביב, נובמבר 2013 עד יוני 2014.

טבע וסביבה - בודדות

מקום ראשון: דורון ניסים /צלם עצמאי. חומת הברזל והתיל שנועדה לעצור את גל המסתננים מאפריקה, חוסמת את מראה הנוף הייחודי בגבול שבין מדינת ישראל למצרים. כביש 12, צפונית לאילת, 14 באפריל 2014.

ספורט - בודדות

מקום ראשון: אפרת סער /צלמת עצמאית. עופר בלוטרייך, מטפס אורבני בפעולה. תל אביב, 12 באוגוסט 2014

מקום שני: שי לוי /צלם עצמאי. אפי בירנבויים, מאמן בני הרצליה, מאבד את עשתונותיו מול השופט עומר אסתרון, בשל עברה טכנית שפסק נגדו במהלך משחק כדורסל מול הפועל ירושלים. ירושלים, 5 בינואר 2014.

ספורט - סדרות

מקום ראשון: גלעד קוולרצ'יק /צלם עצמאי. הדוחקים. אליפות ישראל בהרמת משקולות. הדר יוסף, תל אביב, 22 בפברואר 2014.

חדשות - בודדות

מקום ראשון: אבישג שאר ישוב, צלמת עצמאית. מימונה באור עקיבא: ראש הממשלה ורעייתו יושבים בשולחן הכבוד עם המארחים, ראש העיר היוצא שמחה יוסיפוב וראש העיר המכהן יעקב אדרי אור עקיבא. 21 באפריל 2014.

חדשות - סדרות

מקום ראשון: גלי תיבון/ AFP. ילדים מתנסים ב״חוויה צבאית״ במהלך תצוגת נשק מסורתית לכבוד יום העצמאות ה-66 של מדינת ישראל. אפרת, 6 במאי 2014.

דת וקהילה - סדרות

מקום ראשון: קובי וולף /צלם. נאמני הר הבית בסיורי הסברה לקידום בניית בית המקדש השלישי במקום הנפיץ ביותר בירושלים. ינואר-ספטמבר 2014.

דת וקהילה - בודדות

מקום ראשון: עומר מסינגר /צלם עצמאי.  אם מטבילה את בנה במימיו הבוציים של נהר הירדן. קאסר אל יהוד, 10 במאי 2014.

אורבניזם ותרבות - סדרות

מקום ראשון: יולי גורודינסקי /צלם עצמאי. הצילום, כתרגיל בתשומת לב, עוזר למצוא אסתטיקה חדשה במציאות היומיומית. תל אביב, יפו, מודיעין, חדרה, ספטמבר 2013 עד אוגוסט 2014.