mako
פרסומת

מיליון היברידיות של הונדה על כבישי העולם

חגיגה ירוקה בהונדה. 13 שנים לאחר השקת ההיברידית הראשונה מתוצרתה, מציינת הונדה כמיליון מכוניות כלאיים מתוצרתה על כבישי העולם, כ-7,500 מהן נעות בישראל

נעם וינד
mako
פורסם:
אין תמונה
הקישור הועתק

אין תמונה

בתחילה נראה היה כי מדובר בטרנד חולף של מטורפי איכות הסביבה, אך כעשור וחצי אחרי שהיברידית הראשונה ביצור סדרתי מבית טויוטה הגיעה לשווקים ו-13 שנים אחרי שהונדה הצטרפה והשיקה דגם היברידי ראשון, לכולם ברור שטכנולוגית הכלאיים הזו, אותה מובילות צמד הענקיות מיפן, כאן כדי להישאר ולפחות עד שיפתרו בעיות הטווח המונעות מכלי רכב חשמליים להפוך לתחליף יומיומי מלא למכוניות עם מנועי בעירה פנימית, ניתן להעריך שהפופולריות של הרכבים המצוידים במערכות הנעה היברידיות תמשיך להיות בנסיקה.

במאי האחרון ציינה טויוטה מכירת 4 מיליון רכבים היברידים מתוצרתה מאז השקת אותה פריוס דור ראשון ב-1997 וכעת מציינת גם הונדה מעבר למספרים בני שבע ספרות עם מכירת ההיברידית המיליון עם לוגו הונדה בחזית.

המכונית ההיברידית הסדרתית הראשונה של הונדה - האינסייט בדורה הראשון, הושקה, כאמור, רגע לפני המעבר למילניום השלישי והתאפיינה בעיצוב עתידני.

יחידה היברידית הונדה
היחידה ההיברידית של הונדה - מנוע עזר חשמלי קטן

תג מחיר גבוה, יכולות בינוניות ושימושיות מוגבלת לא הצליחו להעניק לה, למרות נתון צריכת דלק שבתנאים מסוימים אף הגיע ל-35 קילומטרים לליטר, נוכחות של ממש בשוק, בוודאי אל מול הפריוס מבית טויוטה.

ב-2003 הצטרפה להיצע ההיברידי של הונדה גם גרסת כלאיים לסיוויק המשפחתית וזו זכתה להצלחה גדולה בהרבה ולנתוני מכירות יפים. בשנים שעברו מאז הונדה הוסיפה גרסאות היברידיות נוספות לאקורד, ל-CRV ואפילו לג'אז הקטנה.

בשנת 2009 השיקה הונדה את הדור השני של האינסייט, שהציע, בניגוד לקודמו, שימושיות משפחתית ומראה קונבנציונלי יותר שהזכיר "משום מה" את הפריוס של טויוטה. ב-2010 נוסף להיצע ההיברידי גם רכב ספורטיבי מרהיב בשם CR-Z עם תיבת הילוכים ידנית.

פרסומת

בניגוד לטויוטה, המציעה ברכבי הכלאיים שלה מערכת היברידית מלאה ומתוחכמת, בשלב זה הדגמים ההיברידים מבית הונדה עושים שימוש במערכת פשוטה יותר המשלבת מנוע עזר חשמלי קטן ללא יכולת ממשית של שימוש אוטונומי.

הונדה אינסייט
הונדה אינסייט - העיצוב "במפתיע" מזכיר את הפריוס של טויוטה | צילום: נעם וינד

עם זאת, למרות הפער הטכנולוגי הגדול בין המערכות, מבחינת נתוני צריכת דלק ההפרשים בין ההיברידיות של טויוטה לבין אלו מבית הונדה פחות משמעותיים וגם מכוניות הכלאיים של הונדה מסוגלת לאפשר לנהג החסכוני להגיע לנתוני צריכת דלק מרשימים למדי.

פרסומת

בכל מקרה, מהנדסי הונדה מודעים לפער הטכנולוגי הזה ובכוונת החברה להציג בשנים הקרובות מערכת היברידית מלאה שתשולב בדגמי החברה בגודל בינוני, ומערכת היברידית תלת-מנועית בעלת תפוקה גבוהה במיוחד המיועדת לרכבי ספורט הייבריד שתפעל על כל ארבעת הגלגלים ותיושם לראשונה ב-NSX שישווקה צפוי להתחיל בקרוב באירופה.

הונדה ג'אז היברידית
ג'אז היברידית - טכנולוגית כלאיים גם בגודל קומפקטי | צילום: נעם וינד

בעוד שבעולם הפער בין מספרן של ההיברידיות מבית הונדה לבין מובילת השוק טויוטה הוא עצום ועומד על 1 ל-,4 בישראל, בעיקר בזכות מחירים אטרקטיביים יותר, רשומות 7,500 מכוניות היברידיות מבית הונדה לעומת 11 אלף מכוניות היברידיות של טויוטה.

פרסומת

ההיברידיות של הונדה משמשות כרטיס ביקור ירוק בציי הרכב של מספר חברות בולטות במשק דוגמת חברת החשמל, ישקר, בזק בינלאומי, מוטרולה, בגיר, שינדלר נחושתן, אלבר, קסטרו ועוד.

הונדה CRZ
חיסכון בדלק ואופי ספורטיבי הולכים ביחד? | צילום: נעם וינד