mako
פרסומת

הישג מדהים למשתתפים ישראלים במירוץ ראלי בינלאומי

הצוותים הישראלים מסכמים, בסיום ששת ימי התחרות ו-1,650 קילומטרים, הופעה סופר מכובדת בראלי הבינלאומי של יוון עם מקום ראשון, שלישי ורביעי בדירוג הכללי מתוך למעלה מ-150 משתתפים

ניר בן זקן
mako
פורסם:
ראלי יוון 2013 הסיום
צילום: איל גונן
הקישור הועתק

ראלי יוון 2013, היום החמישי
הצוללת הצהובה מישראל כבשה את האולימפוס | צילום: Tsousis Pan

למרות שלהימן ולסגל שלל הישגים בינלאומיים ביניהם הופעה מכובדת במרוץ הדקאר (עם מקום 25 כללי מבין מאות משתתפים וראשון מבין אלה שמשתתפים לראשונה), זכייה פעמיים במקום הראשון בקטגוריה בראלי "דרך המשי" (שיש המכנים אותו מרוץ הכנה ל"דקאר"), שלוש פעמים פודיום בראלי "הפרעונים" ומקום שני בראלי "בלקן", זו הפעם לראשונה בהיסטוריה הבינלאומית שלהם בה הם זוכים בגביע המקום הראשון הכללי (ולא הקטגורי) בראלי נחשב.

ראלי יוון 2013 הסיום
מקום ראשון כללי בסיומו של מאבק שנמשך שישה ימים | צילום: איל גונן

אבל ההתרגשות בקרב המשלחת הישראלית בחוף העיירה נפקטוס הייתה לא רק מעצם ההישג, אלא גם בזכות העמידה המרשימה בדרך רצופת המהמורות בדרך אליו.
לאורך ההיסטוריה היהודית, המפגשים והתמודדויות מול היוונים מעולם לא היו קלים, עוד מימי מרד החשמונאים באנטיוכוס ועד ליריבות הקבועה בין מכבי תל אביב לפנאתנייקוס.

כמו הצהובים של מכבי, גם ה"צוללת הצהובה" של רז והלל נהנית משליטה בזירה המקומית, אבל נאלצת לעמול קשה בתחרויות מעבר לים, וגם הפעם ניצבו מול צוות "פוינטר" הישראלי כמה מתחרים מנוסים ובעלי רכבים ברמה גבוהה ביותר.

היריב הגדול ביותר היה דמיטריאס היווני עם מיצובישי פאג'רו שהוביל את המרוץ מהיום הראשון ועד ליום החמישי והלפני אחרון של המרוץ בו הצליחו רז והלל לעבור למקום הראשון ואף לפתוח עליו פער שעמד על 11 דקות ו-40 שניות.

פרסומת

ראלי יוון 2013 הסיום
בהחלט אפשר להתרגש | צילום: איל גונן

עם זאת, שום דבר לא היה סגור עד ליום האחרון שכלל קטע ארוך עם 90 ק"מ מדודים בשבילים ההרריים וזרועי האבנים. הנתיב, שגרם למתחרים רבים ללא מעט פנצ'רים, שמר את ההכרעה לקו הסיום והפעיל לחץ נפשי גדול אפילו על שועלי קרבות מנוסים כמו הימן וסגל.

אבל דווקא דמיטריאס היווני המנוסה, שנהנה גם מיתרון ביתיות, עמד פחות טוב בלחץ והחליק באחד הסיבובים היישר לתוך סלע גדול שגרם לו לפרוש.

היימן וסגל מצוות "פוינטר" לא ידעו על הפרישה, המשיכו בנהיגה מהירה "על הקצה", עד קו הסיום, ורק שם התברר להם שהמירוץ למעשה הוכרע לטובתם כבר בשלב מוקדם יותר של היום.

ראלי יוון 2013 הסיום
ניצן ועידו שקל - עם מקום שלישי | צילום: איל גונן

ראלי יוון 2013 - היום השלישי
למרות יום קשה שעבר על ניצן ועידו שקל הם מצליחים להתקדם בדירוג הכללי | צילום: נטע שקל
פרסומת

הרעות של שפירא וגולסט עלתה להם בירידה למקום הרביעי מבין כלל רכבי המרוץ, ובנוסף ניתן לציין שאם לא היו מקבלים את קנס הזמן ביום המרוץ השלישי הם היו מסיימים במקום השלישי בכללי אך בהתחשב בעובדה שרכב המרוץ שלהם, מיצובישי פאג'רו, שייך לקטגוריה T2 (רכבים סדרתיים) הפחות בכירה, מדובר בהישג מרשים למדי במיוחד שמדובר במירוץ בינלאומי ראשון לשניים שהפגינו שליטה בקטגוריה שלהם במשך רוב ימי המרוץ.

ראלי יוון 2013 הסיום
מקום ראשון בקטגוריה ךורביעי בדירוג הכללי - לשי שפירא והראל גולסט | צילום: איל גונן

ראלי יוון 2013 - היום השלישי
שי שפירא והראל גולסט ממשיכים ללכת על בטוח ושומרים על מקומם בחמישיה הראשונה | צילום: נטע שקל

פרסומת

ראלי יוון 2013, היום החמישי
הישג מרשים למשתתפים מישראל | צילום: Tsousis Pan