mako
פרסומת

הימור חשמלי

אלון מוסק, מנכ"ל טסלה מוטורס, בטוח כי המכונית הבאה של החברה תעמוד בכל היעדים שהחברה הבטיחה הכוללים בין היתר טווח נסיעה של עד 500 קילומטרים, ביצועים חמים ומקום ל-7 נוסעים. לראיה, הוא החליט לסכן מיליון דולרים מהונו הפרטי לטובת התערבות עם עיתונאי המפקפק בהצהרות

נעם וינד
mako
פורסם:
הקישור הועתק

טסלה מבפנים
טסלה S - חשמלית בזרם גבוה | צילום: גלובס

ההצהרה הזאת, שנשמעה בכנס סגור של לקוחות שהזמינו מראש את המכונית, מהווה אקורד נוסף במסכת ארוכה של חילופי דברים בין מוסק לבין עיתונאי הרכב האמריקאי הנחשב דן ניל, שהביע לאחר נהיגת התרשמות באב הטיפוס של המכונית ב-2009 לא מעט ספקות באשר לסיכויים של הפרויקט השאפתני לעמוד בכל יעדיו.

לאחרונה ניל זרק את הכפפה והציע למוסק להראות את רצינות כוונותיו ולעמוד מאחורי הצהרותיו באשר למכונית שאמורה להציע ביצועים ספורטיביים חמים ביותר, מרווח פנימי ל-7 נוסעים (חמישה מבוגרים ושני ילדים), עמידה בתקני בטיחות מתקדמים, אפשרות להחלפת סוללה, תג מחיר שיהיה תחרותי מול מכוניות ספורט משפחתיות קונבנציונליות, טווח נסיעה מרשים במיוחד של בין 250 ל-480 קילומטרים בין טעינות בהתאם לגרסה ועמידה בלוח הזמנים של החברה שהבטיח למסור מכוניות ראשונות ללקוחות במהלך 2012.

על פי ההצעה של ניל, אם טסלה לא תעמוד באחד היעדים היא כאמור תתרום מיליון דולרים. אם היא כן תעמוד בהם, ניל מצידו, אדם פרטי ולא עשיר, יתרום אלף דולרים. ניל אף ציין כי הוא מקווה להפסיד.

טסלה
ההצהרות של טסלה נשמעות יותר מדי מבטיחות | צילום: גלובס

המנכ"ל מוכן לסכן את הונו הפרטי

מוסק החליט להיענות לאתגר ואף תקף בכנס את כל הספקנים והמקטרגים במהלך הדרך (כמו טופ גיר שערכו מבחן לטסלה רודסטר שתוצאותיו נכתבו מראש). במהלך ההשקה הבטיח המנכ"ל שהגרסה הסופית לא רק תעמוד בכל מה שהחברה הבטיחה בעבר אלא אף תתעלה על נתוני אב הטיפוס וציין כי גרסת הקצה הספורטיבית שתוצע במחיר של כ-80 אלף דולרים תאפשר בעזרת מערך סוללות גדול במיוחד וגלגלים מיוחדים טווח של יותר מ-500 קילומטרים בין טעינות וההאצה למאה בתוך כ-4.5 שניות, יותר מהיר ממשפחתיות ביצועים אייקוניות כמו ב.מ.וו M-5.

פרסומת

מוסק ציין שגם הגרסאות ה"עממיות" במחירים של החל מ-57 אלף דולרים יהיו בהחלט מרגשות עם האצה למאה קמ"ש בתוך 5.6 שניות, מהירות סופית של 250 קמ"ש וטווחים של 250 ו-370 קילומטרים בין טעינות.

מוסק הסביר שהמטרה שהוצבה בפני המתכנים לא הייתה ליצר את המכונית החשמלית הטובה בעולם אלא גם לבנות את מכונית הסאלון הספורטיבית הטובה ביותר אל מול ההיצע של יצרניות הרכב כיום ואף לכלול יתרונות ייחודים כמו אפשרות להסיע שבעה נוסעים ומטען מכובד.

לא מעט אנשים המקורבים לעולם הרכב ממשיכים לטעון כי העתיד החשמלי הוא רחוק משנראה ונביאיו לוקים באופטימיות מחשמלת אבל במקרה של טסלה לחברה יש בהחלט במה להתגאות לאחר שכבר לפני כחמש שנים הדהימה את עולם הרכב עם חשיפת מכונית ספורט חשמלית המתבססת על מרכב הלוטוס אליז וכוללת ביצועים חמים ביותר וטווח נסיעה מרשים בין טעינות.

מוסק, שנראה השבוע גאה ובטוח ביכולת החברה יותר מתמיד, אמר על אלה שעדיין מטילים ספק: "יש הממשיכים לטעון שמכונית חשמלית לא תעבוד. האמת היא שהם כנראה מאוד לא רוצים שהיא תעבוד, אבל הנה היא כאן קיימת. האנשים האלה וגופים כלכליים כמו חברות הדלק אמרו שהמכונית החשמלית מציאותית כמו חד-קרן, אז רבותיי, מהיום יש לכם הזדמנות לרכב על אחד!".

פרסומת

טסלה מאחורה
האם זו ההוכחה כי הטכנולוגיה החשמלית כבר הבשילה וכעת נותר רק לצפות שהמחחיר ירד בהדרגה? | צילום: גלובס