mako
פרסומת

מייסד טסלה מבטיח – "בקרוב חשמלית איכותית לכל פועל"

לתשומת לב הקורא שי אגסי: טסלה, יצרנית המכוניות החשמליות מעמק הסיליקון שזוכה בימים אלה להצלחה מסחררת עם המודל S היוקרתית, תציג ב-2016 חשמלית משפחתית בגודל קומפקטי שתציע טווח של לפחות 320 ק"מ בין טעינות, ביצועים ספורטיביים ותג מחיר של כ-30 אלף דולרים. בנוסף החברה צפויה להתחיל בראשית 2014 לשווק רכב פנאי מרשים בשם מודל X. שכשעושים דברים נכון יש עתיד לרכב החשמלי

ניר בן זקן
mako
פורסם:
הקישור הועתק

טסלה S
הצלחה מסחררת לחשמלית היוקרתית
יצרנית כלי הרכב החשמליים האמריקאית הקטנה טסלה פרסמה נתונים המצביעים על רבעון ראשון סופר מוצלח של 2013 עם מכירת כ-5,000 יחידות של
 רק בארצות הברית.

בהתחשב בעובדה שמדובר במכונית יקרה שעולה בארצות הברית לא פחות מ-90 אלף דולרים ללא ספק מדובר בהישג מרשים מאוד הרבה מעבר להערכות של האופטימיים שבאנליסטים. יתרה מזאת מסתבר שטסלה פשוט מחצה את נישת הפאר באמריקה ובזמן שהיא מכרה כאמור כ-5,000 יחידות, מרצדס מכרה רק כ-3,000 מכוניות מדגם S קלאס, ב.מ.וו כ-2,300  מכוניות מסדרה 7  ואודי רק כ-1,500 A8.

קצב ההזמנות רק הולך ומתעצם וצפוי לעבור השנה, רק בארצות הברית, את 20 אלף היחידות – יותר מכל דגם חשמלי אחר בעולם עד כה בפרק זמן כה קצר.
ואין ספק שאחרי פשיטת הרגל של בטר פלייס ואל מול נתוני מכירות מדשדשים שכל הדגמים החשמליים של רנו, שברולט וניסאן, טסלה מספקת הוכחה חשובה שאכן ניתן לייצר בהצלחה כלכלית מכוניות חשמליות.

אין תמונה
טסלה רודסטר - הרכב הראשון של החברה שהתבסס על לוטוס אליז

טסלה
אלון מוסק - מייסד החברה | צילום: wikimedia.org

המודל S הגיעה ליצור סדרתי במחצית השנייה של 2012 ומאז קטפה אינספור מחמאות ותארים, בין היתר זכתה בפרס מכונית השנה של מגזין "מוטור טרנד" ומגזין הצרכנות  החשוב בעולם "קונסיומר ריפורט" הכתיר אותה כמכונית הטובה ביותר שבחן אי פעם.

פרסומת

אך לצד כל המחמאות היו גם מי שטענו שזו לא באמת חוכמה לייצר מכונית חשמלית טובה ומרשימה עם תג מחיר שמתאים רק לאלפיון העליון והמבחן של טסלה יהיה לתכנן, לפתח ולהעמיד למכירה רכב חשמלי שיציע את מרבית היתרונות והטווח של המודל S בצירוף תג מחיר זמין יותר לציבור הרחב.

טסלה S
האם טסלה תוכל לייצר מכונית איכותית כמו המודל S גם במחיר נמוך?

כעת ולנוכח ההצלחה הגדולה שהחברה חווה, מייסד ומנהל החברה אלון מוסק החליט להיענות לאתגר והצהיר אתמול על כך שבעוד כשנתיים וחצי טסלה תציג אחות קטנה למודל S שתעלה פחות מחצי, או ליתר דיוק כ-30 אלף דולרים - כמו מחירה של ב.מ.וו 320 בארה"ב.

מלבד הצהרה זו מוסק לא סיפק פרטים נוספים באשר לדגם החדש, אך הבטיח שבניגוד לחשמליות אחרות בשוק בטווחי מחירים דומים שמציעות טווח נסיעה מגוחך של פחות מ-150 קילומטרים בין טעינות, הטסלה העממית תציע ביצועים מצוינים  וטווח נסיעה הגיוני של כ-320 ק"מ.

פרסומת

מוסק גם הזכיר שהמודל X, ג'יפון 7 המקומות המרווח והמרשים שהחברה חשפה ב-2012, צפוי להיכנס לייצור סדרתי בתחילת השנה הבאה תוך שהוא מתבסס על מרכב המודל-S ונהנה מיתרונות כמו התנהגות ספורטיבית ואחיזת כביש הרבה מעל למקובל בסגמנט רכבי הפנאי הגדולים בזכות מרכז כובד נמוך הודות למצברים הממוקמים ברצפה, מרווח פנימי של מיניוואן ועיצוב אגרסיבי עתידני

אין תמונה
בתחילת השנה הבאה יחל היצור של רכב הפנאי -מודל X שיציע ביצועים של פורשה ומרווח של מיניוואן

אין ספק שלנוכח ההצלחה המסחררת של המודל S, לקראת תחילת היצוא לאירופה ואסיה והגדלת ההיצע בשני דגמים חדשים ואטרקטיביים, העתיד של טסלה נראה מחשמל במיוחד.